Witam forumowiczów.
Odkryłem przyczynę problemu.
Najpierw myślałem,że to wina telefonu,ale po miesiącu walki z Orange/NJU i skardze do UKE na wyrzucanie neta podczas rozmów odkryłem sedno problemu.
Nasze telefony oneplus-każdy model 3/3T/5 mają preferowany tryb sieci:
- 4G/3G/2G (automatycznie)
-2G/3G (automatycznie)
-Tylko 2G
Telefony nie mają trybu wymuszenia technologii only 3G i nawet w centrum Wrocławia zrzuca Nas do 2G wyrzucając jednocześnie i internet i HD Voice.
Rozumiem środek lasu i odludzie,ale nie centrum miasta,ale ok taka durna konfiguracja sieci na co proszę składać reklamacje/skargi i męczyć swoich operatorówdo bólu,razem ze skargami do UKE.
Jest na to sposób,a mianowicie klikamy na telefonie na ikonę telefon,następnie wybieramy ikonkę klawiatury numerycznej i wpisujemy następujący kod: *#*#4636#*#* później wchodzimy w informacje o telefonie i wybieramy np. w OnePlus 5 ustaw preferowany typ sieci na: LTE/WCDMA dzięki temu bez rozmowy mamy LTE i WCDMA, a w trakcie rozmowy tylko WCDMA i nie wyrzuci nam HD Voice i internetu w trakcie rozmowy na WCDMA/H+
Technologia UMTS/WCDMA/H+ ma za zadanie dawać jednocześnie i głos i dane,a telefony mają wybór preferowanego trybu pracy sieci na tylko takie jak powyżej.
My dzięki temu mamy bez rozmowy LTE a podczas rozmowy H+ bo nasi kochani operatorzy blokują Nam VOLTE,chodź telefony OnePlus 3/3T/5obsługują tą technologię.
Proszę składajcie skargi dooperatorów i UKE na brak wspierania VOLTE/WIFICALLING w telefonach,które te usługi obsługują fabryczniei brak przełączania podczas trwającej transmisji danych z H+ na 4G-nie dotyczy Play,bo tam to działa ok,gdy tylko telefon znajdzie sie w zasiegu 4G/LTE.
Pozdrawiam
W załączniku zrzut ekranu do ustawień.
Jak ktoś chce wrócić do oryginalnych ustawień,to wchodzi normalnie w ustawienia telefonu,sieć i tryb pracy zaznacza jaki chce ( niebieska kropka) i robi restart telefonu.
Spoiler