Jakoś doszedłem do rozwiązania problemu 😉
Problem tkwił w koncie google potrzebnym aby zalogować się do "Sklep Play". Wchodząc w "Ustawienia" -> (Konta) -> "Google" -> musiałem kiedyś przez przypadek kliknąć na dole opcję "Synchronizuj wszystko" a sprawdzić można czy Kontakty zostały synchronizowane z email'ami to w tym miejscu u góry gdzie wyświetla się nasz adres email, przytrzymujemy palec na naszym adresie i puszczamy -> i opcja "Synchronizuj Kontakty - dotknij aby synch. teraz" powinna być pusta, u mnie była synchronizowana, stąd wszystkie adresy email w Kontaktach miałem.
ROZWIĄZANIE:
W Miejscu: "Ustawienia" -> (Konta) -> "Google" -> (nasz adres email) -> przytrzymujemy i puszczamy go -> "Usuń konto" i go usuwamy. Następni z włączonym WiFi lub 3G wchodzimy do "Sklep Play" i tworzymy "Istniejące konto" wpisujemy adres email naszego konta, hasło i stworzony adres email nasz już nie zawiera synchronizacji Kontaktów z adresami email 😉
Problem wydał się banalny, ale trzeba było trochę się naszukać.