24 lipca 2013 o 10:00 można było porozmawiać na Twitterze z rzecznikiem Samsung Polska. Zostało zadane pytanie o utratę gwarancji po wgraniu oprogramowania programem Odin. Zapis tej rozmowy można przeczytać na Twitterze . Wynika z niej, że debrandowanie telefonu programem Odin jest nieautoryzowaną ingerencją w system, która skutkuje utratą gwarancji oraz serwis może odmówić naprawy gwarancyjnej, z czego wnioskuję, że nie musi odmówić, a zależy to tylko od dobrej woli serwisanta, na którego się trafi.
Uwaga. Niektórzy operatorzy nie brandują telefonów. Wtedy poprawne(!) wgranie programem Odin nowszego niebrandowanego firmware’u powinno mieć identyczny efekt, jak zaktualizowanie go programem Kies, więc w teorii gwarancja powinna być zachowana. Tak samo w sytuacji, kiedy wgrywa się nowszą wersję brandowaną na brandowany telefon (oczywiście wgrywając ten sam brand). Niemniej jednak, trzeba się liczyć z tym, że nawet jeśli w takiej sytuacji nie da się wykryć użycia Odina, to oficjalnie jest to jednak nieautoryzowana ingerencja.
Założyłem ten temat, aby przestrzec użytkowników przed doradzaniem innym, że wgranie oficjalnego oprogramowania nie unieważnia gwarancji, ponieważ widziałem już niejeden post rozżalonego użytkownika, któremu odmówiono naprawy właśnie przez to, że miał zdebrandowany telefon, a zasugerował się podpowiedzią kogoś z forum.