Szanowny Panie,Kwestia kodu PIN nie została uregulowana w żadnych przepisach powszechnieobowiązujących. Nie była również dotychczas kwestionowana przez UrządOchrony Konkurencji i Konsumentów.Z związku z powyższym należy złożyć do Prezesa Urzędu OchronyKonkurencji i Konsumentów zawiadomienie o możliwości stosowania przezoperatora telekomunikacyjnego nieuczciwych praktyk rynkowych oraznaruszenia zbiorowych praw konsumentów na adres: Urząd OchronyKonkurencji i Konsumentów, plac Powstańców Warszawy 1 pok. 116, 00-950Warszawa lub w Delegaturach UOKiK. Skarga od zainteresowanego – jeśli jest zasadna – może, ale nie musibyć przyczynkiem do wszczęcia postępowania o naruszenie zbiorowychinteresów konsumentów. Prezes UOKiK nie ma bowiem obowiązku wszczynaniana wniosek skarżącego postępowania w każdej takiej sprawie.Jeżeli Urząd uzna, że bezprawne działanie operatora narusza interesnieograniczonej liczby osób, będzie mógł nałożyć na operatora karęfinansową i zobowiązać go do zaprzestania stosowania takich działań.Zawiadomienie powinno zawierać:1. Wskazanie przedsiębiorcy, któremu jest zarzucane stosowanie praktykinaruszającej zbiorowe interesy konsumentów.2. Opis stanu faktycznego będącego podstawą zawiadomienia;3. Wskazanie przepisu ustawy, którego naruszenie zarzuca zgłaszającyzawiadomienie;4. Uprawdopodobnienie naruszenia przepisów ustawy;5. Dane identyfikujące zgłaszającego zawiadomienie.Do zawiadomienia dołącza się wszelkie dokumenty, które mogą stanowićdowód naruszenia przepisów ustawy.Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia uzna Pani za wyczerpujące.Z poważaniem,Konsumenckie Centrum E-porad
Połączony post:
I znów biedny szaraczek musi walczyć z koncernem
A oto moja treść pytania do Centrum E -porad :
Dzień dobry.Posiadam numer telefonu w NJU na kartę. Trzykrotnie przez swoje konto na stronie nju prosiłem o zdjęcie żądaniaprzy każdym uruchomieniu telefonu kodu PIN.Operacja taka jest niemożliwa z poziomu telefonu jak i konta internetowegou operatora. Potwierdzeniem tego jest wiele wpisów na internecie.Konsultanci Biura Obsługi Klienta NJU notorycznie odmawiają wyłączeniatej usługi tłumacząc to względami bezpieczeństwa.Informowałem ich w swoich zgłoszeniach że jestem osobą dorosłą, wpełni sprawną intelektualnie i wiem czym grozi wyłączenie kodu PIN.W obecnych czasach nie jest to żadna przeszkoda dla złodziei, telefonbędzie użytkowany w domu przez moją matkę (70 lat) i dlatego nie wiemczemu operator na siłę nie chce wyłaczyć mi tej usługi. Telefon jak ipieniądze zgromadzone na koncie (system na kartę - przedpłatowy) sąmoją własnością więc tylko ja poniosę szkodę przykradzieży/zgubieniu.Proszę o pomoc, gdyż nie wiem już jak z nimi rozmawiać przy ichargumentach rodem z piaskownicy "nie, bo nie"