Czyli tak jak napisałem. Zamrażanie ekranu. Standardowy problem zamrażania ekranu na nowych ROM -ach KK.
Jeżeli czujesz się na siłach naprawić ten problem możesz spróbować naprawić go sam.
Najprostszym sposobem, przeznaczonym dla osób chcących mieć telefon brandowany i obawiających się problemów z operatorem (często działającym) jest wgranie PC Odinem starszego brandowanego ROM-u KK (ta operacja nie naraża Ciebie na zastrzeżenia ze strony Plusa). Po prostu masz starszy ROM brandowany.
Drugim sposobem jest wgranie Odinem ROM-u LL XEO. Jest to typowe debrandowanie. Po wgraniu LL pozbywasz się "śmieci" operatora. I masz oficjalny najnowszy soft Samsunga. Niektórzy obawiają się tej opcji w związku z obawą utraty gwarancji. Bezpodstawnie, bo serwisy Samsunga nie zwracają uwagi na brandowanie. Nigdzie w umowie nie jest wyszczególnione, że kupiony u operatora telefon miał oprogramowanie brandowane. Zawsze w serwisie można powiedzieć, że z takim oprogramowaniem telefon był kupiony. Przy czym serwis nie ma możliwości zweryfikowania czy soft był wgrany za pomocą Odina, bo Odin jest oficjalnym narzędziem serwisowym Samsunga.
Oczywiście po wgraniu ROM-u trzeba wykonać tzw. full wipe czyli Z poziomu ustawień wykonać przywracanie ustawień fabrycznych (zerowanie) lub z poziomu recovery wipe data/factory reset (obydwa sposoby dają ten sam efekt- doprowadzenie telefonu do ustawień fabrycznych).
Oczywiście po wgraniu LL XEO zawsze można wrócić do brandowanego ROM-u (I9505XXUGNH2) w sposób analogiczny i jest duża szansa na zniknięcie "dolegliwości" telefonu.
Bardziej zaawansowanym sposobem pozbycia się "mrożeń ekranu" jest root i wgranie crash fix'a ale o tym może innym razem, jak nie pomogą powyższe sposoby.