Sprzet, ktorego nalezy uzyc, zeby to zrobic porzadnie, czyli w zasadzie ekstraktor/podgrzewacz wyciagniecia calosci (LCD z szyba z ramki) oraz odeparowania LCD od szyby, do tego laminator do sklejenia nowego digitizera z uzyciem plastra OCA to koszty gdzies w granicach 7-10k PLN. Tak to wyglada jesli ma byc zrobione porzadnie i bez ryzyka co do uszkodzenia i "poplamienia" LCD od spodu. Mozna to oczywiscie zrobic inaczej, na innym sprzecie uzywajac plynnego kleju zamiast w plastrach ale ryzyko jest sporo wieksze. Ba, mozna to nawet zrobic samemu w domu uzywajac suszarki wg. specjalistow z YouTube'a, tyle ze malo kto pokazuje jaki jest faktyczny efekt koncowy i jak to wyglada po czasie.
Samemu, nie majac doswiadczenia w tego typu naprawach ryzyko jest dosc spore i to nawet nie chodzi o uszkodzenie wyswietlacza przy wyciaganiu go z ramki czy przy odkleajaniu starego digitizera, ale wlasnie przy wklejeneniu nowego.
To, co mozesz kupic na allegro czy ebayu nie powinno sie roznic w dzialaniu. Moze byc oczywiscie inny "slizg" czy mniejsza trwalosc. Szyba moze byc bardziej gietka, nieodporna na zarysowania itp. Do tego dochodzi roznica w kolorze, moze byc inny odcien itp. Na przykladzie Samsungow mozna trafic na szyby, z ktorych lakier doslownie schodzi po przetarciu go kilka razy na mokro od spodu itp. Problem z dotykiem moze jednak wynikac np. z tego, ze klej dostanie pomiedzy szybe a tasme od digitizera. Usunac go bardzo trudno a taki "pi****l" wystarczy, zeby pojawily sie problemy w postaci tego, ze czesc ekranu nie bedzie reagowac w ogole badz sam cos wybierac.
Problem z wymiana dotykow w telefonach z klasycznym LCD jest tez czesto taki, ze nawet jesli uda ci sie odseparowac stary digitizer, prawidlowo i idealnie rowno wkleic nowy nie zalewajac podswietlenia od spodu to ciezko jest to potem sensownie wkleic do starej ramki. Najczesciej szyba zaczyna sie gdzies od ramki odklejac, widac, ze swiatlo "wycieka" czy np. czujnik zblizeniowy wariuje bo akurat w u gory szyba odstaje. Do tego takie cuda potarfia sie pojawic po kilku dniach czy tygodniach od zlozenia calosci do kupy. Ogolnie, to ciezki temat. Robiac to dla siebie i majac swiadomosc co i jak mozna sie na to jeszcze zgodzic. Robiac to jako serwis o oczekujac za to kasy ma sie nieco inne podejscie bo ci pozniej klient wroci i marudzi. Stad tez taki sceptycyzm do takiej naprawy, zwlaszcza za 50zl.
Jesli chcesz sie bawic w to samemu to zanim zaczniesz sciagac jakiekolwiek czesci sprobuj odkleic szybe. Jesli masz dostep do sprzetu (zakladam, ze to jakis podgrzewacz, czy to cisnieniowy czy z uchwytami czy chocby hot air) to najlepiej bylo by sprobowac wyciagnac caly modul z ramki (trzyma sie tylko na kleju dookola ramki, LCD nie jest podklejany od spodu) podwazajac go delikatnie dookola i uwazajac, zeby nie wbic sie zbyt gleboko. Jak juz bedziesz mial taki komplet wyciagniety to na po prostu podgrzej go do ~60 stopni (i taka temperature utrzymuj, a jakby ciezko szlo zwieksz do 80 na LCD/szybie) i z uzyciem drutu molibdenowego usun szybe. Zabawy w odkelanie samej szyby kiedy LCD jest jeszcze w ramce w takich przypadkach czesto koncza sie uszkodzeniem polaryzatora badz wbiciem drutu miedzy zla warstwe na LCD i peknieciem ekranu. Oczywiscie nic na sile i powoli. Jak klej trzyma za monco, podgrzac bardziej, nie silowac sie.
Dopiero majac wyciagniety LCD i sprawdzone, ze wciaz dziala mozesz sie zabierac za reszte.