Witam kolegów ponownie.
Tablet odebrany z punktu sprzedaży i odmowa uznania rękojmii.
Tablet trafił do serwisu Medion i panowie z serwisu doszli do zadziwiających wprost wniosków.
Pierwsza rzecz to fakt że przetestowali swój egzemplarz, a nie mój.
Druga: doszli do wniosku, że CPU-Z jest niekompatybilna z tym procesorem (z wszystkimi innymi jest tylko nie z tym!!!!!!!!!!??????????)
Po trzecie stwierdzili, że do prawidłowych odczytów pracy procesora powinienem zainstalować aplikacje CPU STATS i COOL TOOL.
Po czwarte stwierdzili (choć jest to w żaden sposób niezwiązane ze sprawą, ale piszę to jako ciekawostkę na temat ignorancji i niekompetencji serwisantów), że jest to procesor 32 bitowy. Chyba powinni najpierw zadzwonić do INTELA i im to wmówić bo producent twierdzi, że procesor jest 64 bitowy.
Po piąte tablet ma tylko 1GB RAMU z czego ponad połowa jest zarezerwowana dla systemu a reszta jest monitorowana przez system. Normalnie chyba Amerykę odkryli. Szkoda, że już Noble rozdane bo w pełni na niego zasłużyli. Marnują się chłopaki w serwisie.
No i na koniec konkluzja, że urządzenie działa w pełni sprawnie i nie ma podstaw do uznania reklamacji z tytułu rękojmii.
Zaraz po odebraniu ze sklepu tabletu zadzwoniłem na infolinię serwisową. Wreszcie trafiłem nie na ignoranta, tylko na osobę kompetentną.
Wytłumaczyłem dokładnie o co chodzi. Pan zrozumiał w pełni moje dylematy i kazał złożyć reklamację prosto do Mediona z opisem problemu.
Po dotarciu do domu zainstalowałem polecane przez serwis apki i efekt jest identyczny jak używanie CPU-Z. Obie aplikacje po włączeniu pokazują normalne taktowanie 498MHz- 1,8GHz. Po uśpieniu, kilkusekundowym oczekiwaniu i wybudzeniu obie pokazują taktowanie 0MHz (zero!!!), gdzie minimalne taktowanie wynosi 498MHz.
Nie zmienia się to już do momentu ponownego uruchomienia.
Tak więc panowie z serwisu bardzo mijają się z prawdą twierdząc, że urządzenie pracuje normalnie. Swoją drogą w jednym mają rację: aplikacje odczytują prawidłowo taktowanie procesora, tyle że wynosi ono niestety 0MHz.
Po zebraniu tych wszystkich wyników opisałem wszystko dokładnie, dołączyłem zdjęcia potwierdzające odczyty parametrów z tych dwóch aplikacji i wysłałem maila z reklamacją powołując się na wcześniejszą rozmowę z panem na infolinii.
Czekam na odzew. Będę informował na bieżąco. Na 100% nie odpuszczę tej sprawy i będę walczył do końca. Kupowałem tablet o parametrach opisanych choćby na pudełku i taki ma być. Niestety firma Medion pracuje w tym momencie na jak najgorszą opinię o sobie i swoich produktach. Jeżeli nie dopracowali czegoś, niech nie wypuszczają na rynek i nie traktują nas jako testerów sprzętu.
Pozdrawiam.