Skocz do zawartości

  • Facebook
  • Google Plus
  • Twitter
  • YouTube
  • RSS

Witamy na nowym Forum Android.com.pl!

Dowiedz się co się zmieniło / zgłoś błędy

Nie możesz się zalogować? Napisz: pomoc.acp@gmail.com


Otrzymałeś pomoc? Odwdzięcz się! :)


Zdjęcie
- - - - -

Nie mogę odblokować telefonu - konto gmail.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Mr.R

  • 13 postów
  • Telefon:HTC Desire HD

Napisano 11 wrzesień 2011 - 13:16

Witam!

Skradziono mi mojego HTC miesiąc temu, wczoraj wrócił do mnie - złodziej nie mógł go odblokować (wzór na ekranie do narysowania) i prosi o hasło do konta gmail. Niestety, nie pamiętałem hasła, więc je zmieniłem na gmailu na nowe. Ale niestety, mimo że już parę razy hasło zmieniałem do Gmaila na komputerze - to telefon dalej uparcie nie chce przyjąć hasła :(

Nie chce robić hard resetu bowiem utracę wtedy wszystkie kontakty i aplikacje, a na niektóre wydałem parę groszy :( Niestety telefon niezrootowany i opcja USB Debug wyłączona. Co można zrobić w tym przypadku?


Zaloguj / zarejestruj się aby wyłączyć tę reklamę

#2 OFFLINE   pinione

  • 19 postów
  • Telefon:Xperia Z

  • Tablet:Xperia Tablet Z

Napisano 11 wrzesień 2011 - 13:21

Aplikacje są przypisane do konta gmail nie do telefonu.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

#3 OFFLINE   Mr.R

    Autor tematu
  • 13 postów
  • Telefon:HTC Desire HD

Napisano 11 wrzesień 2011 - 13:23

Czyli aplikacji nie stracę. Super. A co z smsami i kontaktami? Jak je odzyskać?

#4 OFFLINE   matquu

  • 144 postów

Napisano 11 wrzesień 2011 - 18:38

A przez komputer możesz się zalogować? Jeśli kontakty miałeś na koncie google, a tak wnioskuje z Twojej wypowiedzi, to tam zobaczysz swoje kontakty (google.com/contacts).

#5 OFFLINE   Mr.R

    Autor tematu
  • 13 postów
  • Telefon:HTC Desire HD

Napisano 11 wrzesień 2011 - 18:49

Tak, przez komputer mam dostęp, mogę zmieniać hasło itp ale nawet jak zmienię na nowe hasło to telefon go nie akceptuje. Co do kontaktów w koncie - fatycznie, ale coś jest nie tak - bo są tylko dwa wpisy!! A powinno ich być zdecydowanie więcej :(

To konto gmaila utworzyłem specjalnie na potrzeby telefonu przy jego pierwszej konfiguracji. Szkoda że automatycznie nie skopiował wszystkich kontaktów :(

Użytkownik Mr.R edytował ten post 11 wrzesień 2011 - 20:53
double post


#6 OFFLINE   matquu

  • 144 postów

Napisano 11 wrzesień 2011 - 20:11

Widocznie nie miałeś włączonej w telefonie synchronizacji kontaktów google.

Nie chce robić hard resetu bowiem utracę wtedy wszystkie kontakty

Czyli problem po części już rozwiązany - kontaktów nie utracisz, bo już utraciłeś i nie ma nigdzie ich żadnej kopii. Możesz spokojnie zrobić hard reset.

#7 OFFLINE   Mr.R

    Autor tematu
  • 13 postów
  • Telefon:HTC Desire HD

Napisano 12 wrzesień 2011 - 22:26

Hm, napisałem do operatora i do HTC. Wkleje odpowiedź HTC:


Witaj Rafał!

Dziekujemy za kontakt w sprawie zablokowania telefonu.



Telefon pamięta hasło Googla, które było przed zablokowaniem. Jeżeli nie pamięta go Pan, nie pozostaje nic innego jak twardy reset z pozycji klawiszy.

Zwróć uwagę, że urządzenie zostanie przywrócone do ustawień fabrycznych. Proszę upewnić się że dane użytkownika zostały zarchiwizowane przed twardym resetem. Proszę wykonać następujące kroki :



1. Przy wyłączonym telefonie, naciśnij i przytrzymaj klawisz zmniejszania głośności.

2. Krótko naciśnij przycisk zasilania.

3. Poczekaj na ekran z 3 Androidami.

4. Naciśnij przycisk głośności, dwa razy, aby wybrać CLEAR STORAGE.

5. Naciśnij przycisk Power.

6. Pytanie o potwierdzenie, naciśnij klawisz głośności.





Mam nadzieje ze podana te wskazowki rozwiazaly Pana problem. W razie jakichkolwiek problemow prosze o dalszy kontakt. Zapraszam do wypelnienia ankiety, ktora znajduje sie pod linkiem przeslanym w mailu. Nie zajmie to dluzej niz minute.

Aby wysłać odpowiedź na tę wiadomość lub poinformować mnie o tym, że odpowiedź na zadane pytanie była przydatna, zaloguj się na stronie ContactUs z użyciem swojego adresu e-mail i numeru zgłoszenia.

Z poważaniem,

Mateusz

HTC

Czekam jeszcze na odpowiedź od Googla i na odpowedź od PLAY. Ciekawe co oni odpiszą. Liczę tutaj bardzo na google - bo jest to ich system. A na forum dla programistów googla - przypadek taki jak mój - czyli zmiana hasła w usłudze google mail która powoduje niemożność odblokowania teleofonu - wisi przyklejona od roku 2009, od czasu pierwszych modeli G1 Dream (w Polsce sprzedawanych w Erze jako G1 Era.) I co zabawne - wisi jako CRITICAL ;D I dalej otwarta. Nie załatana. A ludzie tylko płączą i piszą ponad 500 postów. W wielu modelach udało się obejść w różne śmieszne sposoby to, np kjtoś do Ciebie dzwoni, kliknij to i to potem wejdź do menu i zablokuj funkcję wzorka. :D

Niestety - dla Desire HD jeszcze nikt nie znalazł sposobu. Oprócz jednej osoby - można to wykonać jeżeli się ma włączoną funkcję debugowania - i z poziomu linuksa, po podpięciu komórki do komputera - można wyzerować tabelę w sql gdzie jest zapisane hasło - wtedy wartością "null" da się zalogować. Ja niestety nie zdążyłem telefonu zrootować i tą funkcję miałem wyłączoną.

Ja tych kontaktów nie chcę tracić - a nie będę cały czas trzymał włączony telefon i spisywał jak ktoś do mnie dzwoni! Bo bym musiał go mieć włączonego z miesiąc jak nie lepiej żeby odzyskać z połowę może - i to zalezy kto zadzwoni. A mam tam wiele ważnych kontaktów biznesowych. Bo te rodzinne i znajomych - to odzyskałem dosyć szybko, miałem na swoim telefonie drugim niestety na nim nie trzymałem biznesowych kontaktów. A szkoda.

Jak ktoś nie chce zbrickować i utracić swoich kontaktów - proszę nie zmieniać hasła do google mail dwa razy. Pierwszą zmianę telefon zaktualizuje. Drugiej już nie. I mamy zablokowany telefon. Google wie o tym błedzie, jest opisany jako krytyczny - od czasu modelu G1 - i do dzisiaj nie został on poprawiony, nie ma patcha nawet do tych telefonów co wyszły :D No porażka. Google bardzo wiele straciło w moich oczach przez to. Bo teraz się boję - że każdy mój telefon z andfroidem - da się zablokować - i stracę kontakty.



---------- Post dołączono o 23:26 ---------- Poprzedni post napisano o 23:24 ----------

I właśnie - kolega sobie zbrickował też HTC, tylko że Desire Z xD Hahaha no wspaniale ;D Bo nie pamieta hasła do google maila a zrobił mu kaspersky coś takiego:


krejd
23:16:34
♥♥♥♥♥
23:16:38
wykasowaly sie
23:16:40
wszystkie hasla
23:16:41
z chroma


[B]
Rafcio
23:16:43
:F[/B]


krejd
23:16:44
♥♥♥♥♥AAAAAAAAAAAAAA
23:16:47
JAK


[B]Rafcio
23:16:49
mam nadzieje ze nie do google mail[/B]


krejd
23:16:51
♥♥♥♥♥y kaspersky
23:16:52
KUWA

[B]Rafcio
23:16:53
bo jak zmienisz haslo[/B]


krejd
23:16:53
♥♥♥♥♥RUWAURWA
23:16:57
reset pc
23:16:57
afk

[B]Rafcio
23:16:58
to zablokuje ci sie telefon
23:17:02
xD[/B]



Hahaha uwielbiam google :D Takie żarty robić poważnym ludziom :D To nic że ktoś właśnie stracił wszystkie kontakty firmowe i szuka i grzebie za wizytówkami po całej firmie i domu :D A prima aprilis był w kwietniu...

Użytkownik Mr.R edytował ten post 12 wrzesień 2011 - 23:37
double post - znowu ;/


#8 OFFLINE   Shoovar

  • 206 postów
  • Telefon:Samsung Galaxy Note 2

  • Skąd:Wrocław

  • Firmware:Stock 4.1.2

Napisano 13 wrzesień 2011 - 14:48

Zmiana hasła na koncie google nie zmienia hasła zapisanego w telefonie, czyli teraz masz inne hasło w google, inne w telefonie. Jedyna szansa moim zdanie to wybłagać google żeby podali jakie hasło miałeś do konta pierwotnie. Twoje pierwotne hasło jest na pewno zapamiętane przez serwer google (inaczej nie wyskakiwałby komunikat: Wybierz hasło, które nie było wcześniej używane dla tego konta), pytanie tylko w jakiej formie, i czy będą chcieli/potrafili je tobie podać. Tak czy inaczej jedyna nadzieja w supporcie google. Pytanie z ciekawości - Jaki miałeś ustawiony domyślny tryb dla podłączenia USB do komputera?

Użytkownik Shoovar edytował ten post 13 wrzesień 2011 - 14:58


#9 OFFLINE   Mr.R

    Autor tematu
  • 13 postów
  • Telefon:HTC Desire HD

Napisano 13 wrzesień 2011 - 18:57

Przyszła odpowiedź z PLAY:

Szanowny Panie,

dziękuję za zgłoszenie dotyczące problemów z blokadą telefonu, które wpłynęło za pośrednictwem Play24 dnia 12 września 2011 roku.

W odpowiedzi uprzejmie informuję, że nie ma możliwości ubezpieczenia telefonu bezpośrednio przez Play. Może Pan ubezpieczyć telefon w firmie zewnętrznej.

W kwestii prowadzonego postępowania niezbędne jest zgłoszenie faktu odzyskania telefonu w prokuraturze w celu umorzenia sprawy oraz spisania Pańskich ostatecznych zeznań.

Blokada telefonu jest blokadą Androida w związku z tym w celu wyjaśnienia problemu z hasłem musi się Pan skontaktować z Biurem Obsługi Android lub Google.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii zapraszam do kontaktu za pośrednictwem infolinii 790 500 500 bądź *500 (z numeru Play), poczty elektronicznej pod adresem: ok@pomocplay.pl lub poprzez stronę internetową www.24.play.pl.

Z poważaniem
Katarzyna
konsultant back office ds. obsługi klienta

Także niestety - Play też nie może za wiele pomóc - czyli tak, mam telefon w PLAY - ale to tylko mój usługodawca i pośrednik (w przypadku kupna telefonu - kupiłem w sklepie ale w ich sklepie), lecz telefon jest produkcji HTC, lecz i producent nie może za wiele ponieważ - produkuje on tylko hardware, systemem zajmuje się google. Teraz niech mi ktoś powie - jak się skontaktować z google, bo chyba wysyłam zapytania na złe adresy.

Shoovar: Domyślny? Było ustawione żeby zawsze pytał mnie przy podłączeniu (bo czasami używałem telefonu jako modem, a czasami jako kartę pamięci, często też kliklałem tylko ładowanie) - więc chyba nie było domyślnego. Teraz jak podłączam telefon pod komputer to wykrywa go jako telefon komórkowy ale nie da się nic zrobić niestety.

Hm, Shoovar raczej z odzyskaniem starego hasła od google - niewykonalne, bowiem nie można się z nimi w żaden sposób skontaktować - żadnych żywych ludzi, same mailery i boty. No i taka poważna firma racxzej trzyma hasła w postaci niejawnej, więc raczej nie mogą mi pomóc. Zresztą po to mają bardzo rozbudowaną funkcję zmiany hasła na nowe i opcje weryfikacji czy danme konto pocztowe nalezy do Ciebie czy nie.


Zauważyłem też, że cały czas mam literkę R koło kreseczek zasięgu - a więc nie jestem w sieci PLAY tylko w sieci PLUSa. Może dlatego telefon nie może pobrać informacji o haśle zmienionych? Planuje jutro jechać do większej miejsowości gdzie PLAY ma swój nadajnik i rozbić paro godzinny biwak - nie wiem kiedy i w jakich warunkach telefon aktualizuje dane o haśle i czy w ogóle zaktualizuje - może aktualizuje tylko raz? Może tylko w momencie zMiany hasła w usłudze Google Mail jest wysyłane nowe hasło na komórkę? No cóż, zrobię dużo kanapek, termos z kawą, naładowany htc i naładowany lapek - będzie można poćwiczyć różne kombinacje pod nadajnikiem.

Użytkownik Mr.R edytował ten post 13 wrzesień 2011 - 18:59
double post


#10 OFFLINE   Shoovar

  • 206 postów
  • Telefon:Samsung Galaxy Note 2

  • Skąd:Wrocław

  • Firmware:Stock 4.1.2

Napisano 13 wrzesień 2011 - 20:53

Odpowiedź PLAY jakoś mnie specjalnie nie zdziwiła. Sytuacja podobna jest np do takiej, że w sklepie X kupiłeś laptopa firmy Y, z zainstalowanym systemem firmy Z. Jeśli laptopa zabezpieczyłeś hasłem, którego później zapomniałeś to oczywiste, że ani sklep X ani producent laptopa Y nie pomogą. Pomóc może jedynie twórca systemu czyli Z (w tym wypadku google)

nie wiem kiedy i w jakich warunkach telefon aktualizuje dane o haśle i czy w ogóle zaktualizuje

Nie aktualizuje. Sprawdziłem z ciekawości i nie zaktualizował hasła w telefonie po jego zmianie na stronie.

Hm, Shoovar raczej z odzyskaniem starego hasła od google - niewykonalne, bowiem nie można się z nimi w żaden sposób skontaktować - żadnych żywych ludzi, same mailery i boty. No i taka poważna firma racxzej trzyma hasła w postaci niejawnej, więc raczej nie mogą mi pomóc

Napisałem wyraźnie: pytanie tylko w jakiej formie, i czy będą chcieli/potrafili je tobie podać. Ale pomoc ze strony googla to wg mnie jedyna szansa na odzyskanie hasła. Tyle, że przy takim poziomie kontaktu z google widzę sprawę kiepsko. Znalazłem trzy numery telefonu w Polsce, ale wsparcie jedynie przez forum pomocy technicznej. Praktycznie zerowe wsparcie dla użytkownika końcowego Androida i brak sensownego kontaktu via mail zdecydowanie rozczarowują

Domyślny? Było ustawione żeby zawsze pytał mnie przy podłączeniu (bo czasami używałem telefonu jako modem, a czasami jako kartę pamięci, często też kliklałem tylko ładowanie) - więc chyba nie było domyślnego.

Nawet jeśli ustawione miałeś każdorazowe pytanie o wybór trybu połączenia, zawsze masz jakiś tryb domyślny. Z braku lepszych pomysłów możesz spróbować uruchomić HTC Sync, podłączyć telefon i poczekać chwilę. Jeśli domyślnym trybem było u Ciebie HTC Sync program po chwili (około minuta) powinien połączyć się z telefonem i umożliwić synchronizację danych z komputerem