Podejrzewam że to wina oprogramowania telefonu.
Urządzenie jest wielozakresowe, jednak na karcie Play masz możliwość pracy w roamingu krajowym. Możliwe że w twoim sąsiedztwie jest mało stacji bazowych T-Mobile lub te stacje są przeciążone. Ostatnio wspólnie z pomarańczowymi modernizowali swoje stacje bazowe i w wielu miejscach dzielą maszt. Możliwe też że na wspólnych masztach dzielą wspólne pasmo transmisyjne i w razie dużego obciążenia ograniczają dostępność wyższych usług (internet, wideorozmowy etc.).
Polecam tobie przejrzeć sporządzone mapy stacji bazowych (łatwe do odszukania z pomocą Google).
Być może problem da się rozwiązać przez zmianę oprogramowania na najnowsze niebrandowane (zwłaszcza jeżeli aktualizuje oprogramowanie modemu/pasmo podstawowe czy jak to się nazywa w nomenklaturze LG). Być może urządzenie źle dobiera sobie stacje bazowe, z jakiegoś powodu ma zredukowaną moc transmisyjną lub źle negocjuje połączenie ze stacjami bazowymi.
Generalnie ze względu na lokalizacje w których bywasz, problem może nie być możliwy do rozwiązania bez zmiany dostawcy (w tym przypadku raczej na Plus lub Play).