Tak więc od paru dni dłubię sobie coś w androidowej Javie ale natknąłem się na problem z przyciskami, który można opisać mniej więcej tak:
Mam zrobione menu gry, kilka przycisków, które działają poprawnie. Po naciśnięciu jednego z nich, aplikacja ma wykonać animację przesuwania Layouta tak, żeby po płynnym przejściu pojawiły się inne buttony, obrazki i obiekty w nim zawarte. Wszystko działa dość dobrze, gdyby nie fakt, że każdy przycisk, który został wysunięty poza widzialny obszar, traci swojego OnClickListenera. Do tego udało mi się dojść zmieniając kod kilka razy. Moje pytanie: Jak sprawić, by przyciski działały nawet po wyjechaniu za granice widzianego obszaru? Może jest na to jakiś mały wpis w xmlu, albo szybki sposób na zrobieniu tego w Javie? Mogę sobie poradzić inaczej, tworząc kilka if'ów, ale to nieco spowolni aplikację, a lepiej byłoby zainicjalizować wszystko na początku i działać płynnie przez resztę czasu trwania gry...
Drugi problem: obrazki które mają robić za przyciski są okrągłe, a sam przycisk wystaje poza koło. Jak ukryć standardową kontrolkę przycisku?
Trzecie pytanie: Czy może prościej dałoby się to wszystko załatwić dodając zamiast ImageButtonów ImageViewy?
---------- Post dołączono o 12:40 ---------- Poprzedni post napisano o 11:55 ----------
Już wiem jak to działa:
Animacja tylko robi złudzenie, że coś się przemieszcza, a tak naprawdę nic się nie zmienia, a po kliknięciu w puste miejsce (tam, gdzie był kiedyś przycisk), animacja odtwarza się jeszcze raz. Czyli trzeba pokombinować z jednoczesną zmianą współrzędnych Layoutu.
Co do drugiego problemu, to jeszcze się z nim nie uporałem...