Witam.
Dystrybucja polska, hiszpańska czy inna nie ma większego znaczenia.
Gorzej gdy telefon jest przypisany do danego operatora. I tak oznaczenie P4P na pudełku telefonu oznacza że został on wyprodukowany przez LG dla firmy P4. Przypisanie telefonu do operatora jest na poziomie sprzętowym, a nie programowym.
Jak najbardziej taki telefon jest niezgodny z umową. Firma X-Kom wprowadziła sporą ilość modelu G6 wyprodukowanych dla P4 na rynek. Kupując telefon w otwartym kanale dystrybucji oczekujemy że będzie to telefon wyprodukowany przez danego producenta do jego własnej dystrybucji.
Brak możliwości aktualizacji oprogramowania, bądź systemu ze względu na to że telefon pochodzi z produkcji dla danego operatora stanowi jak najbardziej podstawę do reklamacji. Gdyby zakupiony telefon był telefonem rzeczywiście przeznaczonym do tzw. wolnej dystrybucji, tak jak tego oczekiwaliśmy, to otrzymał by aktualizację oprogramowania. Brak przy zakupie informacji od sprzedawcy, że dany telefon nie jest standardowym produktem, a produktem wyprodukowanym na zamówienie podmiotu trzeciego jest niczym innym jak wprowadzeniem nabywcy w błąd. W tej chwili widzimy, że telefony wyprodukowane dla P4 mają ograniczoną funkcjonalność w stosunku do telefonów wyprodukowanych dla dystrybucji LG (tzw. otwartej dystrybucji).
Moim zdaniem jest to jak najbardziej podstawa do reklamacji towaru jako niezgodnego z umową.