Witam!
Jestem laikiem jeśli chodzi o Androida, to na wstępie.
Problem postaram sie opisać krótko.
Zakupiłem nowy Samsung Galaxy Tab 10.1 LTE, model T585 N
System operacyjny: Android 6.0 Marshmallow
Tabletu używa ojciec jako urządzenia do internetu mobilnego 4G/LTE.
Zakupiona została karta sieci Plus i po rejestracji otrzymał pakiet darmowego internetu 50 GB na miesiąc. To narazie, później albo doładowani albo abonament.
Internet od operatora działa, można przeglądać strony i wysyłać wiadomości z bramki sms.
Co nie działa?
Aplikacje na których najbardziej mi zależy czyli Skype i Whats Upp
Wymienione programy działają tylko gdy korzystamy na tablecie z sieci Wi-Fi.
Gdy chcemy korzystać z internetu 4G/LTE sieci Plus nie wysyła ani wiadomości tekstowych, nie można nawiązać połączenia video itp.
Największym problemem jest to że urządzenia miało już zainstalowaną fabrycznie aplikację Skype. I nie można jej usunąć ani co za tym idzie zainstalować nowej, czy innej wersji.
Zresztą wersję narzuca sklep"Google Play". Została zaktualizowana do najnowszej.
To samo dotyczy Whats Upp - po prostu nie działa.
Ale dlaczego?
- wykluczam wirusa bo na Wi-Fi wszystko działa, jest program antywirusowy
- wykluczam błąd sieci i winę operatora gdyż internet działa i jest spory pakiet danych 50 GB
Co do tzw rootowania tabletu to nie wiem gdzie mam to zrobić, ile kosztuje i czy ma to sens.
Poza tym po tej operacji stracę gwarancję.
Czy wina leży po stronie Androida 6.0 ?
Jak to możliwe że kupiłem nowy markowy sprzęt który nadaje się do kosza ?
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Chce urządzenie oddać na gwarancji do serwisu.
Ma jakieś blokady? Czy może źle skonfigurowane?
Serwis gdy dzwoniłem mówi że aplikacjami sie nie zajmuje.
ale wg mnie to wina sprzętu i oprogramowania Android