Witam.
Chcę wam przedstawić niepokojącą sytuację, jaka ma obecnie miejsce w serwisie w-support a powiązana jest z moją Xperią X.
Chciałbym również aby temat został dla wszystkich i chcę prosić was o pomoc w walczeniu o swoje.
Zacznijmy od początku. Do w-support wysyłam od kilku lat. Żeby nie skłamać, ale 5-6 lat wysyłałem do nich sprzęt
i nigdy nie było z niczym najmniejszego problemu, absolutnie. Więc i tym razem nie przyszło mi do głowy aby nagrywać samo odpakowanie przesyłki i wyjęcie urządzenia.
Wynikało to z mojego bardzo dużego kredytu zaufania wobec serwisu. Nie śpieszyłem się też z odpakowaniem urządzenia tym bardziej,
że razem z moją kobietą wyjechaliśmy na weekend do spa.
Urządzenie 2 tygodnie wcześniej zostało wysłane do serwisu gdzie wyraźnie zaznaczyłem co w nim nie działa i co się z nim dzieje.
Oczywiście zamiast naprawić bądź wymienić na nowe, to wymienili uszczelki i odesłali z powrotem nienaprawione.
Po prostu tutaj brak komentarza jak usłyszałem to na infolinii sony to musiałem iść napić się wody,
bo zarzuciła kobieta takim sucharem, że aż mi po prostu w ustach i gardle zaschło...
No nic, w piątek przyjechał kurier, moja znajoma odebrała paczkę od kuriera.
W Niedzielę wróciłem, siadam przy kawie, odpakowuje i widzę jedno wielkie obdrapanie lakieru na górze ramki.
Zdjęcie zrobiłem zaraz po odpakowaniu urządzenia. Oczywiście na infolinii pretensje, dlaczego od razu Pan nie dzwonił.
A ja tłumacze bo w weekendy nie pracujecie...
27.03 urządzenie miało pojechać na serwis, kurier nie przyjechał po telefon
28.03 złożyłem ponownie zlecenie odbioru, na następny dzień kurier odebrał telefon
30.03 urządzenie było na serwisie.
03.04 Status gwarancji: NIE, Oczekuje wycena i tutaj myślałem, że coś mnie trafi i trafiło bo nie wytrzymałem i zadzwoniłem prosto do sony
Tłumaczę całą sytuację a kobieta z tego wszystkiego nie widziała w mailu informacji,
,o tym, że urządzenie przyszło obdrapane z lakieru i nienaprawione! Zajęło jej to dobre 5 minut.
Po wszystkim usłyszałem informację, że sprawa nie jest do załatwienia od tak i została przekazana do działu wewnętrznego, mam oczekiwać na kontakt.
Cena naprawy uwaga, niespełna 1000 złotych polskich z robocizną oraz wysyłką zwrotną. Podczas gdy kilka dni temu kupiłem nową za 750zł zaplombowaną w pudełku dla kobiety.
Jest to już bodajże czwarta moja Xperia X, która nadal się przegrzewa, ma problemy z czytnikiem linii papilarnych, komunikaty o jego niedostępności itd... Oraz pokazujące się jakieś dziwne szumy na wyświetlaczu sporadycznie ale jednak.
Dla zainteresowanych poniżej w spojlerze treść maila, którą wysłałem do sony.
Spoiler
Witam.
W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z numeru 733 wysyłam zdjęcia w załącznikach stanu urządzenia po powrocie z serwisu w-supoort.
Ponadto zaznaczam, urządzenie dotarło z obdrapanym lakierem na górnej ramce oraz z wadami, które nie zostały wyeliminowane.
Urządzenie
Xperia X ma nadal problem z czytnikiem linii papilarnych (informacja o braku pamięci, oraz niedostępności czytnika), przegrzewanie się często podczas normalnego przeglądania internetu i słuchania muzyki a sporadycznie nawet podczas pisania wiadomości, a zwłaszcza podczas nagrywania filmów (3-6 minut) oraz robienia zdjęć dłużej niż kilkanaście minut (po to mam tą możliwość aby z niej korzystać). Sporadycznie jest tak, że urządzenie nie pokaże komunikatu o przegrzaniu podczas gdy nadal jest ciepłe.
Sporadycznie ale jednak występuje problem z wyświetlaczem i często potrzebny jest restart urządzenia.
Robi się coś takiego jak na zdjęciu poniżej
Defekt wyświetlacza w kolorach negatywu
oraz taki defekt jak poniżej
defekt szumu na wyświetlaczu
i zaznaczam wyraźnie. Defekt na serwisie może nie wystąpić, gdyż nawet u mnie pojawiają się one sporadycznie. Jeszcze przed wysłaniem na serwis defekt z pierwszego linku pojawił się trzykrotnie w skali tygodnia. Wyświetlacz wygasł i urządzenie musiałem uruchomić ręcznie i już wszystko było w porządku. Nigdy nie instaluję zbędnych aplikacji, ograniczam się do zbędnego minimum.
Proszę o naprawę urządzenia, aby serwis przyłożył się do tego. Bądź wymienił je na nowe wolne od wad, nawet może być inny model aby tylko nie był gorszy. Czasami urządzenie musi być ładowane kilka razy dziennie a zaznaczam, że ładuję go tylko oryginalnymi akcesoriami.
Smartphon to moje narzędzie pracy i jest mi niezbędne do jej wykonywania.
Pragnę nadmienić, iż jest to czwarty zupełnie nowy model tego oto urządzenia, który ma dokładnie te same problemy, nie wiem czy trafiam pechowo na wadliwe modele czy każdy model ma takie wady.
Jednakże proszę raz jeszcze o to aby serwis wykonał co do niego należy w sposób uczciwy i transparentny. Wasze urządzenia są na prawdę bezkonkurencyjne ale wady z jakimi przychodzi mieć do czynienia na co dzień wykluczają je z komfortowego użytkowania.
Pozdrawiam i czekam na odzew, w międzyczasie składam zlecenie naprawy poprzez
Xperia Care i jutro odsyłam urządzenie do serwisu.
Jak zatem mogę egzekwować od serwisu naprawy bądź wymiany urządzenia.
Pytanie może inne, jak udowodnić, że to serwis jest winien mirekompensaty za powstałą szkodę w formie naprawy czy też wymiany na nowy wolny od wad modl.
Mam nadziej, że tym razem serwis nie będzie robił problemów i zadziała uczciwie tak jakbyśmy wszyscy sobie tego życzyli.
Dodana zawartość
___________________________________________________
To się reklamuje i bynajmniej na przegrzewanie się, dwukrotnie dostałem nowe urządzenia. Jeden raz reklamowałem dla siebie, innym razem dla kolegi.
Do wysłania urządzenia wystarczy sam IMEI. Generalnie wystarczy rejestracja na sony xperia moja pomoc.
Sami rekomendują by najlepiej wysłać samo urządzenie w opakowaniu zastępczym.