Skocz do zawartości
_unknown

"Kiano Assistance" w praktyce (marketing a rzeczywistość)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, zgodnie z tym, co obiecałem użytkownikom czytającym temat "Kiano Core 10.1 Dual 3G - Jakie problemy sprawia?", postanowiłem zrecenzować szumnie reklamowaną usługę o marketingowej nazwie "Kiano Assistance" (dla niewtajemniczonych gwarancja serwisu door-to-door w 5 dni roboczych). Tekst w zamyśle miał być krótki, jednak wyszło trochę inaczej. Myślę jednak, że warto go przeczytać.

Jakie były przyczyny mojego skorzystania z ww. usługi?

  1. niepoprawna współpraca tabletu z Aero2 [Core 10.1 Dual 3G]
  2. niefunkcjonujący panel dotykowy [po wgraniu oprogramowania dostarczonego przez serwis Kiano]

Moja przygoda z serwisem Kiano zaczęła się od zgłoszenia problemu z ptk 1 (Aero2) w formularzu dostępnym na stronie Kiano, problem z ptk 2 był wynikiem tego zabiegu:):

  • zgłoszenie złożyłem ok godz. 11
  • tego samego dnia ok godz. 17 oddzwoniła do mnie Pani z serwisu w celu zrobienia wywiadu dotyczącego usterki (oczywiście zaproponowała mi pomoc w konfiguracji APN'a, którą wykonałem już wcześniej na 1000 różnych sposobów, łącznie z tym zaproponowanym na stronie Kiano. Poza tym, jedyną propozycją ze strony Pani telemarketerki było odesłanie urządzenia do serwisu, na które się nie zdecydowałem, ponieważ postanowiłem dać tabletowi jeszcze jedną szansę i sprawdzić wszystko od A do Z. Wieczorem zasiadłem z urządzeniem w ręku i zacząłem kombinować z ustawieniami APN'a, factory resetem, trybem samolotowym, włączaniem i wyłączaniem urządzenia itd. - niestety nic z ww. nie przyniosło rezultatów)
  • następnego dnia przetestowałem urządzenie w jeszcze jednej lokalizacji - rezultat, był taki, jak wyżej (dodam jeszcze, że jako urządzenia porównawcze wykorzystałem Samsunga Galaxy S, Samsunga Spica, iPhone'a 4S, LG Swift, Acera Iconia A211 oraz Shiru Samurai z modemem zewn. Huawei. Żadne z wymienionych urządzeń, nie miało problemów z obsługa i połączeniem z siecią Aero 2, w odróżnieniu do Kiano Core 10.1 Dual 3G, które w lokalizacji nr 1 nie łączyło się z nią w ogóle, a w lokalizacji nr 2, wg. własnego widzi mi się, łączyło się z Aero i rozłączało i tak w kółko[co 1-2 min.], czasem traciło połączenie całkowicie, nie łącząc się powtórnie, pomagało wtedy włączenie i wyłącznie trybu samolotowego. Wszystkie urządzenia łącznie z tabletem Kiano[oczywiście tutaj tylko w momencie połączenia] pokazywały pełną siłę sygnału. Karta z internetem Orange na Core 10.1 Dual 3G, działała w obu lokalizacjach[w odróżnieniu od Aero2]. Obie lokalizacje mieszczą się w mieście wojewódzkim, o dobrym pokryciu ww. siecią, a nadajniki Aero oddalone były o 800-900 m od urządzenia)
  • jeszcze tego samego dnia w związku z całą sytuacją oddzwoniłem do serwisu Kiano z prośbą o pomoc i wyjaśnienie problemu. Wspólnie z Panią z serwisu doszliśmy do wniosku, że prześlą mi inny firmware, który może rozwiązać problem. Firmware faktycznie otrzymałem w godzinach popołudniowych(były to dwie niezależne wersje firmware'u, obie starsze niż ta, którą aktualnie posiadałem[moja ver. FW.: 4.1.01, BOOT.: 1.24, przesłane, obie FW.: 4.0.4, BOOT.: 1.20], poprosiłem o potwierdzenie poprawności przesłanych wersji oprogramowania, a tym samym zielone światło na ich podegranie. Pani w odpowiedzi potwierdziła, że wszystko jest ok i pouczyła, że po wgraniu pierwszej może nie działać ekran dotykowy[ale twierdziła, że to zdarza się bardzo, bardzo rzadko], w takim wypadku należy podegrać tą druga. Zapytałem jeszcze miłą Panią, czy udostępnią mi jakieś narzędzie do zrobienia backupu mojego aktualnego softu, w odpowiedzi dowiedziałem się, że nie jest to konieczne:) Zaufałem serwisowi i podegrałem pierwszą wersję, po czym, faktycznie przestał działać dotyk, ale nie zrażając się tym, podłączyłem do tabletu klawiaturę i za chwilę podegrałem wersję nr. 2. Możecie wyobrazić sobie moją minę, jak po tym zabiegu dotyk dalej nie działał. Powtórzyłem całą procedurę od nowa, jeszcze kilka razy, a to w trybie Upgrade, a to w trybie Restore/Recovery, jednak niestety, nie przyniosło to żadnych rezultatów)
  • kolejnego dnia(po tym wyżej), skontaktowałem się jeszcze raz z serwisem i opowiedziałem całą sytuację. Poprosiłem również o przesłanie mi oryginalnego softu, podając jego dokładne wersje FW, BOOT, Kernel, Kompilację itd. Niestety serwis poinformował mnie, że innego softu nie posiadają i jedyne rozwiązanie, to odesłanie urządzenia, po ponownym zgłoszeniu przez formularz na ich stronie.
  • minął weekend, posiedziałem trochę na zagranicznych stronach związanych z tabletami na andku i wyczytałem, że podobne problemy mają użytkownicy klona Kiano Core 10.1 Dual 3G, czyli Freelandera PD90 (inne klony to np. Manta MID1004 3G oraz Lark FreeMe x2 10.2). Problem polegał na zastosowaniu digitizerów różnych firm w tych samych urządzeniach, przez wkompilowywane w jądro sterowniki pasowały tylko do urządzenia z digitizerem konkretnego producenta. Zgłosiłem ten fakt do Kiano.
  • po weekendzie z samego rana dostałem odpowiedź, że nie mają innego softu itd.

i tutaj po przydługim wstępie zaczyna się część właściwa, czyli "Kiano Assistance" door-to-door w 5 dni.

"Kiano Assistance" - to brzmi dumnie, a przynajmniej zachodnio:

  1. Tydzień 1, poniedziałek - ok. godz. 12 zgłaszam problem na stronie Kiano, za pomocą formularza "Kiano Assistance"(opisuję problem i podaję referencję do pełnej korespondencji z Panią z serwisu). Podczas rozmowy z Panią z serwisu pytam, czy mogę liczyć na zamówienie kuriera jeszcze tego samego dnia, żeby w dniu następnym odebrał ode mnie tablet, w odpowiedzi otrzymuję jedynie polecenie wypełnienia formularza.
  2. Tydzień 1, wtorek - ok. godz. 11 dzwoni do mnie Pani z serwisu, żeby wszystko potwierdzić i wysłać kuriera.
  3. Tydzień 1, środa - kurier odbiera ode mnie paczkę
  4. Tydzień 1, czwartek - zgodnie z trackingiem firmy GLS paczka zostaje dostarczona do Kiano
  5. Tydzień 1, piątek - Kiano informuje mnie o otrzymaniu przesyłki :)
  6. Tydzień 1, weekend - nic się nie dzieje
  7. ------------------------------------------------------
  8. Tydzień 2, poniedziałek - nic się nie dzieje
  9. Tydzień 2, wtorek - nic się nie dzieje
  10. Tydzień 2, środa - jako, że w czwartek mija 5 dzień roboczy gwarancji, wysyłam zapytanie, jaki status ma aktualnie reklamacja i czy wyrobią się w deklarowanym czasie. Tutaj dostaję odpowiedź, że tablet jest w serwisie, proszę czekać na email z informacjami o odesłaniu(i koniec). Nie zadowala mnie ta odpowiedź i dopytuję jaka jest diagnoza, w odpowiedzi dostaję informacje, że właśnie trwają naprawy, a urządzenie do końca tygodnia zostanie do mnie odesłane.
  11. Tydzień 2, czwartek - nic się nie dzieje
  12. Tydzień 2, piątek - dostaję informację, że serwis się zakończył i urządzenie zostanie do mnie odesłane. Informacje dotyczące serwisu urządzenia mówią, że nastąpiła[uWAGA cyt.]: "Wymiana 'panela' dotykowego"(myślałem, że spadnę z krzesła). Po analizie otrzymanego w późniejszym czasie protokołu serwisowego firmy zewnętrznej, która faktycznie zajmowała się serwisem sprzętu, doczytałem, że urządzenie trafiło na serwis dopiero w tym dniu tzn. Tydzień 2, piątek i tego samego dnia go opuściło(6 dni leżało i czekało, nie wiem czy wynika to z ogromnej ilości reklamacji, czy z opieszałości działania Kaino).
  13. Tydzień 2, weekend - nic się nie dzieje
  14. ------------------------------------------------------
  15. Tydzień 3, poniedziałek - nic się nie dzieje
  16. Tydzień 3, wtorek - tablet po serwisie dociera do właściciela, czyli do mnie. Po otworzeniu paczki dokładnie oglądam urządzenie. Czytając doświadczenia innych z serwisem Kiano, przed wysyłką oznaczyłem w odpowiedni sposób swoje urządzenie i porobiłem dokładnie zdjęcia. Wnioski z oględzin: zdecydowanie jest to moje urządzenie, wszystko się zgadza. Pierwsza myśl - ale chwila, przecież serwis twierdzi, że został wymieniony ekran dotykowy, tylko dlaczego jest to nadal mój stary ekran, z naklejaną przeze mnie folią(widać, że nawet nie ruszony, bąble powietrza dokładnie w tych samych miejscach co przed wysyłką, to samo w kwestii rys na folii)?! Czas zerknąć na protokół naprawy, wykonane czynności "wymiana panelu dotykowego" - nie wiem co powiedzieć(przypadek podobny do jednego z użytkowników z forum, gdzie podesłano zupełnie inne urządzenie, twierdząc, że jest to to samo co przed wysyłką - tzn. wmawianie, klientowi, że ma się racje, choć jest to nieprawda), dalej "sprawdzenie sieci Aero2" - brak informacji z jakim rezultatem! Biorę się za sprawdzanie - ekran działa, soft wgrany od nowa(dokładnie taki jak miałem oryginalnie), Aero2 brak zmian, prawdę mówiąc nie udało mi się nawet połączyć z Aero w lokalizacji, w której czasem się to udawało(czasem tylko pojawił się pełny zasięg w roamingu plusa i zniknął) - EDIT do Aero2: przetestuję to jeszcze dokładnie, ponieważ 2 krótkie testy to za mało, żeby być rzetelnym. EDIT2: wyniki testów - http://forum.android.com.pl/f686/kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae-326855/#post2676903 . Tego się spodziewałem. Patrzę dalej, czy wszystko co było w zestawie wróciło - okazuje się, że BRAKUJE ŁADOWARKI! Chce mi się śmiać z całej sytuacji. Kontaktuję się z serwisem w związku z ładowarką i tym, jak zakończył się test Aero. Ładowarkę mają mi dosłać, po kilku mailach dowiaduję się, że oczywiście Aero działa wyśmienicie(ręce mi opadają, jak działa, jak nie działa). Dopytuje również o tą wymianę ekranu, Pani potwierdza, że był wymieniony, bo tak jest napisane w protokole, ale obiecuje skontaktować się z serwisem, po kontakcie potwierdza fakt wymiany(nie wiem, kto z kogo robi wariata, Kiano ze mnie, czy serwis z nich i każe sobie płacić za taką wymianę).

Podsumowanie:

  • Moim zdaniem tablet trafił do serwisu tylko po to, żeby podegrać oryginalny soft(co rozwiązało problem dotyku, ponieważ soft zawierał właściwe sterowniki wkompilowane w kernel).
  • problem z Aero nadal pozostał nierozwiązany(może testują te urządzenia 100 m od nadajnika?, jeden z użytkowników forum[@mszczepa], potwierdzał, że urządzenie współpracuje z Aero jak się stoi pod samym nadajnikiem:)) - EDIT: przetestuję to jeszcze dokładnie, ponieważ 2 krótkie testy to za mało, żeby być rzetelnym. EDIT2: wyniki testów - http://forum.android.com.pl/f686/kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae-326855/#post2676903.
  • przesłany zestaw wrócił niekompletny(brak kluczowego elementu jakim jest ładowarka)

PLUSY:

  • cierpliwy i miły kontakt po stronie helpdesku
  • niepłatna przesyłka w trybie door-to-door
  • serwis naprawił swój własny błąd(unieruchomienie ekranu dotykowego)

MINUSY:

  • helpdesk mimo, że miły to NIEKOMPETENTNY (przesłanie niewłaściwego firmware'u, skutkujące koniecznością wysłania tabletu do serwisu. Nieumiejętność rozwiązania zaistniałego problemu. )
  • cała procedura "Kiano Assistance" trwała 16 dni + 1(2,5 tygodnia) - jest to całkowita liczba dni, w przeliczeniu na dni robocze było to 12 dni + 1(od zgłoszenia do powrotu urządzenia, z tym, że urządzenie wróciło bez ładowarki, czyli należy doliczyć wszędzie +1 dzień, na dosłanie ww.)
  • ZGŁOSZONY PROBLEM NIE ZOSTAŁ ROZWIĄZANY, Aero2 nadal nie działa jak należy na tym tablecie - EDIT: przetestuję to jeszcze dokładnie, ponieważ 2 krótkie testy to za mało, żeby być rzetelnym. EDIT2: wyniki testów - http://forum.android.com.pl/f686/kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae-326855/#post2676903
  • nierzetelne informacje, twierdzące, że zostały wykonane czynności, które nie miały miejsca(może mają jakieś sensowne wytłumaczenie, jednak do tej pory go nie otrzymałem), jak również dotyczące stanu reklamacji(informacja o fakcie, że tablet jest serwisowany, gdy faktycznie te czynności odbyły się 2 dni później).

Zachęcam wszystkich, do podzielenia się swoimi opiniami na temat usługi "Kiano Assistance", jak również samego serwisu tej firmy.

Jeżeli byłoby zainteresowanie sensowną recenzją tego tabletu, to obiecuję przemyśleć sprawę i nie wykluczam podjęcia się napisania takowej - rzetelnej i niesponsorowanej(jak to ma miejsce na niektórych portalach) - dajcie znać jakimi aspektami, funkcjami itd. bylibyście zainteresowani w takiej recenzji, postaram się je wtedy ująć i dołączyć swoje spostrzeżenia.

EDIT3: Ciąg dalszy całej sytuacji cz. 1 ...

EDIT4: Ciąg dalszy całej sytuacji cz. 2 ...

EDIT5: Ciąg dalszy całej sytuacji cz. 3 ...

Pozdrawiam _unknown.

Edytowane przez _unknown
Poprawa czytelności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny tekst, proponuje kontynuować naprawy. Przypominam, że mi serwis Kiano zaproponował wgranie softu z innego tabletu.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Będzie mi łatwiej odnieśc się do tej sytuacji merytorycznie jesli poda Pan nr zgłoszenia włacznie ze sprawdzeniem nr seryjnego panelu dotykowego który Pan posiadał wczesniej a jaki nr seryjny ma panel aktualnie.

Takie informacje jak przebiega serwis są dla nas cenne i jak rówiez to jak działa nasz autoryzowany zewnatrzny - są dla nas istotne.

Natomiast, zeby nie odpowiadac szczatkowo jeszcze raz prosze o nr seryjny.

Odnosnie Kiano Assistance i 5 dni roboczych - Serwis 5 dni liczony jest, co jest komunikowane w każdym materiale rowniez w regulaminie Kiano Assistance - od dnia nastepnego po zarejestrowaniu tabletu w naszym programie serwisowym Tablety Kiano

Więc w tym przypadu Kiano Assistance nie zostało przekroczone. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie to Pani Małgosia policzyła... chyba, że zgłoszenie w Waszym (tfu) programie serwisowym robi serwisant jak dostanie do ręki ten badziew.

A Wasze wspaniałe kompetencje potwierdzają też inni użytkownicy, np. ja dostałem za pierwszym razem do wgrania firmware do Kiano Pro, dopiero po kolejnym zgłoszeniu dostałem właściwy plik (co lepsze bez poprawnej instrukcji wgrywania).

Najważniejsze jest jednak to, że ta pseudoaktualizacja nie rozwiązała występujących problemów (np. brak obsługi aero), nie znam nikogo poza Waszym marketingiem, serwisem czy sponsorowanymi recenzentami komu działa Aero2 poprawnie i stabilnie, a przynajmniej nie mam możliwości potwierdzenia tego faktu.

Aktualizacja poprawiła nieco pracę baterii, ale jest to tak naprawdę nieudolna łata na błędy oprogramowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Będzie mi łatwiej odnieśc się do tej sytuacji merytorycznie jesli poda Pan nr zgłoszenia włacznie ze sprawdzeniem nr seryjnego panelu dotykowego który Pan posiadał wczesniej a jaki nr seryjny ma panel aktualnie.

Bardzo proszę numery obu zleceń: ZGK-3388 (z wysyłką do serwisu), ZGK-3034 (tylko wsparcie telefoniczne i mailowe).

Co do numeru seryjnego panelu dotykowego, to może mi Pani podpowie jak to sprawdzić? Rozumiem, że wymiana panelu dotykowego polega na wymianie całego frontu urządzenia(min. ekranu/szkła). Poza tym, może wyjaśni Pani również, w jakim celu była robiona taka wymiana, skoro problem leżał w oprogramowaniu a nie w sprzęcie?

Odnosnie Kiano Assistance i 5 dni roboczych - Serwis 5 dni liczony jest, co jest komunikowane w każdym materiale rowniez w regulaminie Kiano Assistance - od dnia nastepnego po zarejestrowaniu tabletu w naszym programie serwisowym Tablety Kiano

Więc w tym przypadu Kiano Assistance nie zostało przekroczone.

Nikt nie napisał, że zostało przekroczone(w rozumieniu Państwa zasad, regulaminów itd.). Opis zawierał informacje ile faktycznie w praktyce trwała procedura "od zgłoszenia do powrotu urządzenia".

post-124943-14255728058638_thumb.png

Hasło reklamowe "serwis w max 5 dni roboczych" brzmi obiecująco, jednak podniecenie opada gdy sprawdzi się to w praktyce, czekając 2,5 tygodnia (czy jeżeli woli Pani w dniach roboczych 14-15 dni). Choć prawdę mówiąc podniecenie opada już z powodu tego, że trzeba z tego serwisu skorzystać. Recenzja jest względnie obiektywna w innym przypadku, nie wymieniłbym ani jednego plusa, a jednak trzy wypunktowane się Wam należały.

Przy okazji, dzięki temu, że mój temat został podlinkowany na konkurencyjnym portalu zauważyłem tam całkiem pokaźnych rozmiarów dyskusję na temat Waszej firmy i urządzeń, to co mnie najbardziej zainteresowało to Pani propozycja skierowana dla jednego z użytkowników, mianowicie:

Jesli chodzi o zastrzezenia do aero to serwis sprawdza jego działanie i Aero2 działa bardzo dobrze. Mamy kilka przypadków , ze u kogoś wystapiły zakłocenia, w takim przypadku proponujemy aby nasz koordynator podjechał w miejsce gdzie występuje problem i tam sprawdził przez jeden dzień jak sytuacja wyglada. Równiez i tutaj proponowałam takie rozwiazanie, ale nikt nie chciał z niego skorzystac. Pozdrawiam.

Ja bardzo chętnie skorzystam z Pani propozycji, zapraszam do Kielc, na ul. Olszewskiego pod KPT, tylko proszę mnie wcześniej skontaktować z Państwa koordynatorem, to udostępnię moje urządzenie i wspólnie przeprowadzimy testy, jestem w stanie również zorganizować całkiem pokaźną ilość innych urządzeń dla porównania(różnych firm i różnych typów-tablety, smartfony etc.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy ma prawo do usuniecia swego postu:)

Edytowane przez andi23ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuje za podanie numerów, dzięki czemu mogliśmy się z Panem skontaktowac. Wiem, ze dzwonił do Pana konsultant z nr ..XXXXXX06 , jutro nasz koordynator jest gotowy by do Pana pojechac.

Jak Pan widzi działamy sprawnie i szybko :-)

Jeśli chodzi o nr seryjny panelu, to przepraszam. Piszac poprzedni post byłam poza biurem i w pośpiechu. Chodziło mi o to, ze jeśli poda nam Pan nr reklamacji lub seryjny tabletu będziemy mogli sprawdzic nr seryjny panelu, który został Panu wymieniony i przebieg reklamacji.

Kiano Assistance bardzo czesto rozwiazuje watpliwości techniczne dot.tabletu w trakcie rozmowy telefonicznej. A jeżeli tablet trafia do serwisu to przebywa w nim max.5 dni roboczych.

Kiano Assistance to gwarancja serwisu w max5 dni roboczych. Oczywiscie nie nalezy w to wliczac czasu transportu.

Standardowy czas serwisu udzialany przez producentów to czas do 14 dni.

Jezeli mogłabym jeszcze jakoś pomóc , pozostaję do dyspozycji. marketing@barelpoland.com

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zastanawiałem się, czy konkurencyjne firmy mają inne regulaminy, mniej, bardziej korzystnie od Państwa, kolejny raz powtórzę, że jedynie rzetelnie i dokładnie opisałem jak wyglądał proces serwisowy przy skorzystaniu z usługi "Kiano Assistance" (nie mając tu na celu ani dyskredytowania, ani polecania Państwa usług, opinię, każdy czytelnik ma wyrobić sobie samodzielnie)

Faktycznie, potwierdzam kontakt telefoniczny i chęć wspólnego przetestowania urządzenia na "moim gruncie", na co oczywiście bardzo chętnie przystałem i należy to docenić(podejrzewam, że żadna firma nie zgodziła by się na taki zabieg, bardziej prawdopodobna byłaby wymiana urządzenia lub zwrot kosztów). Jakie będą tego rezultaty dowiemy się już niedługo.

Zgodnie z obietnicą przetestowałem dokładniej problem z Aero(po powrocie tabletu z serwisu), rezultaty są następujące:

  • Lokalizacja nr 1 (ta w której przed serwisem udawało się nawiązać bardzo niestabilne i rwące się połączenie) - muszę przyznać, że po kilku godzinach dokładnych testów, zaobserwowałem poprawę w stosunku do tego co było przed serwisem(albo to placebo), ale to nie znaczy, że jest dobrze. Sytuacja w chwili obecnej wygląda następująco: tablet z lekkim opóźnieniem łapie połączenie przez roaming plusa i pozwala pracować w kilku, czasem kilkunastominutowych przedziałach, przerywanych rozłączeniem, po czym po kilku minutach następuje ponowne połączenie(zdarza się również, że nie następuje ponowne połączenie, ale jest to rzadsze zjawisko, gdy tak się stanie konieczne jest kombinowanie z restartem modemu lub trybem samolotowym). Opis w sumie podobny do tego sprzed serwisu, jaka więc jest różnica, że piszę o poprawie(sam się zastanawiam)? Po pierwsze - mam wrażenie, że czasy trwania niezerwanego połączenia są dłuższe(ale to może być placebo), po drugie - tutaj jestem w zasadzie zdecydowany powiedzieć, że tablet mimo, że z opóźnieniem, to jednak dużo sprawniej niż wcześniej nawiązuje połączenie(wcześniej trwało to bardzo długo lub nie udawało się w ogóle). Zaobserwowałem również, że modem nie rozłącza się po krótkim wygaszeniu urządzenia, a po dłuższym szybciej łapie połączenie. Dodam jeszcze dla porównania, że Samsung w tych samych warunkach trzyma połączenie dużo stabilniej (ale zdarzyły mu się również 2 rozłączenia, jednak mogą być spowodowane standardowym protokołem rozłączania się Aero2 co 1h). Orange działał na obu urządzeniach.
  • Lokalizacja nr 2 (ta w której tablet nie nawiązywał połączenia, a Samsung nie miał żadnych problemów) - sytuacja bez zmian. Tablet się nie łączy, Samsung działa jak należy(męczyłem to ok. 30 min, tablet się nie połączył, nie pokazał nawet zasięgu, więc się poddałem). Orange działał na obu urządzeniach.

W związku z zainteresowaniem innych użytkowników(pozdrawiam @mszczepa, który to rozpoczął cały temat o problemach związanych z Core 10.1 Dual 3G, za co mu chwała, chociaż wiemy, że nie jesteśmy jedyni), sprawdziłem również "Deep sleep"(o którym telefoniczne biuro obsługi Kiano pisało/mówiło, że nie mają jego implementacji, ale jest to świetna sugestia i na pewno to oprogramują;) - traktuję to jako braki w wiedzy na helpdesku). Otóż w moim egzemplarzu Deep Sleep wg. wskazań Cpu Spy'a" stanowił ponad 40% czasu pracy procesora(wydaje się to potwierdzać, znikome zużycie energii w czasie, gdy urządzenie leżało wygaszone). Jak widać, co egzemplarz, to inne zachowanie(mój jest ze starej serii i ma inny soft[urządzenie widoczne jest w systemie jako sdk Rockchipa RK3066, czyli RK30SDK], oprogramowanie z maszyn serii nowszej do niego nie pasowało - problem z ekranem dotykowym [a właśnie to oprogramowanie miało w nazwie urządzenia: Kiano Core... itd.]).

Przy stanie baterii w okolicach 50% nadal występuje problem regulacji jasności podświetlania, tzn. matryca strasznie przygasa, a regulator jasności nie działa. Kilkukrotne uśpienie i wzbudzenie tabletu, zazwyczaj rozwiązuje ten problem. Odnoszę wrażenie, że ww. problem nasila się odwrotnie proporcjonalnie do naładowania baterii(nasila tzn. występuje z większą częstotliwością).

Po raz pierwszy również doświadczyłem pasów(cieniutkie wzdłuż dłuższego boku, czyli horyzontalnie dla panoramy, praca na baterii), o których pisali inni, niestety w moim przypadku nie obyło się bez restartu(było to podczas pierwszego włożenia karty sim).

Dorzucę jeszcze 3 grosze o baterii i ładowaniu. Po otrzymaniu nowej, innej ładowarki (3000 mA zamiast 2000 mA), tablet do pełna ładuje się 5h, nie jak to było wcześniej 8h(czyli chyba jednak wyszedłem dobrze na tym, że nie oddali mi mojej ładowarki od razu, tylko z opóźnieniem dosłali inną:)).

Edytowane przez _unknown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się więc, że większość naszych problemów da się rozwiązać przez aktualizację oprogramowania (u mnie dodatkowo okazuje się, że ekran nie jest całkiem dobrze spasowany), ja niestety w tym miesiącu jestem na wakacjach więc na pewno nie wyślę tabletu do serwisu, zobaczymy po we wrześniu, czy w ogóle cokolwiek będzie jeszcze działało, na razie najbardziej doskwiera mi brak trybu deep sleep, ale nic na to nie poradzę (z brakiem Aero już się pogodziłem, ale może przy okazji sprawdzę w aktualnej lokalizacji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytryn

Bardzo ciekawi mnie jak to się rozwinie tzn. wizyta koordynatora, gdyż ja i użytkownik mszczepa mamy identyczny problem z aero2 i pewnie wiele innych osób. Ponadto jak opisałem w temacie "Kiano Core 10.1 Dual 3G - Jakie problemy sprawia?", mój kiano był 2 razy w serwisie odnośnie tego problemu i NIC. W serwisie działa, nawet przy ostatnim zgłoszeniu konsultant testował mój egzemplarz podobno 3dni!!! i działa, a u mnie jakoś niezbyt ,co najmniej 2 inne urządzenia nie mają problemu z połączeniem, rozłączaniem itp z aero2.

Cóż dałem sobie z serwisem, troszkę szkoda kasy tym bardziej, że wydałem około 1000zł za ten bubel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.