Skocz do zawartości

Potrzebujemy Ciebie! Weź udział w rekrutacji do redakcji Android.com.pl!

Kermya

Reklamacja telefonu - porady i pytania

Rozwiązany

Kermya   
Otrzymana reputacja: 0
Kermya

Witam.

 

Parę dni temu na wyświetlaczu mojego S8+ pojawił się tak jakby pixel, nie wiem jak to opisać. Kiedy włączam wyświetlacz widać świecącą się powyżej środka kropkę/kreskę - wygląda to tak jakby wyświetlacz się wypalił w jednym miejscu (nie wiem jak to opisać). Telefon muszę reklamować i teraz chciałbym się Was doradzić. Słyszałem i dużo czytałem o serwisie Samsunga, mianowicie, że nie przyjmują reklamacji, nie wymieniają wyświetlaczy itd. Więc mam pytania:

 

1) Czy oni w ogóle mają prawo odmówić mi naprawy/wymiany skoro ewidentnie jest to wada wyświetlacza? Telefon nie spadł, brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia, zero pęknięć na ekranie. 

2) Czy w serwisie samsunga występuje zależność jaką formą reklamujemy telefon? Chodzi mi o różnice w zgłaszaniu reklamacji poprzez stronę internetową (przyjeżdżają i zabierają telefon) lub w autoryzowanym serwisie. Chyba, że nie ma żadnej różnicy pod względem jakości i bezproblemowością naprawy.

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Immorta   
Otrzymana reputacja: 61
Immorta

1. Moim zdaniem nie powinni skoro uważasz ze nie było żadnego upadku czy jakiegoś kontaktu.

2. Ja zawsze oddaje telefon w serwisie w punkcie chyba że masz daleko oddaj np w PLUS ORANGE gdzie kupiłeś. 

 

Co do samej wymiany jak nie spróbujesz się nie dowiesz. Spróbuj bo nic Cię to nie kosztuje a powinno być ok. 

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
pagolik   
Otrzymana reputacja: 292
pagolik

Ad2. Szybciej oddać bezpośrednio do serwisu, choćby za pomocą wspomnianego przez Ciebie kuriera. Nie tracisz czasu na to, kiedy np. operator telefon odeśle i kiedy poinformuje Cie, że możesz go odebrać. Tutaj masz pełny door-to-door.

 

Ad1. Zrób sobie dokładną dokumentacje foto-wideo, ze telefonowi nic więcej nie dolega, nie jest uszkodzony, pęknięty, obity itd. To samo napisz w zgłoszeniu gwarancyjnym, które dolączysz do przesyłki, wraz z datą i Twoim podpisem + zdjęciem tej kartki. 

 

Masz wtedy pewność, że nikt Ci nie dorobi ideologii do opisanej przez Ciebie wady wyświetlacza, nie uszkodzi celowo telefonu etc. 

 

Co do samej usterki - powinni wymienić wyświetlacz wraz z ramką:)

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Kermya   
Otrzymana reputacja: 0
Kermya

Witam. Dzięki za odpowiedzi Panowie. Co się okazało w serwisie... Dowiedziałem się, że mój telefon zostanie przyjęty na gwarancję warunkową. Dlaczego? Telefon kupiłem na allegro, posiadałem kartę gwarancyjną  (od tego sprzedawcy - uzupełnioną) wraz z paragonem oraz oczywiście kartę gwarancyjną Samsunga (ta w pudełku). Pani powiedziała mi, że gwarancja warunkowa dlatego, że na paragonie jest odprowadzony podatek 23% VAT od przesyłki kurierskiej a nie od telefonu i tak rzeczywiście jest na paragonie. Jeśli znowu coś się stanie telefon nie zostanie przyjęty bo nie ma dowodu zakupu? Coś takiego się dowiedziałem. Co o tym sądzicie i czy ja mogę w ogóle coś teraz zrobić? Chyba, że gadali głupoty ale co ja tam wiem...

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Immorta   
Otrzymana reputacja: 61
Immorta

Dziwi mnie lekko zachowanie tej Pani bo gwarancja jest na telefon. A co kupujesz telefon gdzieś to masz odprowadzony podatek VAT od przesyłki ? nie od telefonu masz wiec dziwi mnie jej zachowanie. Najwyżej oddasz do innego serwisu :D jak obojętnie jak kupowałem telefon to nigdy nie było problemu z allegro czy z innego źródła 

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
pagolik   
Otrzymana reputacja: 292
pagolik

@up

 

Samsung wielokrotnie mówil, ze do gwarancji upowaznia tylko i wylacznie dowod zakupu z vat 23% od calosci telefonu. Zadne vat-marza i inna cuda nie upowazniaja do gwarancji, przeiez to jest powtarzane przy kazdej mozliwej okazji. Tutaj sobie zrobili klienta tak w konia, ze na telefon dali 0% vat-marza, a 23% policzyli od samej wysylki. Zapatrzysz sie, zamyslisz, na paragonie zobaczysz 23% jakiegos vatu i heja. 

 

Poszla Ci na reke, ze przyjela warunkowo - normalnie Samsung takiego dowodu zakupu nie uznaje.

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
bloff   
Otrzymana reputacja: 2
bloff
Napisano (edytowane)

To ja się też podepnę pod temat, może ktoś oblatany na forum udzieli mi konkretnej odpowiedzi :)

W grudniu zakupiłem S8+ z tej aukcji, tel który otrzymałem był akurat z plusa, w aukcji napisane jest, że tel ma 2 lata gwarancji producenta.

Natomiast karta gwarancyjna nie jest uzupełniona, brak pieczątki - czegokolwiek.

Paragon mam z komisu, na nim tylko 2619 zł za tel, 16 zł wysyłka i 23% podatku od wysyłki - 2.99 zł. Czyli tak jak wyżej miał użytkownik.

Zarejestrowałem tel w Samsung Members przez co mam podobno pakiet guard i następne 12 msc gwarancji.

Telefon już dawno bym zrootował, ale gdzieś tam z tyłu głowy jest ta myśl, że jeśli coś stanie się z tym wyświetlaczem to zawsze można na gwarancje oddać telefon.

I teraz sam już nie wiem czy mi coś tam przysługuje na ten telefon czy nie. :lol: Dzięki za odpowiedź.

http://allegro.pl/samsung-galaxy-s8-plus-g955f-czarny-pl-dystr-play-i6961122564.html

#edycja:

Przeprowadziłem rozmowę na live czacie w aplikacji Samsung Members i sprawa myślę jest rozwiązana. 

Wstawiam transkrypt rozmowy może komuś się przyda.

1.png

Edytowane przez bloff
Wstawiony transkrypt rozmowy

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ali_cja   
Otrzymana reputacja: 5
ali_cja

@bloff Zastanawiam się, czy nie powinieneś rozważyć rękojmi, jeżeli ona Ci przysługuje. Niestety, podany link nie otwiera opisu aukcji i nie jestem w stanie sprawdzić czy została wyłączona lub ograniczona rękojmia przy sprzedaży używanej rzeczy. Jeżeli ten telefon kupiłeś jako konsument, to sprzedawca (przedsiębiorca) może ograniczyć swoją odpowiedzialność przy sprzedaży używanej rzeczy do jednego roku od wydania jej konsumentowi. 

Jeżeli chodzi o gwarancję, to możesz spróbować wyegzekwować od sprzedawcy kopię oryginalnej faktury pierwszego nabywcy, tej od Play.

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
bloff   
Otrzymana reputacja: 2
bloff
Napisano (edytowane)
5 minut temu, ali_cja napisał:

@bloff Zastanawiam się, czy nie powinieneś rozważyć rękojmi, jeżeli ona Ci przysługuje. Niestety, podany link nie otwiera opisu aukcji i nie jestem w stanie sprawdzić czy została wyłączona lub ograniczona rękojmia przy sprzedaży używanej rzeczy. Jeżeli ten telefon kupiłeś jako konsument, to sprzedawca (przedsiębiorca) może ograniczyć swoją odpowiedzialność przy sprzedaży używanej rzeczy do jednego roku od wydania jej konsumentowi. 

Jeżeli chodzi o gwarancję, to możesz spróbować wyegzekwować od sprzedawcy kopię oryginalnej faktury pierwszego nabywcy, tej od Play.

Link poprawiony, napisałem meila do tego komisu, może otrzymam jakaś kopie faktury/paragonu, myślę czy jak bym zwrócił się do operatora czy może wystawili by kopie faktury.  Nie wiem, na razie poczekam na odpowiedź z komisu.  

Edytowane przez bloff
Poprawione literówki

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ali_cja   
Otrzymana reputacja: 5
ali_cja

Sprzedawca na stronie aukcyjnej dodał zastrzeżenie „5. Czas na reklamacje z tytyułu rękojmi 2 lata  na towary nowe z wyłaczeniem przedsiebiorców.” W opisie aukcji jest informacja o tym, że telefon jest nowy. Trzymałabym się tego, że jak nie udostępni Ci kopii faktury pierwotnego nabywcy, to skorzystasz z uprawnień z tytułu rękojmi przy reklamacji. 

  • Piwko! 1

Udostępnij link do tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


  • Przeglądający   2 użytkowników

    • RealEcho
    • rybus85
×