@up: To prędzej jest związane z tym że sterownik w pewnych przypadkach nie może zgrać czasowo obrazów renderowanych przez dwa różne procesory.
Poza tym SLI poważnie skraca czas pracy na akumulatorze (bodajrze nie ma wsparcia dla Optimusa) i nikt nie zagwarantuje tobie współpracy z innymi systemami nie mówiąc o starszych aplikacjach 3D.
Podobny do niego jest starszy ideapad y580 (zwłaszcza jak w temacie klawiatury i touchpada). W y580 klawiatura jest całkiem dobra, czego nie można powiedzieć o touchpadzie.
Fizycznie jest tylko jeden przycisk pod płytką, przez co "prawy przycisk" jest emulowany przez sterownik. Domyślnie kliknięcie na narożniku powoduje prawoklik, co ma tą wadę że kursor może się przesunąć od miejsca gdzie chcesz klinkąć. Obsługa tego czegoś wymaga wprawy albo dostosowania sterownika. Pod KDE na szczęście można klikanie zdefiniować zależnie od tego iloma palcami pukasz.
Akurat mobilne grafiki traktowałbym prawie analogicznie jak nieco słabszy model z poprzedniej serii desktopowej. Przede wszystkim GT755m raczej będzie mieć węższą szynę danych niż model dekstopowy. Po drugie siłą rzeczy musi być taktowany niższymi zegarami. Po trzecie siłą rzeczy musi mieć większy reżim w temacie zasilania.
Mimo to, powinien dawać dobrze radę z GTA IV na wysokich detalach w rozdzielczości 1366x768 (norlamnie nie powinien spadać poniżej ~36 FPS, z normą na poziomie ~50-60) ale przy wyłączonym oszczędzaniu energii pod zasilaczem.
Polecam się zainteresować jak bardzo możesz rozszerzyć zainstalowany RAM. Zainwestowanie później w RAM i wywalenie pliku stronnicowania powinno ogólnie przyspieszyć system i wydłużyć czas na akumulatorze przy intensywnym używaniu programów. Będzie to też miało znaczenie, gdy zdecydujesz się zainwestować w dysk SSD.
Jeżeli będziesz się bawił w kompilowanie dużych projektów, kompresję sporej porcji danych etc. to mimo wszystko lepiej mieć jakiś zapas w postaci pliku stronnicowania.