Opis wgrania i opcji skryptu:
V6 SuperCharger by zeppelinrox
Dla kogo jest ten skrypt? Na pewno dla osób które mają root’a… a tak na poważnie (tak, root jest wymagany) to dla osób które cierpią na ciągłe przeładowywania się launchera (chyba jedna z bardziej irytujących rzeczy), dla tych którym zamykają się karty w przeglądarce gdy odpiszą na sms (czyli tam gdzie wielozadaniowość to pojęcie nieznane) oraz dla tych którzy chcą usprawnić działanie swojego telefonu.
WYMAGANA UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA oraz zanim zadasz pytanie odnośnie tego poradnika TO NAJPIERW GO PRZECZYTAJ!
Zalecam zrobić backup przed jakąkolwiek zabawą nie tylko z opisywanym V6 ale z czymkolwiek innym ingerującym w system.
Poradnik w oparciu o wersje skryptu: update9_RC_11 (będę się starał aktualizować temat gdy zakończą się wersje testowe kolejnych wydań RC). Poradnik dla każdego wydania androida. Dla wersji do androida 2.3 wystarczy sam skrypt natomiast dla 4+ potrzeba dodatkowo patchera do services.jar ale to zostało opisane w dalszej części tego poradnika. W przypadku stockowych softów (bez obsługi init.d), by skrypt odpalał się po starcie systemu należy w script managerze (po zainstalowaniu V6) udać się do partycji data oraz oznaczyć skrypt S99SuperCharger.sh opcjami "Run as root" oraz "Run at boot" oraz kliknąć "Save" (w przypadku romów z obsługą init.d skrypt ten znajduje się w system/etc/init.d). W razie dalszych problemów można również stwożyć sobie widget z tym skryptem (dodawanie widgetów opisane przy końcu) przy pomocy script managera po kliknięciu w który uruchomi się V6.
Skrypt wymaga root’a oraz busybox’a (powyżej wersji 1.16.2 z wyłączeniem wersji 1.18.3, 1.18.4 i 1.18.5, polecam użyć którejś wersji powyżej 1.19) a także sqlite i zipalign. Jeśli nie masz busybox’a lub potrzebujesz go zmienić najprostszym sposobem jest pobranie busybox installer z google play (w busybox installer również znajdują się sqlite oraz zipalign). Jeśli nie jesteś pewien czy wersja busybox’a którego posiadasz będzie kompatybilna nie ma się co o to martwić ponieważ skrypt v6 sprawdzi go na początku i poinformuje o tym czy jest dobry czy też nie. Do obsługi skryptu wymagany jest terminal emulator i/lub script manager również do pobrania w markecie. Poniżej linki do google play z ww. aplikacjami.
*Busybox Installer:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jrummy.busybox.installer&hl=en&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dbusybox+installer
*Android Terminal Emulator:
https://play.google.com/store/apps/details?id=jackpal.androidterm&hl=en&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dgoogle+play+terminal+emulator
*Script Manager:
https://play.google.com/store/apps/details?id=os.tools.scriptmanager&hl=en&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dgoogle+play+script+manager
Link do oryginalnego tematu zeppelinrox’a z xda:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276
Cała instrukcja wgrania wygląda następująco:
Before you start reading, just know that this is not difficult to implement... it's easy. There's more specifics below but basically:
1. Download a script
2. Install BusyBox (Attached! - see install instructions above the attachments)
3. Install Script Manager (Browse as Root in Config)
4. Load script into Script Manager (Run As Root - the skull and crossbones icon which turns green when selected)
5. Follow instructions/user prompts & select what you want
That's about it. EASY!
To jest część pierwszego postu zeppelinrox’a z xda. Oczywiście opisze tutaj reszte, co i jak należy zrobić oraz po co.
• Patchowanie services.jar (tylko android 4+)
Tutaj znajduje się Ultimatic Jar Patcher Tool (wymagany dla androida 4+, oraz umożliwiający przetestowanie "The Maximum Multitasking Mods" również na niższych wersjach androida):
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1914159
Cały proces patchowania odbywa się na PC z podłączonym telefonem w trybie debugowania. Do działania patchera wymagana jest dodatkowo zainstalowana java na komputerze.
Z powyższego liku należy pobrać plik Ultimatic_Jar_Patcher_Tools_RC6_ALL_DEX_Windows.exe.zip (znajduje się na dole pierwszego postu), z rozszerzenia nazwy należy usunąć .zip by została sama końcówka .exe. Teraz należy uruchomić patcher a następnie podłączyć telefon w trybie debugowania usb. Następnie przyjdzie wcisnąć enter przy najbliższych dwóch przystankach. Teraz program zapyta czy zrestartować adb z prawami root'a więc należy wklepać Y i zatwierdzić enterem. Znów dwa przystanki do przewinięcia enterem i pytanie "Wanna Supercharge your services.jar?" więc ponownie Y i enter. W tym miejscu należy wybrać siłe z jaką ma być trzymany launcher w pamięci (szerzej opisane dalej w opisie poszczególnych opcji), rekomendowane jest wciśnięcie enter. Pytanie o test opcji "The Maximum Multitasking Mods", jeśli chce ktoś przestestować należy wpisać Y i klepnąć enter a jeżeli nie to poprostu kliknąć enter. Teraz następuje wgranie spatchowanego services.jar oraz jego oryginalnego backupu na sd po czym są trzy opcje do wyboru: można wpisać reboot by zrestartować telefon, exit by zamknąć program lub wpisać su i dokonać dalszej instalacji V6 z poziomu komputera a wygląda to tak samo jak przy użyciu terminal emulatora czyli w kolejnej lini cd sdcard a po tym sh rc11.sh (dla przykładu).
• Pobieranie skryptu
Link z najnowszymi wersjami skryptów, tutaj również znajduje się wersja RC11 (pliki do pobrania na dole postu):
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18703418&postcount=5021
Z powyższego linku należy pobrać plik V6_SuperCharger_for_Android-Update9_RC 11.sh.pdf.
Do pobrania skryptu zalecane jest pobranie go wprost na telefon za pomocą opery mini. Za pomocą komputera pobrałem bez problemu przez Internet Explorer klikając prawym i wybierając opcje „Zapisz element docelowy jako…”.
• Uruchomienie
Po pobraniu skryptu należy umieścić go wprost na karcie SD oraz zmienić jego rozszerzenie z .pdf na .txt (można również skasować tylko końcówkę .pdf i zostawić .sh oraz najlepiej skrócić jego nazwę tak jak w poniższym przykładzie), przykład:
v6.sh.pdf
zmieniamy na:
v6.sh.txt
Następnie do odpalenia skryptu potrzeba terminal emulatora i/lub script managera.
Odnośnie terminal emulatora:
Włączamy emulator, w opcjach możemy sobie zmienić wielkość czcionki itp. Gdy już otworzymy klawiature (menu -> pokaż klawiaturę) to wklepujemy kolejno:
su
cd sdcard
sh <nazwa>.sh.txt
Jeśli będziesz korzystał z terminala do pierwszego uruchomienia polecam zmienić nazwę na jakąś krótszą lub ją skopiować.
Odnośnie script managera:
Włączamy tą aplikacje. Klikamy menu -> więcej -> advanced options (opcje zaawansowane) -> config -> Browse as root (ma być zaznaczone), w najnowszej wersji script managera przy uruchomieniu wyskakuje okienko w którym możemy od razu zaznaczyć opcje browse as root. Teraz należy odszukać skryptu w folderze karty SD. Należy kliknąć na skrypt. W okienku które wyskoczyło należy kliknąć ikonke su (zrobi się zielona) a po tym „Save” (Zapisz). Teraz należy kliknąć „Run”.
• V6SuperCharger
Po uruchomieniu skrypt sprawdza czy jest busybox oraz czy telefon jest zrootowany.
Po tym ujrzymy wyłaniające się V6, zaraz po czym skrypt mówi by spróbować script managera ponieważ jest łatwiejszy… i sprawdzi czy posiadana wersja busybox’a jest kompletna (jeśli nie jest należy go zmienić przy pomocy busybox installer).
Jeśli korzystamy z script managera należy kliknąć na ekran by otworzyć klawiaturę.
Jeśli widzimy „Press The Enter Key…” to należy kliknąć enter…
W tym miejscu przy pierwszym uruchomieniu automatycznie włącza się opcja 29.Driver Options a zaraz po niej Cust-OOMizer + Die-Hard Launcher. Pierwsza z nich jest dalej opisana. Druga pozwala ustawić wartości mainfree według SuperMinFree Calculator’a lub pozostawienie aktualnych wartości. Po zakończeniu klikamy enter i przechodzimy do konsoli skryptu.
Naszym oczom ukazuje się Driver’s Console która wygląda następująco:
1. SuperCharger & Launcher Status {Update 9 RC9}
==================== 256 HP ====================
2. UnLedded (Multitasking){8,12,22,24,26,28 MB}
3. Ledded (Balanced){8,12,26,28,30,32 MB}
4. Super UL (Aggressive){8,12,28,30,35,50 MB}
==================== 512 HP ====================
5. UnLedded (Multitasking){8,14,40,50,60, 75 MB}
6. Ledded (Balanced){8,14,55,70,85,100 MB}
7. Super UL (Aggressive){8,14,75,90,95,125 MB}
=================== 768+ HP ====================
8. Super 768HP (Aggressive){8,16,150,165,180,200}
9. Super 1000HP (Agressive){8,16,200,220,240,275}
================================================
10. Quick V6 Cust-OOMizer
================================================
11. OOM Grouping Fixes + Hard To Kill Launcher }
12. OOM Grouping Fixes + Die-Hard Launcher }
13. OOM Grouping Fixes + BulletProof Launcher }
================================================
14. UnSuperCharger {UnDo Everything}
================================================
15. The bOOM STICK {Verify OOM Groupings}
16. BulletProof Apps {Hit or Miss}
17. Engine Flush-O-Matic {ReCoupe RAM Booster}
18. Detailing {Vacuum & Reindex SQL DBs}
19. Wheel Alignment {ZipAlign APKs}
20. Fix Emissions {Fix FCing Errors}
21. Fix Alignment {ZipAlign & Fix FCs}
22. Nitro Lag Nullifier {Experimental}
================================================
23. System Installer {Terminal Usage}
24. Re-SuperCharger {Restore V6 Settings}
25. Jelly ISCream Parlor {Install services.jar}
26. PowerShifting {Switch Presets FAST!}
================================================
27. Owner's Guide {Open !SuperCharger.html}
28. Help Centre {Open XDA SC Thread}
29. Driver Options {Settings}
30. SuperCharge You {Really!}
31. ReStart Your Engine {Reboot Instantly}
32. SuperClean & ReStart {Wipe Dalvik & Reboot}
33. Eject {Exit}
================================================
Zaraz pod listą opcji widzimy 4 punkty w każdym do zdobycia po 25%, jeśli każdy z nich będzie włączony i będzie działał to otrzymamy 100% które informuje nas o całkowitym działaniu superchargera.
Poniżej mamy wartości lowmemorykiller’a czyli Minfrees, Current informuje nas o obecnie używanych wartościach.
Następnie znów mamy liste z zainstalowanymi składnikami v6 jak np. BulletProof Apps czy Nitro Lag Nullifier.
Dalej mamy informacje o tym by wyłączyć trzymanie launchera w pamięci i wyłączyć compcache, oraz żeby co kilka godzin włączyć Engine Flush.
Teraz pozostaje wybierać odpowiednie opcje.
• Opis opcji
1.SuperCharger & Launcher Status:
Pierwsza z opcji jak sama nazwa wskazuje, pokazuje nam aktualne wartości lowmemorykiller’a oraz jaki status ma nasz launcher. Te dwie opcje są podstawowymi składnikami v6 superchargera.
UnLedded, Ledded, Super UL i Super:
Czyli opcje z przedziału od 2 do 9. Oznaczenia poszczególnych grup:
256 HP - czyli dla urządzeń z wielkością pamięci ram do 256MB
512 HP - urządzenia z pamięcią ram powyżej 256 MB i do 512 MB
768 HP+ - urządzenia od 512 w zwyż
Przykład:
Mój telefon ma 175 MB ram więc odpowiednie wartości dla mojego urządzenia to te z pierwszego przedziału czyli te zawarte dla 256HP.
Jeśli nasz telefon nie ma pamięci powyżej 512MB to mamy 3 opcje do wyboru (jeśli ma więcej pamięci to wyboru nie ma):
UnLedded (Multitasking) – czyli wielozadaniowość, jeśli korzystasz z kilku lub więcej aplikacji w tym samym czasie to ta opcja jest dla Ciebie.
Ledded (Balanced) – balans między wielozadaniowością a wolną pamięcią ram.
Super UL (Aggressive) – jak najwięcej wolnego ramu, przydatne do gier.
10.Quick V6 Cust-OOMizer:
Pozwala na ręczne wprowadzenie wartości dla poszczególnych slotów lowmemorykiller’a oraz na zastosowanie wartości z SuperMinFree Calcultora (wylicza dostosowane wartości dla danego urządzenia). Po ustawieniu swoich wartości będą one zawsze obecne w tym punkcie. Np. ustawiamy: 8,12,30,32,33,36 więc ta opcja będzię wyglądała następująco:
10. Quick V6 Cust-OOMizer {8,12,30,32,33,36}
OOM Grouping Fixes + (…) Launcher:
Opcje które pozwalają ustawić jak ma być trzymany launcher w pamięci (punkty 11-13), ustawienie bądź zmiana tych opcji działa dopiero po zresetowaniu telefonu.
Hard To Kill Launcher - czyli launcher ciężki do zabicia z wartością slotu 2
Die-Hard Launcher - jeszcze cięższy launcher do ubicia, to ustawienie jest zalecane i ma wartością 1
BulletProof Launcher - kuloodporny, launcher którego nie da się ubić nawet przyciskiem wstecz przy ustawionej opcji zamykania aplikacji w ten sposób, oczywiście co logiczne ma on wartość 0, w krytycznej sytuacji nie zwolni on pamięci ram w przeciwieństwie do Die-Hard.
14.UnSuperCharger:
Odinstalowuje wszystko, czyli jeśli V6 się nam nie sprawdzi to należy użyć tej opcji by się go pozbyć.
15.The bOOM STICK:
Do wyboru mamy dwa tryby: vrOOM oraz zOOM. Większego zastosowania dla tej opcji nie widzę.
16.BulletProof Apps:
Kuloodporne apki, czyli coś na wzór tego z launchera, oczywiście te apki da się wyłączyć i będą trzymane w pamięci ram po włączeniu. Jak? Na początek warto pomyśleć jakie aplikacje chcemy dołączyć. Sam mam w tym skrypcie gg, opere, powerampa, tapatalka i swype. Do dodawania polecam jakiś manager typu link2sd gdzie można odczytać link do aplikacji np. dla gg jest to pl.gadugadu. Oczywiście w skrypcie możemy zobaczyć liste działających procesów (wybieracjąc yes zaraz po włączeniu tej opcji) i z nich spisać link lub można wpisać nazwę aplikacji (w przypadku niektórych aplikacji np. opery, aplikacja musi być odpalona przed tym by była widoczna). Aplikacje te możemy wpisać bezpośrednio do pliku BulletProof_Apps_HitList znajdującego się w folderze V6_SuperCharger na partycji data. Dzięki temu łatwiej też będzie wpisać te nazwy ponownie w skrypcie by stworzyć dla każdej z tych aplikacji BulletProof_One_Shots skrypt. Dzięki temu możemy sprawdzić czy aplikacja jest kuloodporna oraz włączyć tę opcje gdy nie mamy tych aplikacji w HitList.
17.Engine Flush-O-Matic:
Opcja która powoduje zwiększenie wolnej pamięci ram oraz pozwala na ustawienie automatycznego włączania się jej co wybraną liczbę godzin bez potrzeby ustawiania tego w script managerze. Zalecane jest użycie jej nawet co kilka godzin. Jak to zrobić? Można ustawić to bezpośrednio w skrpcie, gdy wyskoczy informacja że jest 20sek na zmianę opcji należy wklepać Y a następnie E (by włączyć) lub D (jeśli chce się z tego zrezygnować, po czym w odpowiedzi na pytanie "How often do you want it to flush?" wpisać liczbę z zakresu od 1 do 24 (podane w godninach). Poniżej opisu opcji znajduje się również opis jak dodawać widgety oraz ustawiać skrypty by włączały się cyklicznie przy użyciu script managera.
Nazwa utworzonego skryptu: !FastEngineFlush.sh
Szybki dostęp z poziomu terminal emulatora: flush
18.Detailing:
Opcja zalecana co kilka dni. Należy w niej wybrać co ile włączeń telefonu ma się odpalać przy starcie (od 1 do 9). Optymalizuje pliki aplikacji.
Nazwa utworzonego skryptu: !Detailing.sh
Szybki dostęp z poziomu terminal emulatora: vac
19.Wheel Alignment:
ZipAlign optymalizuje wszystkie aplikacje dzięki czemu zużywają mniej ramu, lepsze osiągi baterii oraz opcja ta powinna przyśpieszyć urządzenie. Również można użyć tej opcji co kilka dni. Po użyciu tej opcji zalecane jest użycie Fix Emission. Jeśli skrypt informuje nas o braku zipaling i odsyła do tematu na xda w celu pobrania starter kit'a należy go zainstalować np. przez busybox installer (chyba najszybsze i najprostrze rozwiązanie), gdzie w wersji busybox'a wybieramy zipaling, miejsce instalacji zostawiamy bez zmian i klikamy install
Nazwa utworzonego skryptu: !WheelAlignment.sh
Szybki dostęp z poziomu terminal emulatora: zepalign
20.Fix Emissions:
Po użyciu niektórych z opcji takich jak np. ta powyżej mogą występować wymuszenia zamknięcia aplikacji. Ta opcja ma na celu temu zapobiec.
Nazwa utworzonego skryptu: !FixEmission.sh
Szybki dostęp z poziomu terminal emulatora: fixfc
21.Fix Alignment
Dwie powyższe opcje w jednej.
Nazwa utworzonego skryptu: !FixAlignment.sh
Szybki dostęp z poziomu terminal emulatora: fixalign
22.Nitro Lag Nullifier:
Eksperymentalna opcja. Może polepszyć wielozadaniowość i zwiększyć ilość wolnego ramu. Opcja ta może spowodować również problemy z 3G, wifi oraz bluetooth’em.
23.System Installer:
Opcja instalująca cały skrypt V6 w systemie. Instalowana jest aktualnie używana wersja skryptu. Dzięki temu rozwiązaniu mamy szybki dostęp do skryptu z poziomu terminal emulatora. Wystarczy wpisać:
su
v6
i gotowe.
24.Re-SuperCharger:
Przywrócenie ustawień superchargera z karty sd.
25.Jelly ISCream Parlor:
Instalacja spatchowanego services.jar z karty sd dla 4+ lub przywrócenie backup'u oryginalnego services.jar.
26.PowerShifting:
Dzięki tej opcji jest możliwa szybka zmiana wartości minfree. Opcja powiązana z opcją Quick V6 Cust-OOMizer. W folderze data/V6_SuperCharger/PowerShift_Scripts mamy skrypty z ustawieniami wartości dla lowmemorykiller’a. Dzięki opcji Quick V6 Cust-OOMizer możemy tworzyć własne rózne wartości minfree a te będą się zapisywać właśnie w tych skryptach. Teraz jeśli chemy móc szybko się przełączać między tymi ustawieniami musimy zrobić widet za pomocą scripts managra na pulpicie z wybranym skryptem ustawień lowmemorykiller’a.
Nazwa utworzonego skryptu: wszystkie z folderu PowerShift_Scripts
27.Owner's Guide:
Otwiera mały przewodnik w języku angielskim.
28.Help Centre:
Otwiera pomocny temat na xda.
29.Driver Options:
Tutaj wybierzemy szybkość przewijania tekstu (scrolling speed), wartości od 1 (szybko) do 3 (wolno). Dalej wybieramy czy skrypt ma wykorzystywać plik Build.prop czy local.prop. Na pewno bardziej efektywne (i troszke niebezpieczniejsze, ale skoro ktoś ma rOOt’a i nie ma gwarancji to co go to obchodzi) będzie wykorzystanie tego pierwszego więc wpisujemy literke B i enter. Teraz wybieramy jak ma być trzymany launcher w pamięci, literka H ustawi hard to kill, B bulletproof a każdy inny klawisz die-hard. Dalej mamy "Random Reboot Tolerance" tutaj wybieramy spośród czterech opcji:
*N dla zostawienia wartości domyślnych danego romu
*H dla Rock Hard czyli nigdy ma sam nie resetować (zalecane dla stabilnych kerneli)
*R dla Rock & Roll czyli czeka 30sek i resetuje tylko w przypadku poważnych błędów
*S dla Soft Rock czyli czeka 30sek i resetuje nawet przy mniej poważnych błędach (zalecane dla niestabilnych kerneli czy tam gdzie spada bateria w stanie czuwania)
Następnie skrypt pyta o włączenie Miscellaneous & SD Card Speed Tweaks a następnie o 3G TurboCharger Enhancement, w obu przypadkach by zatwierdzić należy wpisać Y i klepnąć enter. Oczywiście jak coś będzie nie działać jak powinno po zastosowaniu którejś z opcji to można ją w ten sam sposób wyłączyć. Teraz skrypt pyta się czy uruchamiać Fix Alignment przy włączaniu telefonu. Skoro jest to pomocna opcja to czemu nie i klikamy Y czyli yes. Jeśli poprostu klepnie się enter to dalej będzie można włączyć oddzielnie Wheel Alignment oraz Fix Fmission Dalej skrypt zapyta o to samo dla Detailing po czym o częstotliwość włączania się tej opcji (co które uruchomienie). Następnie mamy zapytanie o integracje z plikiem init.rc, dzięki czemu mod będzie sprawniej działał. Pytanie o wyłączenie wspaniałych animacji, więc klikamy enter.
30.SuperCharge You:
Otwiera się nam jakaś stronka ale nie studiowałem zbytnio co się tam zawiera.
31.ReStart Your Engine:
Czyli po prostu reset naszego urządzenia.
32.SuperClean & ReStart:
Wyczyszczenie Dalvik cache i zaraz po tym reset. Zalecana opcja przy pierwszym uruchomieniu v6.
Nazwa utworzonego skryptu: !SuperClean.sh
Szybki dostęp z poziomu terminal emulatora: sclean
33.Eject:
Kończymy prace konsoli skryptu i można z niego bezpiecznie wyjść bez żadnych komplikacj. Czekamy na Buh Bye ;^] i w linijce niżej pojawi się #. W scripts managerze klikamy w lewym górnym rogu close (wcześniej widniało tam kill), natomiast w terminal emulatorze klikamy na x w prawym górnym rogu ekranu.
• Pierwsze uruchomienie V6
Przy pierwszym uruchomieniu skryptu automatycznie włączą się kolejno opcje: 29.Driver options, 10.Quick V6 Cust-OOMizer oraz 32.SuperClean & ReStart.
Jeśli chcemy wgrać ponownie skrypt po zmianie romu można skorzystać z opcji 24.Re-SuperCharger.
• Cykliczne włączanie skryptów (program planujący) oraz włączenie widgetów V6
Zanim przystąpimy do ustawiania włączenia cyklicznego danego skryptu czy jego widgetu należy nadać temu skryptowi uprawnienia su. Robi się to tak samo jak włącza się v6 w scripts managerze. Skrypt będzie w folderze data/V6_SuperCharger, oczywiście folder ten jest na partycji data. Zaznaczamy ikonke su, klikamy save (zapisz), wyjdź i wszystko.
Ustawienie Schedulerów (Program planujący):
W nowszych wersjach script managera jest język polski. Należy po użyciu danej opcji w konsoli V6 (takich opcji jak engine flush, detaling, wheel alignment czy powershifting) gdy już stworzy się skrypt, udać się do menu głównego script managera. Klikamy menu -> więcej -> advanced options (opcje zaawansowane) -> scheduler (program planujący) -> add timer (dodaj nowe zadanie) -> add script (dodaj skrypt) -> tutaj wybieramy interesujący nas skrypt, następnie klikamy na repeat (powtarzanie), jeśli chcemy by skrypt włączał się jednorazowo w ciągu dnia klikamy na time (czas) i ustawiamy o której godzinie ma się włączyć nasz skrypt. Natomiast jeśli chcemy ustawić by włączał się np. co kilka godzin (ja mam ustawiony engine flush co 2h oraz detailing i wheel alignment na godzine 5 rano każdego dnia) ustawiamy żądaną wartość w punkcie run each przyciskami „+” oraz „-„, w tym przypadku też możemy ustawić od której godziny zacznie się włączać (czyli wartość time) a o której wyłączy się (czyli opcja until). Domyślnie skrypt taki włącza się o północy i działa do 23:59 a od godziny 0:00 znów rozpoczyna swoje działanie. Oczywiście jeśli ma być to co dzień należy zaznaczyć weekly oraz wszystkie dni tygodnia. Na koniec sprawdzamy czy scheduler jest włączony (on i zielony wskaźnik).
Widgety V6:
Wigdety dodaje się jak każde inne. Z listy widetów wybieramy „SManager ads” a następnie interesujący nas skrypt i… gotowe.
======================KONIEC=====================
Tak więc jest to prawie wszystko w kwestii skryptu V6 SuperCharger od zeppelinrox’a (nie zapomnijcie mu podziękować na xda).
Błędy i sugestie zgłaszajcie a postaram się to poprawić. Głównie opisy niektórych opcji możecie proponować i inne pierdoły, ale jeśli komuś się nie podoba (bo tak) to niech nie komentuje i od razu wy…jdzie sobie. Opisów i innych dupereli będzie więcej z czasem.
Jeśli ktoś chce skorzystać z części lub całości poradnika by umieścić go w innym dziale bądź innym forum niech napisze.
• Kalibracja baterii
Do kalibracji można pobrać skrypt Die-Hard_Battery_Calibrator z linku z najnowszymi wersjami skryptów. Podobnie jak w przypadku v6 zmieniamy rozszerzenie z .pdf na .txt. Ładujemy telefon do 100%, odpalamy skrypt z uprawnieniami su a następnie wpisujemy C i klikamy enter. Nastpnie skrypt pyta czy wykonać reboot, u mnie i tak go robi. Można to zrobić również bez skryptu, zwyczajnie usuwając plik batterystats.bin z folderu /data/system, wipe battery w recovery czy innyej aplikacji. Ogólnie ta metoda różni się czymś od metod typu: naładuj do 100%, ładuj jeszcze z 10x po ileś tam minut czy podrzuć telefonem albo nim pomachaj… a mianowicie:
Należy ciągle podłączony telefon do ładowarki (po usunięci pliku) zresetować (chyba że użyliśmy skryptu i sam się zresetował) i w chwili gdy zaczyna się włączać czyli na logu producenta trzeba wyciągnąć baterie (lub można ją wyjąć przed włączeniem), następnie gdy telefon normalnie się włącza baterie trzeba włożyć zanim telefon zawibruje i podświetlą się klawisze na animacji startowej. W skrypcie jest to opisane jako NOBOL Technique czyli NO Battery On Logo! U mnie objawiło się to ponownym ładowaniem baterii od 0%, zeppelinrox opisywał że w milestone po takim zabiegu telefon ładuje się od 60%.
Czemu trzeba wyciągnąć baterie podczas włączania? Ponieważ z tego co czytałem, zrozumiałem i co pamiętam to plik odpowiedzialny za baterię tworzy się właśnie w momencie gdy wyświetlane jest logo producenta i chodziło o coś z odłączaniem ładowarki (przynajmniej w milestone, ale skoro to jest android…) a o co dalej chodzi nie zagłębiałem się w szczegóły ale skoro u mnie ta metoda przyniosła jakiś zauważalny skutek (w moim przypadku dość spory) postanowiłem ją dopisać. Zawsze jak ktoś potrzebuje może doczytać i podzielić się swoimi spostrzeżeniami. W moim urządzeniu jest jakiś walnięty miernik napięcia bo pokazuje 3 lub 4mV więc wydaje mi się że to jest przyczyną dlaczego telefon ładuje się od 0 zamiast od jakiejś wyższej wartości (w obecnej wersji kernela jakiego używam napięcie na telefonie jest wskazywane prawidłowo i mimo to nadal telefon ładuje się od 0%).