A po co zmieniałeś na XEO spowrotem? Wipe, jest zalecany po wgraniu nowego tomu ODINEM, choć jeśli Ci system nie muli ani nic, to możesz działać bez WIPE, choć nie wiadomo co może się stać jak tego nie zrobisz. Jeżeli już zdecydujesz się na WIPE, zrób przed tym ROOT(wg.mojego poradnika - przyklejony temat) potem z Google Play zrób backup aplikacji za pomocą programu Titanum Backup. Jeżeli takowy zrobisz, to go przenieś w bezpieczne miejsce. Potem zrób WIPE, potem ponowny ROOT i przywróć aplikacje.
Przeniesienie do XEO z DBT zrobiłem z racji tego iż jak telefon będę oddawał na naprawę gwarancyjna to inaczej traktowany jest telefon z regionu Samsung Polska (XEO) a inaczej z regionu Samsung Niemcy (DBT) (czy nawet jakikolwiek innego kraju).
Już tłumacze na czym polega różnica gdyż, długo bardzo prowadziłem rozmowy z autoryzowanym serwisem, stroną wsparcia Samsung Polska oraz infolinią Samsunga. Mianowicie w Polsce każdy telefon/tablet/etc posiadający dowód zakupu (zakupiony w Polsce) z wypisanym numerem IMEI zostanie przyjęty do naprawy bez książeczki gwarancyjnej również.
Każdy telefon posiadający dowód zakupu (zakupiony w Polsce) bez numeru IMEI na paragonie/fakturze MUSI POSIADAĆ PODSTEMPLOWANA książeczkę gwarancyjną przy czym pieczątka na książeczce musi się zgadzać z danymi firmy z paragonu/faktury.
To samo tyczy (brak IMEI na dowodzie zakupu = podbita książeczka) się produktów kupionych za granicą, problemem jednak jest to że dużo krajów zrezygnowało z książeczki gwarancyjnej (która w Polsce jest wymagana), wtedy serwis ma prawo nam odmówić naprawy oraz ostemplować gwarancje jako nieważną.
Naprawa produktów zagranicznych jest też zmniejszona w stosunku do Polskich, to jest np uszkodzenie płyty głównej w produkcie zagranicznym już nie podlega naprawie w Polsce (nawet przy spełnionych warunkach gwarancyjnych). Jeśli ktoś jest zainteresowany może dopytać się dokładniej jakie są różnice (zapytanie można złożyć tutaj: Wsparcie Samsung Polska
Wracając do tematu region CSC, jeśli region na produkcie nie jest zgodny z krajem pochodzenia widniejącym na dowodzie zakupu, serwis ma prawo odmówić naprawy gwarancyjnej oraz ostemplować gwarancje jako nieważną.
Z drugiej strony po wersji oprogramowania można wnioskować z jakiego kraju pochodzi telefon, niemniej jednak w tej sprawie serwis oraz oddział Samsung Polska (ważniejsza opinia) miały inne zdanie, serwis twierdził że jest to podstawą do odmówienia gwarancji, infolinia na odwrót.
Po prawdzie mówiąc wszystko zależy jaki ma się kontakt z panem serwisantem i jak do tematu podchodzi, prawda jest też taka że część serwisantów jest też w tej sprawie niedoinformowana.
Opiekuje się 11 telefonami Samsunga oraz 3 tabletami, jestem "wymagającym" i do czynienia z serwisem mam nader często.
Pytanie odnośnie wgrania nowego romu bez WIPE'a wiąże się z tym iż posiadając region DBT BLJ9 (pojawia się komunikat o pobraniu aktualizacji OTA do DBT CLL3, więc de facto błędów nie powinno być.
Jednak moja wiedza nie wystarcza aby określić czy ROM ze strony sammobile, forum android czy sam pro jest w 100% identyczny z aktualizacją OTA, tym bardziej iż wielkość aktualizacji OTA jest znacznie mniejsza od Full Rom'u.
Po prawdzie jeśli nie wiadomo jak zareaguje serwis lub pracują tam sku***yny to zalecam wgranie Polskiego ROM'u (i tutaj jest problem gdyż nigdzie nie mogę go znaleźć, trzeba będzie poczekać z serwisem do wydania)