Ale czym jesteś zdziwiony? Serwisy (obojętnie już w tej chwili jakie) zajmują się głównie WYMIANĄ a nie naprawą. To raz.
Po drugie, dlaczego nie rozumiesz, że masz zapłacić za wykonaną już usługę, tzn. telefon został sprawdzony i zdiagnozowany. Pracownik serwisu wykonał pracę za którą masz zapłacić. Gdybyś przystał na wymianę płyty - bo to jest właśnie ta naprawa, to koszty diagnozy (na 99%) nie były by policzone.
Skoro jednak odmawiasz i tu masz rację - to musisz ponieść koszty pracy. I tyle.
I żebyś mnie zrozumiał - nie pochwalam tego serwisu - tylko tłumaczę model postępowania.
Sam prowadzę warsztat - serwis, co prawda w innej zdecydowanie branży, ale tak to działa właśnie.
Tak a propos - jakbyś poświęcił trochę czasu na przejrzenie tego forum, to nie wysyłałbyś tego telefonu do serwisu. Znalazłbyś tu rozwiązanie i pomoc.