Witam,
temat pewnie się już przez forum gdzieś przewinął, ale... po co wyciągać stare "śmieci" 🙂
Bawię się chwilę tym całym androidem, eclipsem i admobem. Kasy wielkiej z tego nie ma bo i moje umiejętności programistyczne są ... niewielkie ;p.
Ale do rzeczy. Przeglądam ostatnio statystyki admoba dla moich aplikacji / reklam i coś mi nie pasuje.
Może ktoś będzie mi w stanie podpowiedzieć i wyjaśnić to czego nie rozumiem.
W opcjach jednostek reklamowych jest taka rzecz jak eCPM (do ustawienia). Z tego co rozumiem jest to ustalona przez nas wartość, za jaką chce się pokazywać reklamy (czyli np za 0,05$ za klik). Czy to coś działa ? Albo w ogóle ma jakiś wpływ na wysokość zarobków ?
Patrze na te raporty i nic nie kapuje.
Raport szczegółowy (tu gdzie jest wykres i "czerwone" nagłówki do klikania:
eCMP: 0.94$
CTR: 9,14%
Poniżej (Detailed Activity - na dany dzień):
eCPM dla poszczególnych reklam: 0.5$, 2$, 4$, 5$
CTR: 5% - 40% (dla 4 jedn. reklam).
A zyski na poziomie 0,01$ za kliknięcie :/ (pomimo ręcznego ustawienia eCPM dla reklam na 0,03$ lub 0,05$).
Ze 2 - 3 mies temu to było klika centów za kliknięcie a teraz taka kiszka pomimo że polepszyła się ilość klików do wyświetleń. Czy możecie mi poradzić co zrobić aby dostawać więcej za kliknięcie ?
Czytałem na necie że to zależy właśnie od współczynnika wyświetlenie / kliknięcie. Pozmieniałem refresh na 60 sek albo na no-refresh, współczynnik się podniósł (znacznie) a zysków... brak :/
Widziałem tez info że lepiej się zarabia zezwalając na wyświetlanie wszystkich reklam a nie tylko konkretnych tematów (prawda to) ? Nie wiem dlaczego ale te wszelkie zmiany nic mi nie dają.
Czy ktoś będzie tak miły i rozjaśni mi lekko sytuację ?
Pozdrawiam