Zadzwoniłem do COK Motoroli i dostałem na maila taką odpowiedź:
Numer referencyjny: 160127-003400
Szanowny Panie,
Dziekujemy za kontakt z naszym Centrum Obslugi Klienta.
Nawiazujac do rozmowy telefonicznej przesylam sposob sprawdzenia telefonu w trybie awaryjnym:
Tryb awaryjny:
Tryb awaryjny pozwoli stwierdzic czy usterke wywolala jedna z zaistalowanych zewnetrznych aplikacji.
Tryb awaryjny tymczasowo blokuje zewnetrzne aplikacje zainstalowane poprzez sklep Google Play jak i aktualizacje oryginalnego oprogramowania telefonu. Aby wlaczyc tryb awaryjny prosze:
1.Wcisnij i przytrzymaj przycisk WLACZENIA TELEFONU do chwili pojawienia sie na ekranie menu
2. Wybierz i przytrzymaj opcje WYLACZ az na ekranie wyswietli sie pytanie.
3. Przeczytaj informacje i wybierz OK.
(Aby powrócic do normalnego trybu nalezy zwyczajnie wylaczyc telefon i ponownie wlaczyc.)
W trybie awaryjnym, prosze uzywac telefonu tak jak normalnie, próbujac odtworzyc usterke która wystepuje. Jezeli telefon dziala poprawnie w tym trybie, potwierdza to ze problem spowodowany jest przez jedna z aplikacji.
W celu ustalenia która to aplikacja nalezy po kolei odinstalowywac aplikacje w trybie normalnym. Jezeli po odistalowanu aplikacji usterka nadal wystepuje, mozna ja ponownie zainstalowac i spróbowac z kolejna.
Jezeli nie udalo sie zidentyfikowac aplikacji w ten sposób nalezy odinstalowac wszystkie aplikacjie sprawdzajac czy usterka zostala usunieta, nastepnie po kolei isntalowac aplikacjie, po kazdej instalacji starajac odtworzyc usterke. Jezeli usterka powrócila oznacza to ze problem wywolala ostatnia z zainstalowanych aplikacji I polecamy zrezygnowac z niej i zainstalowac inna.
W razie dodatkowych pytan, zapraszamy do ponownego kontaktu z naszym Centrum Obslugi Klienta.
Kontakt telefoniczy mozliwy od poniedzialku do piatku w godzinach: 09:00 - 17:00
Prosimy o zachowanie Panstwa numeru referencyjnego.
Cieszymy sie, ze moglismy pomóc.
Z powazaniem,
Motorola Mobility
Tel: 223 070 360
www.motorola.com
Zrobiłem jak poradzili, w trybie awaryjnym dialer działał jak należy, potem nie tak jak napisali tylko hurtem odinstalowałem większość pozostałych jeszcze aplikacji poza naprawdę niezbędnymi i problem chyba został naprawiony. Tym bardziej, że już pojedynczo instalowałem większą część z odinstalowanych wcześniej aplikacji i jak na razie kłopotów z wybieraniem połączeń nie ma. Może nie zainstalowałem tej, która powodowała problemy bo być może nie jest mi ona już potrzebna, choć gdybym robił to dokładnie w/g opisu to może dowiedziałbym się, która szwankowała. Tak czy inaczej na teraz temat chyba można uznać za zakończony a odpowiedź z Centrum Obsługi Klienta Motoroli wkleiłem, bo może komuś się przyda w podobnym przypadku. Dziękuję za zainteresowanie i za podpowiedzi.
P.S.
W czasie rozmowy telefonicznej twierdzili, że wgranie nawet oryginalnego softu ale inaczej niż przez przez OTA unieważnia gwarancję. Swoją drogą jak to mogą sprawdzić w serwisie? Choć w czasie rozmowy pytali o wiele szczegółów dotyczących telefonu, m.in. o datę zakupu, IMEI itp.