Skocz do zawartości
LukeSw

Oficjalne stanowisko rzecznika Samsung Polska odnośnie wgrywania oprogramowania programem Odin

    Rekomendowane odpowiedzi

    LukeSw

    24 lipca 2013 o 10:00 można było porozmawiać na Twitterze z rzecznikiem Samsung Polska. Zostało zadane pytanie o utratę gwarancji po wgraniu oprogramowania programem Odin. Zapis tej rozmowy można przeczytać na Twitterze. Wynika z niej, że debrandowanie telefonu programem Odin jest nieautoryzowaną ingerencją w system, która skutkuje utratą gwarancji oraz serwis może odmówić naprawy gwarancyjnej, z czego wnioskuję, że nie musi odmówić, a zależy to tylko od dobrej woli serwisanta, na którego się trafi.

    Uwaga. Niektórzy operatorzy nie brandują telefonów. Wtedy poprawne(!) wgranie programem Odin nowszego niebrandowanego firmware’u powinno mieć identyczny efekt, jak zaktualizowanie go programem Kies, więc w teorii gwarancja powinna być zachowana. Tak samo w sytuacji, kiedy wgrywa się nowszą wersję brandowaną na brandowany telefon (oczywiście wgrywając ten sam brand). Niemniej jednak, trzeba się liczyć z tym, że nawet jeśli w takiej sytuacji nie da się wykryć użycia Odina, to oficjalnie jest to jednak nieautoryzowana ingerencja.

    Założyłem ten temat, aby przestrzec użytkowników przed doradzaniem innym, że wgranie oficjalnego oprogramowania nie unieważnia gwarancji, ponieważ widziałem już niejeden post rozżalonego użytkownika, któremu odmówiono naprawy właśnie przez to, że miał zdebrandowany telefon, a zasugerował się podpowiedzią kogoś z forum.

    Edytowane przez LukeSw
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    QUNA1

    Mozna by bylo przeniesc do "Dyskusja Ogolna". ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Myślę, że ten temat powinien być w tym dziale, gdyż jest to stanowisko Samsunga jeżeli chodzi o wgrywanie niebrandowanych systemów odinem, na telefon który po wyjęciu z pudełka ten branding miał. Takie ostrzeżenie, że mimo że będzie wgrywany oficjalny rom na taki telefon to mogą być potem problemy z gwarancją.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego LukeSw ja jestem rozżalony, bo niepotrzebnie siejesz ferment. Jakie są warunki gwarancji każdy wie,a jak nie wie to doczyta, bo to wiedza ogólnie dostępna.

    Natomiast nie każdy wie, i ty chyba też, że serwis nie ma jak sprawdzić czy rom, który masz był wgrany od nowości, czy wgrywałeś jakiś inny, czy aktualizowałeś przez OTA, Kies, czy samodzielnie Odinem. Na forum piszemy o praktyce. Zacytuj proszę chociaż jeden post "rozżalonego użytkownika, któremu odmówiono naprawy właśnie przez to, że miał zdebrandowany telefon, a zasugerował się podpowiedzią kogoś z forum." Bo ja mimo 400 postów i dwóch lat spędzonych na tym forum sobie nie przypominam żadnego, natomiast userów, którzy oddawali modyfikowane romy bez żadnych problemów są setki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    LukeSw

    Też tu jestem około dwóch lat i pamiętam kilka takich postów. Proszę, tutaj jest jeden wątek: http://forum.android.com.pl/f798/zmiana-softu-z-plusa-a-utrata-gwarancji-199974/.

    Masz rację, bo rzeczywiście nie wiem, czy serwis ma możliwość sprawdzenia, czym się wgrywało firmware (dodałem taką informację do pierwszego postu). Nie chcę siać fermentu, tylko poinformować, że od tej pory wiadomo, jakie jest ich oficjalne stanowisko, żeby nikt nie miał później pretensji.

    Niestety mało kto czyta warunki gwarancji od deski do deski, stąd pytania na forum o gwarancję. A łatwiej zauważyć przyklejony wątek, niż przekopywać się przez odpowiedzi użytkowników.

    Edytowane przez LukeSw
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Qrzy
    Natomiast nie każdy wie, i ty chyba też, że serwis nie ma jak sprawdzić czy rom, który masz był wgrany od nowości, czy wgrywałeś jakiś inny, czy aktualizowałeś przez OTA, Kies, czy samodzielnie Odinem.

    Owszem, możliwość ma, poprzez IMEI.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    OK, w takim razie dobrze wiedzieć, że w większości przypadków tego nie robi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Autoryzowany serwis Samsunga (CCS) nie sprawdza - sprawdzone info bo sam tam oddawałem. Telefon z PLAY, zawsze oddawany na czystym GB.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    to, że komuś się udało oddać zdebrandowany telefon do naprawy gwarancyjnej nie oznacza, że każdemu się uda! (a raczej w większości przypadków się nie uda)

    można z telefonem robić cokolwiek a przed oddaniem do naprawy należy go przywrócić do stanu zakupu i ew. wyzerować licznik flashowań; można go podnieść do wyższej wersji jeżeli operator taką wersję udostępnia!

    oczywiście wgranie odinem pełnego softu zaciera ślady po roocie i ew. innych modyfikacjach;

    pzdr

    pawelarc

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x