Cześć wszystkim.
Jestem nowy na forum, założyłem konto już jakiś czas temu, jednak dopiero teraz zdecydowałem się napisać. Sprawa wygląda tak, że uczę się programować aplikacje na androida, korzystam z kilku kursów równocześnie, przeskakując co jakiś czas z jednego na drugi. Obecnie uczę się z książki : "Learning java by building Android games". To świetna książka, bardzo polecam, jednak mam pewien problem.
W rozdziale, który obecnie przerabiam mam za zadanie napisać prostą aplikację, która będzie odtwarzała konkretny dżwięk po naciśnięciu jednego z trzech przycisków. Wszystko działa, jednak problem polega na tym, że nie rozumiem pewnej rzeczy znajdującej się w kodzie.
Mój kod wygląda tak:
public class MainActivity extends AppCompatActivity implements View.
OnClickListener {
private SoundPool soundPool;
int blip_select = -1;
int pickup_coin = -1;
int wrong = -1;
@RequiresApi(api = Build.VERSION_CODES.LOLLIPOP)
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
soundPool = new SoundPool(10, AudioManager.STREAM_MUSIC,0);
try{
//Create objects of the 2 required classes
AssetManager assetManager = getAssets();
AssetFileDescriptor descriptor;
//create our three fx in memory ready for use
descriptor = assetManager.openFd("blip_select.ogg");
blip_select = soundPool.load(descriptor, 0);
descriptor = assetManager.openFd("pickup_coin.ogg");
pickup_coin = soundPool.load(descriptor, 0);
descriptor = assetManager.openFd("wrong.ogg");
wrong = soundPool.load(descriptor, 0);
}
catch(IOException e){}
//Make a button from each of the buttons in our layout
Button button1 =(Button) findViewById(R.id.button);
Button button2 =(Button) findViewById(R.id.button2);
Button button3 =(Button) findViewById(R.id.button3);
//Make each of them listen for clicks
button1.setOnClickListener(this);
button2.setOnClickListener(this);
button3.setOnClickListener(this);
//catch exceptions here
}
@Override
public void onClick(View view) {
switch (view.getId()) {
case R.id.button://when the first button is pressed
//Play sample 1
soundPool.play(blip_select, 1, 1, 0, 0, 1);
break;
//Now the other buttons
case R.id.button2:
soundPool.play(pickup_coin, 1, 1, 0, 0, 1);
break;
case R.id.button3:
soundPool.play(wrong, 1, 1, 0, 0, 1);
break;
}
}
}
Nie rozumiem tutaj dla czego np: "int blip_select = -1" Czemu akurat taka liczba, skąd to się wzięło itd. Z góry dziękujęza każdą odpowiedź.