Skocz do zawartości

Potrzebujemy Ciebie! Weź udział w rekrutacji do redakcji Android.com.pl!

zbyszekk

rozwiązany Automatyczna instalacja KNOX po debrandingu z Plusa

Rozwiązany

zbyszekk   
Otrzymana reputacja: 72
zbyszekk

Po debrandingu telefonu z sieci Plus do XEO, podczas konfiguracji telefonu automatycznie instaluje się Samsung Knox Customization.

Bez zgody na potwierdzenie wymagań brak możliwości kontynuacji dalszej konfiguracji telefonu.

Po kliknięciu w "Potrzebujesz pomocy" pojawia się:

1. zadzwoń na numer +48 2212312345

2. Wyślij email na adres pl@pl.pl

Po wyrażeniu zgody w administratorach urządzenia jest dodatkowo:

Knox Customization Agent

UMC

Info Device Admin

Nie ma szans na zablokowanie tych procesów przez BK Package Disabler.

Czy ktoś się już z tym spotkał ?

Czy nie ma to związku z zakupem tel. na raty przypadkiem (tel. zakupiony legalnie, raty płacone regularnie) ?

Debranding na S8 z kodem TPL/TPL/TPL bez takich objawów, żadnych Knoxów i dodatkowych procesów w Administratorach urządzenia. 

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
mad3ros   
Otrzymana reputacja: 46
mad3ros

Robilem debranding z Plusa bez takich przygod.

Wysłane z S8

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
PLANETA   
Otrzymana reputacja: 1188
PLANETA

@mad3ros To może napisz autorowi tematu, jak tego dokonałeś przyda sie dla reszty.

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
mad3ros   
Otrzymana reputacja: 46
mad3ros

Robilem wg poradnika z tego forum. Krok po kroku.

Wysłane z S8

  • Piwko! 1

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
zbyszekk   
Otrzymana reputacja: 72
zbyszekk

Robiłem tak samo, zresztą nie pierwszy raz. Wszystkie modele od S do S8.

Na drugim S8 z TPL wszystko w porządku.

 

Problem rozwiązany. 

Knox customization dodany przez operatora sieci po numerze fabrycznym telefonu.

Edytowane przez zbyszekk

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
mat23   
Otrzymana reputacja: 0
mat23
Dnia 7.10.2017 o 15:12, zbyszekk napisał:

Problem rozwiązany. 

Knox customization dodany przez operatora sieci po numerze fabrycznym telefonu.

Ale jak rozwiązany? Mam to samo, rozumiem że dodany po nrze fabrycznym ale jak się tego pozbyć?

Mam tel. kupiony od operatora (note 8)

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ct65   
Otrzymana reputacja: 841
ct65

Jeśli z plusa, to może faktycznie coś dodaja, aby moc blokować telefony jak nie płaci się rat. 

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
zbyszekk   
Otrzymana reputacja: 72
zbyszekk

@mat23

Też masz telefon z Plusa ?

 

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
mat23   
Otrzymana reputacja: 0
mat23

Tak, z plusa. Wzięty przez firmę - faktycznie na raty.

Ale raczej nie dopuszczam możliwości korzystania z niego z tym knox enrollment service w pakiecie, rozumiem że przez to zdalnie można zrobić praktycznie wszystko, włącznie z dostępem do danych, zablokowaniem telefonu itp. - nie odpowiada mi to.

Rozumiem że to jest rozwiązanie korporacyjne - gdyby moja firma była wielką korporacją która w zorganizowany sposób zarządza zdalnie telefonami służbowymi pracowników, to co innego; ale tutaj mam 100% pewność że osoba z firmy która mi go załatwiała, przekazała mi tel. tak jak go dostała od operatora, więc to musiało być preinstalowane.

Po zresetowaniu do ustawień fabrycznych przy pierwszym odpaleniu wszystko się instaluje od początku (knox enrollment service + kcc agent), i aplikacje są w systemie jako aplikacje z uprawnieniami administracyjnymi, bez możliwości odznaczenia/wyłączenia. Dokładnie info device admin, knox customization configurator agent, knox enrollment service i menedżer urządzeń android.

 

edit:

Jeszcze informacyjnie - nie robiłem debrandingu, bo nie widzę nigdzie widocznego brandingu. Nie mam żadnych logo plusa, ani aplikacji plusa itp., i nigdy się w to nie bawiłem - mogę spróbować jeśli trzeba, ale z pierwszego posta zrozumiałem że to jest niezależny problem, tzn że debranding tego nie usuwa.

Ja po prostu odpaliłem urządzenie pierwszy raz, i od razu zainstalował się soft opisany wyżej, tak jak piszesz zmusił mnie do wyrażenia zgód bo nic się nie dało zrobić z telefonem, i teraz myślę jak go usunąć.

Edytowane przez mat23

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
zbyszekk   
Otrzymana reputacja: 72
zbyszekk

@mat23

Nie usuniesz sam, bo instalacja tego oprogramowania jest po numerze seryjnym telefonu, a numeru seryjnego sam nie zmienisz.

Pozostaje reklamacja do Pulsa, że instalowane oprogramowanie wykracza znacząco poza zapisy umowne (sprawdź umowę, masz tam w załączniku nr 1 do aneksu do umowy $2 pkt 9 zapis odnośnie instalacji dodatkowego oprogramowania), bo umożliwia zdalnie zrobienie wszystkiego z telefonem bez wiedzy użytkownika. Ja szykuję się do takiej reklamacji, gdyby było ich więcej, to może odniosło by to skutek.

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×