Na tej samej płycie podłogowej co A3 i Leon są też Octavia, TT, Bora, Beetle.
Tak jak A3 i Leon będą w większości zajeżdżone przez domorosłych tunerów, TT i Beetle odpadają z racji wymiarów, tak Octavia i Bora mogą być ciekawymi propozycjami.
O Octavii mogę parę zdań powiedzieć, bo używam (rodzice jeśli ważne, ja też często jeżdżę) od 3 lat 1.9 TDI 110 KM. Główną wadą tego silnika (w każdym samochodzie na tej płycie podłogowej, wszystkie wersje mocy - od 68 KM SDI do 150 KM TDI) jest niskie osadzenie miski olejowej - jak się uważa to jest ok, ale szybsze (+40 km/h) wjechanie w wysokie progi zwalniające w zasadzie gwarantuje wymianę miski olejowej i czujnika poziomu oleju. Ale tak jak pisałem, jeśli się uważa to nie ma z tym problemu. Zawsze jest jeszcze osłona, można założyć stalową.
Wszystkie inne zalety jednak tę wadę niwelują - niska awaryjność (szczególnie wersje do 110 KM, potem wchodzą pompowtryskiwacze, 90 KM trochę mułek, ale za to ma prostą turbinę i brak dwumasówki), śmieszne spalania (trasa 450 km, prędkość utrzymywana ok. 110-115 km/h wg licznika, 4 osoby i pełniutki bagażnik po same brzegi, w zasadzie ciągle klimatyzacja - wyszło 4,5 l/100 km) i wiele innych zalet.
Wadą są na pewno duże przebiegi.
W celu znalezienia zadbanego egzemplarza wejdź sobie na OCP (OctaviaClubPolska) i znajdź dział sprzedam albo temat "Czy ktoś zna ten egzemplarz".
Naprawdę potrafią wiele powiedzieć choćby po zdjęciach 😉
Sam samochód bardzo polecam. Dla osób powyżej 180 cm wzrostu będzie mało miejsca na nogi z tyłu. Szczególnie jeśli z przodu osoby też będą dość wysokie. Ale tę wadę mają też A3 i Leon.
Tapatalk - SGS II i9100