Skąd pochodzi telefon? Jaka jest dystrybucja?
Po uzyskaniu tej informacji wiesz już wszystko odnośni przyszłej gwarancji. Najlepszą opcją jest, aby sprzedający zrobił zdjęcie pudełka i Ci podesłał, a wtedy sam sprawdzisz kraj pochodzenia. Czasem niestety się zdarza , że sprzedawca informował nas przed zakupem, iżtelefon pochodzi np. z Holandii a na pudełku mamy kody Azjatyckie. Od razu odsyłaj taki telefon z powrotem i nie ufaj sprzedawcy na słowo jeżeli będzie Cię zapewniał, że jest to dystrybucja europejska.
Faktura VAT a Faktura VAT marża.
Następnym ważnym czynnikiem jest dowód zakupu.Motoroladokonuje naprawy grzecznościowej telefonów z dystrybucji europejskiej, ale pod 2 warunkami. Pierwszy to podbita
karta gwarancyjna a drugi to oryginalny dowód zakupu. Oryginalnym dowodem zakupu jest paragon fiskalny lub faktura VAT. Faktura VAT marża nie jest honorowana przez serwis
Motoroli.
Dlaczego?
Jest to dokument między innymi wystawiany przy sprzedaży towarów używanych w komisach. Na tej podstawie moglibyśmy w kółko dokonywać fikcyjnych transakcji naszego telefonu z nowymi datami sprzedaży.
Motorolasię zabezpiecza przed takimi oszustwami i nie uznaje tych dokumentów. Jeżeli kupisz t
elefonz dowodem zakupu faktura VAT marża, posiadasz tylko gwarancję sprzedającego, gwarancję komisową.
Oryginalny dowód zakupu.
Przy zakupie zawsze poproś o oryginalny dowód zakupu. Jest to jedna z dwóch rzeczy, która jest niezbędna do nieodpłatnej gwarancji w serwisie Motoroli. Pamiętaj, jeżeli kupujesz telefon np. z dystrybucji Francuskiej, to oryginalny dowód zakupu musi być po francusku.
Paragon fiskalny z komisu, nie będzie tak samo honorowany jak faktur VAT marża.
Co to jest naprawa grzecznościowa?
Jest to gwarancja wykonywana przez serwis
MotorolaPolska dla telefonów nie pochodzących z polskiej dystrybucji tylko europejskiej. W tym aspekcie występują często problemy, ponieważ
Motorolaraz naprawia takie telefonu a raz nie. Jedna osoba wyślę
telefonz uszkodzonym ekranem i serwis dokona nieodpłatnej naprawy a inna osoba wyśle Motkę z tą samą usterką a
Motorolazrobi naprawę płatną za 500zł. Najgorsze jest to, że nie możesz się domagać od
Motorolinieodpłatnej naprawy w ramach gwarancji, ponieważ nie jest to "prawdziwa gwarancja". Jest to po prostu loteria i do dzisiaj kwestia sporna.
Jak to jest z gwarancją Moto X Style?
Wszystko zależy skąd pochodzi Twój telefon. Można wyróżnić 3 źródła:
1. Dystrybucja polska. Telefon nabyty u operatora sieci, bądź w jakimś sklepie np. Komputronik czy X-Kom. Bezproblemowa gwarancja 24 miesiące w serwisie
Motorola
Polska oraz u sprzedającego.
2. Dystrybucja europejska.
Motka
kupiony na terenie unii europejskiej, ale nie poprzez GP. Gwarancja grzecznościowa, 24 miesiące w serwisie M
otorola
Polska (wymagany oryginalny paragon zakupu, bądź faktura VAT(nie faktura VAT marża)) oraz u sprzedającego.
3. Inna dystrybucja. Np. USA, Azja. Brak gwarancji
Motorola
Polska, tylko u sprzedającego.
Gwarancja u sprzedającego może być ryzykowna. Gdy sprzedający znika z rynku, tracisz gwarancję i nikt inny w razie usterki, nieodpłatnie nie naprawi Ci telefonu.