Jako że odsyłałem ostatnio swój mi2s do naprawy, zakupiony w ibuygou.com postanowiłem napisać mini poradnik, zbiór moich doświadczeń z tym związanych. Mieszkam w UK, więc będę bazował na wysyłce stąd.
Polityka gwarancji jest do znalezienia na stronie sklepu w FAQ. Gdy kupowałem tel obowiązywała 12 miesięczna gwarancja. Później zmieniono ją, tak że pełna gwarancja była na 3 miesiące, potem częściowo płatna przez kolejne 3 miesiące, a ostatnie pół roku – pełnopłatny serwis. Sklep nazywa to gwarancją… Nie wiem jak się to odnosi do telefonów zakupionych wcześniej, przed zmianą tej polityki. Ja odsyłałem tel. w miesiąc po zakupie, więc tak czy siak obowiązywała mnie pełna gwarancja.
Problemem był „tańczący ekran” – ekran wykrywał dotyk którego nie było,, strony się przełączały, samo klikało po całym ekranie. Krótki filmik tutaj
Jeśli pojawi się problem z telefonem, spróbujcie najpierw wyeliminować go sami. Jeśli jest to wina softu, to można we własnym zakresie to zrobić. Wiele metod opisano w necie, włącznie z stawianiem zbrickowanego fona.
Jeśli problem odnosi się do hardware, pierwszym krokiem będzie zarejestrowanie problemu – nagranie video, fotki przedstawiające problem.
Następnie kontakt z ibuygou suport – polecam wysłać meila z opisem problemu, nr zamówienia, informację o próbie samodzielnego naprawienia – podmiana softu, full wipe, data zakupu/dostarczenia i opisem problemu.
Na meile odpisują do 3 dni roboczych, z reguły 1 dzień. Poproszą o odesłanie telefonu.
Telefon odsyłamy pocztą rejestrowaną, czyli poleconym. Można też kurierem, będzie szybciej, ale dużo drożej. Nie sądze żeby sklep chciał zwrócić tak wysokie koszty wysyłki. Mnie przesyłka polecona do Chin kosztowała przez Royal Mail 12.5 GBP, kurier od 45 GBP.
I tu kilka uwag. Są ograniczenia co do przesyłania baterii. Ilość ogniw, wielkość, no i musi być w urządzeniu a nie osobno. Dodatkowo na poczcie poinformowane mnie, iż do Chin nie mogę wogule wysłać baterii (inne warunki dla różnych krajów docelowych). Po kontakcie ze sklepem ustaliłem że odsyłam tel z akcesoriami ale bez baterii. Polecam odesłać sam telefon z klapką, bez akcesoria, mniejsze ryzyko że coś zginie. Do telefonu załączyłem list z opisem problemu i nr zamówienia.
Wysyłając tel. do Chin wypełniamy deklarację celną CN22. Zaznaczamy gift, wartość 20$, opis – ja dałem Faulty media player/można dać też telefon.
Adres do wysyłki podadzą w meilu, lub z strony sklepu w FAQ - Warranty
Chciałem również ubezpieczyć przesyłkę, jednakże Poczta Brytyjska nie ubezpiecza telefonów komórkowych (bynajmniej do Chin nie chcieli). Gdyby to był jakiś odtwarzacz multimedialny lub coś innego, nie ma sprawy. Gdy zacząłem się wykłucać że to może być przecież odtwarzacz multimedialny, odpowiedziano mi, że w razie co i tak musiałbym im udowodnić co tam wysyłałem. Tak że ubezpieczenie sobie odpuściłem.
Przed wysyłką zrobiłem fotki telefonu w paczce, na poczcie zrobiłem fotke paczki już z znaczkami, oraz fotke pokwitowania z ceną. Warto zanotować nr seryjny oraz idei tel. Fotki paczki i kwitów przesyłamy do sklepu na meila – o to mnie proszono w jednym z meili.
Cierpliwie czekamy – po ok. 2 tygodniach paczka powinna dojść. Ja się dopytywałem czy doszło, sami nie wiem czy by mnie o tym poinformowali.
Następnie sklep odsyła telefon do Xiaomi. Czas oczekiwania minimum tydzień na naprawe. Ja czekałem ponad 2 tygodnie. Na skype powiedziano mi, że telefon wracał do nich 3 razy nie naprawiony.. po czym po godzinie dostałem meila że tel. jest już naprawiony. Powinni go sami sprawdzić czy działa dobrze w sklepie.
W między czasie ustaliłem w drodze meilowej że zamiast zwrotu kasy za wysyłkę – 12.5 GBP chcę akcesoria. Dogadałem się co mogą dać i że dołączą to do paczki.
Standardowo odsyłają paczkę Singapore Post rejestrowana, która idzie 2 tygodnie ok. Chciałem żeby wysłano paczke DHLem, zbliżają się Święta i chciałem mieć telefon przed nimi. Na skype kazano mi dopłacić 15$ do kuriera, na live chat kazali 24 $ zapłacić- odradzam live czat do kontaktów, brak kompetencji. W końcu po braku jakiejkolwiek reakcji na meile, skype i live czat, skontaktowałem się przez stronę Facebooka. Chciałem potwierdzenia że tel jest na 100% u nich i sprawny, żeby móc wysłać im dopłatę, oraz wyjaśnić jak to z nią jest. Odpowiedź była szybka i z dobrym Angielskim. O ile suport z Facebboka nie ma wglądu w system sklepu, to mają wyrażny wpływ na jego pracowników. Następnego dnia dostałem odpowiedź z FB i meila ze sklepu, że ze względu na tak długi czas oczekiwania oraz okres przedświąteczny, odeślą mi tel z akcesoriami DHLem za darmo.
W poniedziałek dostałem meila że paczka wysłana, we wtorek dostałem nr trackingowy, w czwartek paczka wyszła z Hong Kongu, w piątek w nocy była w Niemczech i sobota rano w UK. Przez weekend DHL nie pracuje, więc paczka miała dojść w poniedziałek. Przez ich błędy na sortowni doszła we wtorek, po ponad tygodniu.
Paczka była opisana jako gift, w dokumentacji przesyłki – naprawa płyty głównej media player, zadeklarowana wartość na 20$. Nie płaciłem żadnego VATu.
Podsumowując.
Sklep nie daje nam gwarancji na czas naprawy. Może to trwać nieokreślony czas. Nie liczcie na wymianę na nowy tel (no chyba że nie będą w stanie go naprawić..). Meile do suport piszczcie krótkie, po 1 pytaniu – ich angielski jest słaby, i nie czytają więcej niż 1 pytania, odpowiedzi są skąpe i nieprecyzyjne. Nie wiem czy wynika to z niechęci, niewystarczającej znajomości angielskiego czy braku czasu. W każdym razie jest wyraźna wola sklepu by klient otrzymał swój telefon naprawiony.
Polecam kontakt przez FB – byli najbardziej pomocni i kompetentni, odpowiedzi były pełne.
Pierwsze zapytanie do serwisu złożyłem ok. 2.11, telefon odesłałem 8.11, a otrzymałem go z powrotem 17.12
Serwis gwarancyjny jest i działa. Można zarzucić wiele niedoskonałości, długi czas oczekiwania, problematyczny kontakt, ale finalnie telefon wrócił z naprawy w pełni sprawny i jestem zadowolony.
Kosztowało mnie to wiele stresu i sporo zarwanych nocy, gdy kontaktowałem się przez skypa. Polecam trzymać drogę korespondencji na meila z 1 osobą, będzie kompetentna, a w razie czego pisać przez FB – podając krótki opis sprawy i nr zamówienia.
Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości.