Niektórym z nas "użytkowników" Monstera brakuje z ICS kolorystyki związanej z ikonkami (procentowego statusu baterii / koloru stanu WIFI - GSM ... ) walczyłem z tym problemem kilkakrotnie i kilkakrotnie się poddawałem aż do dzisiaj 🙂 po kilku godzinach przeszukiwania sieci pod względem optymalnych programów dla edycji aplikacji "apk" odnalazłem niezawodny sposób na zmianę kilku opcji wyświetlania ikonek statusu baterii , wifi , gsm ...
Do Zmiany GUI tym sposobem wymagany jest ROOT
wyjątek - update z poziomu recovery gotowych modów - nie wymaga ROOT'a
Sekcja 1
zaczynamy od pobrania zdeodexowanego "SystemUI" oraz kopii "framework-res.apk"
pliki gotowe do pobrania znajdują się na moim GoogleDrive
Monster_deodexed_SystemUI.rar
Monster_framework-res.rar
należy je ściągnąć oraz wypakować
następnie należy się zapoznać z instrukcją obsługi dla webowego interfejsu zmiany wyglądu naszego GUI na stronie : UOT Kitchen v4.0
interesują nas wyłącznie punkty od 1 do 6
w sekcji FileUpload w menu "Select your rom from kitchen's list, or upload your own files"
należy zaznaczyć "Upload system files"
i następnie załadować SystemUI.apk oraz framework-res.apk które wcześniej pobraliście
po zakończeniu uploadu plików należy przejść np na zakładkę "battery" lub dowolnie inną w zależności od tego co chcemy zmienić w wyglądzie naszego GUI (część zmian oczywiście może nie zadziałać)
w zakładce "battery" należy jako pierwsze zaznaczyć "use this mod" a następnie wybrać jaką zmianę i który zestaw nas będzie interesować
(część modyfikacji statusu wskaźnika baterii obsługuje wyłącznie stopniowy wskaźnik ukazujący zużycie/ładowanie baterii a inne pokazują co 1% )
po wyborze "modów" które chcemy zaaplikować w naszym Monsterze aby zakończyć proces należy przejść na zakładkę "Summary" gdzie zatwierdzimy wysyłkę paczki do kompilacji
po tej operacji powinno się nam ukazać okno z potwierdzeniem przyjęcia realizacji naszego "zamówienia" będzie na nim numer oraz link do strony z której można pobrać przygotowaną paczkę
gotowa paczka do pobrania będzie dostępna w kilka minut lub nawet i kilka godzin od momentu jej nadania wszystko zależy od ilości aktualnie przygotowanych "modów" przez ten serwis
udostępniony plik pobieramy a następnie należy go wypakować
Sekcja 2
mamy wypakowane pliki z paczki którą wcześniej ściągnęliśmy od UOT-Kitchen
zczynamy modyfikację pliku SystemUI.apk od zmiany jego nazwy na SystemUI.apk.zip
następnie (ja używam do tego celu TotalCommandera ) "nie rozpakowując" pliku wchodzimy w niego i dokonujemy modyfikacji nazw dwóch plików które znajdują się w katalogu /res/drawable/
zmieniamy nazwy plików
z stat_sys_d9_battery.xml na stat_sys_d9_battery1.xml
z stat_sys_d9_battery_charge.xml na stat_sys_d9_battery_charge.xml1
z stat_sys_battery.xml na stat_sys_d9_battery.xml
z stat_sys_battery_charge.xml na stat_sys_d9_battery_charge.xml
z stat_sys_d9_battery.xml1 na stat_sys_battery.xml
z stat_sys_d9_battery_charge.xml1 na stat_sys_battery_charge.xml
po tej zmianie nazw wychodzimy z pliku i przywracamy mu oryginalną nazwę usuwając rozszerzenie .zip
następnie zmodyfikowany przez nas plik SystemUI.apk oraz plik framework-res.apk przegrywamy na kartę pamięć wewn/zewn naszego monstera
Sekcja 3
!!!MODYFIKUJESZ PLIKI SYSTEMOWE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ !!!
przed jakąkolwiek zabawą proszę zrobić backup swojego Monstera , sposobów jest wiele (CWM/Stock Recovery/Linux/HDDRawCopy) aby później nie było płaczu że zostały utracone dane lub monster nie chce się uruchomić
wymagane :
1. włączenie debugowania USB w opcjach programistycznych w monsterze
2. sterowniki dla ADB Interface
3. w miarę aktualny ADB
4. no i ROOT 😉
uruchomić "cmd.exe" i następnie przejść do katalogu gdzie jest trzymany ADB
w oknie DOSa wpisać "ADB shell" i odczekać aż serwer ADB zostanie uruchomiony i nawiąże połączenie z monsterem
uruchamiamy SU
stopujemy system
podłączamy /system w trybie zapisu
dla bezpieczeństwa robimy kopię aktualnych plików systemui i framework-res (np poprzez zmianę ich nazwy)
następnie kopiujemy już we właściwe miejsca
SystemUI.apk do /system/app
framework-res.apk do /system/framework
przywracamy /system w tryb tylko do odczytu
rebootujuemy monstera
(jest to przykład komend i miejsce docelowe skopiowanych wcześniej plików może być inne a dokładnie takie jakie sami ustaliliście więc opcja kopiuj wklej może spowodować szkody lub po prostu nie zadziałać)
D:\Android\!monster\ADB>adb shell
shell@android:/ $ su
root@android:/ # stop
root@android:/ # mount -o remount,rw /system
root@android:/ # rename /system/app/SystemUI.apk /system/app/SystemUI.apk1
root@android:/ # rename /system/app/SystemUI.odex /system/app/SystemUI.odex1
root@android:/ # rename /system/framework/framework-res.apk /system/framework/framework-res.apk1
root@android:/ # cp /sdcard/MOD_UOT/SystemUI.apk /system/app/
root@android:/ # cp /sdcard/MOD_UOT/framework-res.apk /system/framework/
root@android:/ # mount -o remount,ro /system
root@android:/ # reboot
czekamy aż monster się uruchomi i cieszmy się naszym nowym wyglądem w tym przypadku ikonki statusu baterii
gotowe mody uwzględnione tu na screenshotach można pobrać tu :
MOD1
zielone ikony statusu WIFI,GSM, okrągła zmienno-kolorowa ikonka baterii z procentami
MOD1 w wersji update.zip dla recovery
MOD2
tylko zmienno-kolorowa ikona baterii (poziomo z procentami)
MOD2 w wersji update.zip dla recovery
MOD3
niebieskie ikony statusu WIFI,GSM, okrągła zmienno-kolorowa ikona baterii z procentami
MOD3 w wersji update.zip dla recovery
MOD4
zielone GSM , zmienno-kolorowa ikona baterii poziomo z procentami
MOD4 w wersji update.zip dla recovery
MOD5 - chyba najlepszy - czytelny i zróżnicowany
zmienno kolorowe WIFI/GSM, okrągła zmienno-kolorowa ikona baterii z procentami
MOD5 w wersji update.zip dla recovery
MOD6 - na życzenie @czesterbial
standardowy wygląd JB + procent baterii
MOD6 w wersji update.zip dla recovery
MOD7 - na życzenie @czesterbial z paczki od cyanogena
czytelne cyferki % od baterii , kolorystyka współgrająca z oryginalnymi ikonkami
MOD7 w wersji update.zip dla recovery
/pierwsza ikona z procentami pozostałość z poprzedniej aplikacji - DX Battery Saver
/EDIT 2014-02-05
Poniżej linki do postów z dodatkowymi modami innych użytkowników którzy podjęli walkę z mono-kolorystyką i brakiem "%-baterii" w ikonkach Monstera
Mody od : Forum po zmianach, link nie działa
Forum po zmianach, link nie działa
Mody od : Forum po zmianach, link nie działa
Forum po zmianach, link nie działa
/EDIT 2014-01-13
na prośbę @makaon dodano linki dla metody update z poziomu recovery - wgranie tą metodą gotowych modów nie wymaga ROOT'a
+ działa poprawnie na CWM oraz stock recovery "3e"
powrót do plików oryginalnych :
"odexed" oryginalny nie modyfikowany v2.1 SystemUI i framework-res w wersji update.zip dla recovery
"deodexed" - zmieniony oryginalny (do grzebania) v2.1 SystemUI i framework-res w wersji update.zip dla recovery
POARADNIK NR 2 czyli jak umieszczać własne ikony stanu baterii w SystemUI i framework-res
I co będzie potrzebne :
1. MOD7 z poprzedniego tutoriala
2. menedżer plików - Total Commander
3. aplikacja (skrypt) którym będzie można podpisać zmodyfikowanego zip'a dla recovery APK-MULTI-TOOL
4. zaopatrzyć się we własne zestawy ikon (status i ładowanie to jest około 203 ikon - jeżeli macie mniej to będą wyświetlane jedynie
te które podmieniliście a reszta zostanie bez zmian czyli z modu nr7 , jeżeli będzie więcej to wyświetlą się wyłącznie te które są oprogramowane , poprawne nazewnictwo plików ikon :
stat_sys_battery_1.png ... stat_sys_battery_100.png
stat_sys_battery_charge_anim1.png ... stat_sys_battery_charge_anim100.png + stat_sys_battery_charge_animfull.png
5. środowisko Java JRE dostępna na stronach java.com
Ad1. ściągnąć MOD7 i wypakować do dowolnego katalogu SystemUI.apk i framework-res.apk (zachować oryginalny zip będzie potrzebny później)
Ad2. wedle uznania można zainstalować polecany tutaj menedżer plików aby łatwiej operować na tych plikach 😉 - nie jest wymagany
Ad3. należy wypakować zawartość zip'a bezpośrednio na dysk C lub D lub E i uruchomić skrypt o nazwie "setup.bat" i wybrać "3" - utworzy oraz przypisze ścieżki wymagane do poprawnego działania właściwego już skryptu
Ad5. zainstalować jeżeli nie jest zainstalowana Java JRE
II podmiana plików z ikonami w SystemUI i framework-res
1. zmienić nazwę wypakowanego pliku z SystemUI.apk na SystemUI.apk.zip
2. zmienić nazwę wypakowanego pliku z framework-res.apk na framework-res.apk.zip
3. używając TotalCommandera wejść w zipa (nie trzeba go wypakowywać dzieki temu narzędziu można operować na spakowanych plikach bez konieczności ich wypakowywania) SystmeUI.apk.zip następnie w katalog "res" i przegrać pliki ikon do katalogów :
drawable-hdpi oraz drawable-mdpi
następnie wychodzimy z katalogów (wybierając [..] ) tak aby w oknie ukazała nam się nazwa pliku zip który modyfikujemy
operację tę powtórzyć również dla pliku framework-res.apk.zip
4 po udanej operacji należy przywrócić oryginalne nazwy plikom usuwając rozszerzenie ".zip"
w ten o to sposób mamy gotowe pliki z nowymi ikonami
III podmiana plików i podpisanie zipa dla tworzonego MODu
1. tym samym sposobem (TotalCommander) skopiować / zamienić pliki w MOD7 - czyli wgrać przygotowane SystemUI.apk i framework-res.apk na miejsce tych które są w zipie
2. tak zmodyfikowany zip należy przegrać do skryptu APK-Multi-Tool do katalogu : "place-apk-here-for-signing"
D:\APK-Multi-Tool\place-apk-here-for-signing\
3. uruchomić skrypt "Script.bat" i wybrać opcję nr 18
4. przenieść z katalogu podpisany plik na kartę SD lub pamięć wewnętrzną monstera
w ten o to sposób mamy już gotowy plik który można zainstalować z ustawień lub bezpośrednio z poziomu recovery (CWM/3e)
gdyby jednak podpisanie pliku zip się nie powiodło należy w recovery wyłączyć weryfikację instalowanego pliku (za każdym razem kiedy chcemy wgrać nie podpisany plik)
menu "advanced"
enable signature verification zmienić na disable signature verification
---------------------------------------
BTC: 143qmg7hVD2rhPnu5Lh7FkgGsLAcjTE68X LTC: Le6rK2sGUHbtqP61ggPDDJC6zvk6oUNkc8
Dla nowych w świecie BitCoina Darmowe bitcoiny!!!
I dla bardziej zaawansowanych... Zainwestuj w najlepsze udziały BitCoin