A ja mam w sumie takie inne pytanie
😉
W jakim mieście masz ten kurs i te studia podyplomowe ? I może wstaw linki do nich 🙂 zobaczymy jaki mają plan studiów/kursu i może wtedy da się określić co jest lepsze.
Bo w sumie nie da się określić co by było lepsze dla kogoś kto z programowaniem nie miał nigdy do czynienia. Boję się, że ani jedno ani drugie nie jest dobrym rozwiązaniem dla początkującego 😉
Cubaza słuszna uwaga, żeby porównać oba etapy szkoleń :oczy:, lecz o jednym z nich nie posiadam wiele informacji, mianowicie:
1. STUDIA PODYPLOMOWE
czas: 10 miesięcy, 188 godzin
Po zakończeniu studiów istnieje możliwość realizacji praktyki pozwalającej na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego.
Partnerem merytorycznym studiów jest firma GINT.
program:
-Wprowadzenie do programowania platformy android
-Podstawy języka XML
-Programowanie w języku Dalvik
-Projektowanie interfejsu użytkownika
-Grafika i multimedia
-Korzystanie z sieci i usług zdalnych
-Android market
-Projekt zespołowy
2. KURS
czas: 4 dni, 56 godzin
Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.
Program
Podstawy
-Powtórzenie wiadomości z zakresu programowania obiektowego: klasa, interfejs, dziedziczenie;
-Katalog wszystkich instrukcji i struktur składniowych używanych w Javie (z wyjątkiem klas wewnętrznych);
-Standardy nazewnicze (konwencje SUN);
-Praktyczne konsekwencje typowania kaczego i typowania statycznego:
-Użycie fabryki,
-Struktura aplikacji i kompilacja; wczytywanie klas, Classloadery i CLASSPATH. Pakiety, organizacja kodu.
-IDE: obsługa Eclipse
Trudniejsze elementy Javy
-Typy generyczne
-Wyjątki sprawdzane
-Klasy wewnętrzne
-Przeciążanie, autoboksing, wrappery
-Inicjalizacja klasy, konstruktory, bloki inicjalizacyjne statyczne i niestatyczne
-Enumeracje
-Anotacje
Programowanie wielowątkowe:
-Podstawowe abstrakcje: Thread, Runnable;
-Blokady wbudowane, synchronizacja;
-Wstęp do java.util.concurrent;
Biblioteka standardowa:
-Kolekcje w Javie:
-Interfejsy kolekcji (wszystkie),
-Implementacje (częściej używane)
-Algorytmy;
-Wejście i wyjście:
-Strumienie, readery/writery, dekoratory;
-Komunikacja przez HTTP, URL-e.
Niezbędne informacje o środowisku Android, kompatybilności między wersjami (poziomy API) i rozpowszechnianiu gotowych aplikacji.
Konfiguracja środowiska deweloperskiego (z emulatorem oraz rzeczywistym urządzeniem).
Architektura aplikacji androidowej:
-Activities, Intents, Services;
-Content Provider;
-Broadcast Receiver;
-Kontekst aplikacji;
-Konkrety: gdzie i kiedy przechowywać jakie dane;
Budowanie interfejsu użtkownika:
-Obiektowy model GUI: View, Group, Layout, Widget;
-Dynamicznie tworzone GUI;
-GUI jako statyczny zasób;
-Wydarzenia i ich obsługa;
-Opcje i menu kontekstowe;
Zasoby:
-Umieszczanie zasobów w aplikacji;
-Zasoby graficzne: gęstość a rozdzielczość, skalowanie;
-Obsługa danych
-Serwisy sieciowe i HTTP;
-Dostępne API do parsowania tekstu ustrukturyzowanego (XML, JSON);
-Adaptery (Adapter, AdapterView), binding danych do GUI;
Dynamiczna grafika – canvas:
-SurfaceView, SurfaceHolder;
-Grafika i animacja a wielowątkowość.
Korzystanie z możliwości telefonu:
-Dźwięk;
-Zezwolenia, manifest;
-Akcelerometr;
-Dostęp do lokalnych plików.
Wykorzystanie wszystkich możliwości telefonu:
-Obsługa aparatu fotograficznego i kamery;
-Nagrywanie dźwięku;
-Kompas, geolokacja;
-Obsługa systemu plików i karty SD;
-Wysyłanie SMS-ów.
Obsługa danych:
-Wbudowana baza SQL:
-Specyfika SQlite;
-Użycie kursorów;
-Wiązanie danych z bazy do GUI.
-Preferencjel
-Serializacja kontektstu.
Trudniejsze zagadnienia graficzne:
-Użycie kontrolki mapowej (łącznie z własnymi warstwami);
-Wstęp do tworzenia grafiki 3D (OpenGL ES):
-Kwestie sprzętowe, deklaracje w manifeście (w tym np. zagadnienia kompresji tekstur);
-Podstawy przetwarzania grafiki 3D: macierze, powierzchnie, wierzchołki;
-Projekcja, scena, wstępna konfiguracja;
-Shadery;
-Wstęp do Render Script.
Integracja z systemem:
-Własny ContentProvier;
-Notyfikacje dla użytkownika;
-Własne serwisy i intencje (Service, Intent);
-Własny BroadcastReceiver.
Aplikacje działające w tle, więcej o wątkach:
-Zarządzanie blokadą procesora;
-Alarm Manager, BootReceiver;
-Handlery, przetwarzanie komunikatów.
Zaznaczam, że w żaden sposób nie chciałem reklamować danych programów nauczania. Dla mnie liczą się Wasze sugestie, pomoc ... może coś dodać do tego wszystkiego ?