Witam forumowiczów
Po wielu miesiącach bezproblemowego korzystania z Internetu i mieszczenia się w limitach pakietów danych nagle przychodzi rachunek na prawie 400 zł.
W telefonie zainstalowane mam "od zawsze" oprogramowanie 3G Watchdog monitorujące zużycie danych - za omawiany okres zużycie w normie, na poziomie połowy limitu (ok. 130 MB). Sprawdzam też zużycie poprzez plusowy E-bok - tu również nie zauważyłem niczego odbiegającego od normy. Telefon skonfigurowany od miesięcy w ten sam sposób - oczywiście APN to Internet GPRS.
Do tego w domu i w pracy non stop WiFi, aktualizacje systemu ustawione "tylko poprzez WiFi", połączenia danych używane sporadycznie.
Początek okresu rozliczeniowego na rachunku szczegółowym (liczy 50 stron, a zwykle mieszczę się w 3-4 stronach) - bez zastrzeżeń. Między 21 a 26 kwietnia trochę połączeń z netem, a na rachunku w rubryce "numer docelowy lub adres" jak zwykle "internet".
Nagle właśnie 26 kwietnia, 20 sekund po ostatnim połączeniu przez "internet" pojawia się w tej rubryce nazwa "plus", tak jakbym zmienił APN na jakiś inny, czego nie zrobiłem. Od tego momentu do 8 maja jest prawie 2000 połączeń z Internetem, niemal wszystkie po 100 KB, w odstępach kilka sekund-kilka godzin, o wszystkich porach dnia i nocy. Także w godzinach w których na 100 proc. byłem w sieci WiFi i nie powinny działać inne połączenia z Internetem.
Co ciekawe pomiędzy tymi tysiącami połączeń z "plus" są też nieliczne zwykłe połączenia oznaczone na rachunku jako "internet" - wtedy pewnie rzeczywiście łączyłem się z netem i nie odbiega to od normy.
Cały problem kończy się 8 maja - od tego momentu "numer docelowy lub adres" to znowu tylko "internet". Poza tym kuriozalnym okresem nigdy nie było żadnych problemów - rachunki wcześniejszy i następny absolutnie w normie.
Reklamację złożyłem, dzisiaj dowiedziałem się że odrzucona, uzasadnienie jeszcze nie doszło.
Co mogę z tym zrobić? Gdzie się odwołać i jak z nimi walczyć?
Problem mogę mieć taki, że niedługo po tej dziwnej akcji, a gdy jeszcze nie wiedziałem o wysokim rachunku, zaktualizowałem system z 2.3.4 na 4.0.3 i nie mam logów 3G Watchdog z tego okresu. Również miernik zużycia danych w Androidzie zaczął zapisy później.
Czuję że 14 lat Plusie przejdzie do historii, na szczęście za 2 miesiące kończy się umowa, a wtedy zabiorę też z Plusa dwa numery firmowe.