Witam kolegów w tym temacie piszemy o problemach dotyczących gwarancji. A, że kilkanaście pytań bardzo często sie powtarza to poniżej mały zestawienie najczęściej zadawanych wraz z wyjaśnieniem.
Jak wysłać tel na gwarancję?
Niezależnie od tego czy kupiliście tel w salonie sony na allegro czy u operatora, do naprawy gwarancyjnej zawsze trafia on w jedno miejsce. Dokładnie do W-suport we Wrocławiu. Najszybszą drogą jest wysłanie telefonu właśnie bezpośrednio do nich. Jak to zrobić, wchodzimy na stronę https://www.w-support.pl/klienci-indywidualni.html klikamy zgłoś naprawę i postępujemy zgodnie z instrukcją.
Kurier sam przyjedzie po paczkę, my tylko drukujemy strony które otrzymamy. Kurier sam będzie wiedział które mu potrzebne a które zostają dla nas.
Jak zapakować?
Oryginalne opakowanie nie jest potrzebne, aczkolwiek zapewnia on odpowiedni poziom ochrony telefonu podczas transportu. Jeśli nie mamy, pakujemy w inne dbając aby tel był dobrze zabezpieczony.
Czy wraz z telefonem muszę wysyłać wszystkie akcesoria?
Nie, wystarczy sam tel. Aczkolwiek jeśli problem dotyczy ładowania należało by wysłać razem z ładowarką itp. Folie i szkła ochronne najlepiej zdjąć przed wysłaniem, niestety w 99% przypadków nie wracają do konsumenta z powrotem. Oczywiście można je potem z powrotem nakleić na tel, jak nie na sucho to na mokro.
Co koniecznie wysłać z telefonem?
Dowód zakupu, podbitą kartę gwarancyjną. Jeśli nie posiadamy podbitej karty gwarancyjnej a mamy możliwość udania sie do sprzedawcy, to tak robimy on nam obowiązek nam ją podbić. Jeśli nie mamy takiej możliwości, to dowód zakupu powinien posiadać numer seryjny telefonu który wysyłamy. Opcjonalnie można dodać obszerniejszy opis usterki, jeśli nie zmieściliśmy się w opisie na stronie.
Z jakim oprogramowaniem wysłać tel?
Najlepiej z oficjalnym dla danej dystrybucji. Jeśli mamy Orange to z softem Orange. Dlaczego nie z czystym. Ponieważ jedynym licencjonowanym programem do podmiany oprogramowania jest PC-Companion a on wgrywa soft odpowiedni dla brandu i nie daje użytkownikowi możliwości wyboru. Wysyłając z innym softem narażasz sie na ryzyko utraty gwarancji, choć wcale nie musi tak być.
Gdzie sprawdzić status naprawy?
Na stronie na której wysyłaliśmy jest okienko status naprawy. Tam podajemy numer IMEI naszego urządzenia i wyświetla nam się na jakim etapie jest naprawa.
Opis statusów naprawy:
Gwarancja NIE
Na początku to normalne, zanim tel trafi do serwisanta najczęściej. w 90% przypadków piszą gwarancja NIE. Nie ma powodów do obaw, to normalne bo to serwisant określa czy mamy tą gwarancję czy nie. Chodzi o stwierdzenie czy usterka jest z naszej winy czy nie.
W urządzeniu wymieniono płytę główną
W 99% przypadkówoznaczato, że telefon został wymieniony na nowy egzemplarz.Najczęściejprzed tym zapisempodają, że wykonali aktualizację oprogramowania.
Wymiana obudowy i ekranu.
Obudowa i ekran są jednym elementem dlatego wymienia się jako całość.
Co jeśli nie uwzględnią Gwarancji.
W takim przypadku zaproponują naprawę odpłatą i prześlą kosztorys. Chyba, że w zgłoszeniu podaliście kwotę do jakiej mają naprawiać bez pytania. Oczywiście od nie uznaj gwarancji można się odwołać.
Pęknięte tylne szkło, uznają czy nie?
Zasada jest prosta jeśli pajączek wina użytkownika, jeśli jedna kreska wada telefonu.
W razie nie uznania gwarancji kto pokrywa koszty przesyłki?
W-support nie żąda od konsumentów zwrotu za przesyłkę jeśli uzna że wada powstała z winy użytkownika. Więc wysyłając nic nie tracimy a nuż uwzględnią niedorzeczne roszczenie co im sie już parę razy zdarzyło ku uciesze konsumenta.
Pozdrawiam dziękuję.