Skocz do zawartości
_unknown

"Kiano Assistance" w praktyce (marketing a rzeczywistość)

    Rekomendowane odpowiedzi

    dj.doc

    @up

    Jaki to tablet?

    Ile napraw już zaliczył?

    Czy wszystkie naprawy dotyczyły tej samej usterki?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moj tablet to kiano elegance 8 3g by zanetti. Usterki zaczely sie od uszkodzonego oprpgramowania. Potem byl uszkodzony glosnik rozmow, uszkodzona kamera uszkodzone wi fi. Na niektpre z usterek tablet wracal po 2 razy. teraz uszkodzeniu uleglo prawie wszystko nic nie mozna zainstalowac, dotyk czasem nie reaguje, wyswietlacz sie nie podswietla 3g padlo wifi tez lwdwo trybi, baterii prawie nie ma, gps traci zasieg wszedzie, do tego pojawilo sie dxiwne brzeczenie pod obciazeniem. Pomijam fakt xe za kazdym razem po powrocie z serwisu tablet byk coraz bardziej porysowany

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dj.doc

    up@ jedrek124

    Witam.

    Na wstępie napiszę, że czytając o ilości usterek jesteś (nie obraź się), żywym potwierdzeniem mojej wcześniejszej tezy. Kiano wygrało wprowadzając usługę Kiano Assistance, dzięki tej usłudze, może robić z klientem co chce. Przypuszczam, że ilość napraw gwarancyjnych przekroczyła już trzy, po których to zgodnie z zapisem gwarancji udzielanej przez Kiano, firma powinna wymienić tablet na nowy. Ta usługa zamyka klientowi możliwość dochodzenia swych praw. Pomimo tylu napraw gwarancyjnych jak udasz się do sklepu to dla nich (sklep), to będzie twoja pierwsza reklamacja i zgodnie z prawem zanim zechcą zwrócić ci pieniądze, odeślą tablet do tego samego super :mad: serwisu RG Media, który do tej pory tak sprawnie naprawiał twój sprzęt.

    Odpowiadając na twój post.

    Nie mam wzoru pisma, które możesz złożyć u sprzedawcy (RTV EURO AGD). Jesli masz możliwość to w UM twojego miasta powinien dyżurować i udzielać bezpłatnych porad Rzecznik Praw Konsumenta, idź do niego z dokumentacją przedstaw całą sprawę i może on ci podpowie jak to rozwiązać lub jakie pismo napisać. Sklep ma swój własny druk, który wypełniają podczas przyjęcia sprzętu do reklamacji. W tym druku powinna być wpisana usterka np. brak możliwości współpracy z siecią 3G lub inna, z powodu której zgłaszasz reklamacje i stan techniczny tabletu. Przygotuj sobie swoją własną dokumentację fotograficzną w jakim stanie jest tablet, zrób sobie ksero karty gwarancyjnej całej, poproś sprzedawce o potwierdzenie autentyczności ksera, możesz nie musisz dołączyć formularze napraw wystawione przez serwis - oczywiście ksera - oryginały zostaw dla siebie. Zabierz tablet, akcesoria, kartę gwarancyjną 1 lub 2, dowód sprzedaży (paragon), spakuj to wszystko i udaj się do najbliższego sklepu w/w sieci. Tam zgłoś reklamację z tytułu Niezgodności towaru z umową. Przeczytaj jednak najpierw ten tekst: Poradnik Konsumenta.

    Sprzedawca ma prawo najpierw spróbować naprawić twój sprzęt, dopiero w dalszej fazie może zgodzić się na zwrot pieniędzy. Ja na twoim miejscu zaryzykowałbym i zarządał od razu zwrotu gotówki lub wymiany na inny. Wybór należy do ciebie. Jeśli dostaniesz pismo, w którym sklep powoła się na ekspertyzę wystawioną przez super :mad: serwis, żądaj na piśmie kopii tej ekspertyzy (wysyłasz list polecony z żądaniem kopii ekspertyzy). Poczytaj moją historię: Moje przygody z Kiano.

    Nie jesteś na straconej pozycji, przecierz zgodnie z tym co napisała wtedy w odpowiedzi Pani Małgosia w następnym poście, cytuję: "Czytając Pana post , przykro mi slyszeć , ze miał Pan problemy. Jednoczesnie

    pragne podkreslic, ze w tym momencie dla linii Elegance mamy już zupełnie

    inne procedury i odrębny zespół dla tej linii.", wszystkie twoje problemy powinny być załatwione już dawno przez nowy super :mad: serwis. Niestety wszystko jest tak samo jak było, czego jesteś najlepszym przykładem.

    Nie poddawaj się, walcz o swoje prawa.

    Życzę powodzenia.

    Edytowane przez dj.doc

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    powerf

    Hej jedrek124 i fykmyk, podesłałem Wam na PW foto moich pism które składałem w RTVEUROAGD i wygrałem, może się przydadzą.

    Pozdrawiam

    Edytowane przez powerf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Juz widzialem, dzieki wielkie. Dzisiaj bylem w sklepie aby zapytac sie kierownika jak oni widza moja reklamacje. Wedlug pani kierownik nie ma i nigdy nie bylo prawa ani przepisu ktory pozwalal by mi na wymiane sprzetu. Poszedlem wiec do rzecznika i okazalo sie ze to o czym pisales jest prawda. Aby mozna sie bylo u nich ubiegac o wymiane sprzetu nalezy sprzet oddawac do nich, czyli w moim przypadku bylaby to pierwsza naprawa. Jest jednak maly myk dla ludzi ktorzy oddawali do serwisu. W karcie gwarancyjnej jest zapisane ze gwarantem jest barel poland i wymiany sprzetu jak i zwrotu pieniedzy mozna dochodzic takze u nich.

    Co wyjdzie z mojej walki, zobaczymy. Postaram sie wszystko opisac.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Można też wysłać na jeszcze jedną naprawę przez sklep po odbiorze sprawdzić co nie działa i oddać od razu poraź kolejny, wtedy sklep prawdopodobnie zwróci Ci pieniądze. A co do naprawy to niema ma bata by tablet wrócił z ich pseudo serwisu sprawny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dj.doc

    @up jedrek124

    Witam.

    Dzisiaj bylem w sklepie aby zapytac sie kierownika jak oni widza moja reklamacje. Wedlug pani kierownik nie ma i nigdy nie bylo prawa ani przepisu ktory pozwalal by mi na wymiane sprzetu.

    Nie zgadzam się z tym. Reklamacje w sklepie składasz z tytułu Niezgodności Towaru z Umową. Zacytuje punkty z tego Poradnika Konsumenta:

    ETAP 1

    Konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.

    Nie jestem prawnikiem, i nie siedzę w tych przepisach ale w/w zapis tłumaczę sobie tak.

    Mam nie działający tablet, np. nie działa połączenie przy pomocy modułu 3G z wykorzystaniem sieci Aero2, jest to istotna usterka, na dodatek sam sprzedawca w swojej reklamie zapewnia: Wbudowany modem 3G, dzięki któremu możemy korzystać z Internetu w każdym miejscu, w jakim się znajdujemy. (opis tabletu z strony internetowej sklepu). Idę do sklepu i składam reklamacje i zgodnie z tym pkt. proszę o Naprawę lub Wymianę. Sklep nie ma prawa odmówić przyjęcia tabletu. W protokole zaznacza moją decyzję, zabiera uszkodzony sprzęt. Na 100% odeśle go do super :mad: serwisu RG Media.

    ETAP 2

    Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. Jest to 14 dni kalendarzowych, a nie 14 dni roboczych.

    Czekam cierpliwie na informację jak zostanie załatwiona moja sprawa. Zakładamy, że dostaje informacę o Naprawie czekam więc dalej, aż sklep przyśle info, że tablet jest naprawiony i czeka na odbiór. Idę do sklepu, sprawdzam sprzęt na miejscu lub zabieram i sprawdzam i jeżeli ta sama usterka występuje dalej, ponownie składam reklamacje. Procedura zaczyna się od nowa.

    Jeśli sklep powoła się na opinię serwisu, który twierdzi, że u nich wszystko działa prosze pisemnie listem poleconym o przedstaiwnie mi w formie pisemnej w/w ekspertyzy. Na dodatek w Poradniku pisze: WAŻNE! Przy nieuwzględnieniu reklamacji, Sprzedawca często powołuje się na opinię rzeczoznawcy. Nie jest ona jednak dla Konsumenta wiążąca!.

    Jeśli w dalszym ciągu ta sama usterka występuje (znając pracę serwisu może jeszcze pojawić sie inna), przystępuję do pkt. kolejnego:

    ETAP 3

    Jeżeli:

    - Konsument, z przyczyn określonych w ETAPie 1, nie może żądać naprawy ani wymiany lub,

    - sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub,

    - naprawa bądź wymiana naraziłaby Konsumenta na znaczne niedogodności.

    Konsument ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (wraz ze zwrotem pieniędzy).

    czyli, składam kolejną reklamację ale teraz proszę o zwrot gotówki. Dlaczego? Dlatego, że obawiam się iż kolejna naprawa nie przyniesie oczekiwanego skutku (tablet dalej nie będzie pracował z siecią 3G przy użyciu karty Aero), usterka jest istotna, cytat z poradnika: Niezgodność towaru jest istotna wówczas, gdy Konsument z jej powodu nie może w ogóle korzystać z rzeczy, korzystać z niej zgodnie z jej przeznaczeniem (np. telefon komórkowy nie dzwoni) . Czekam kolejne 14 dni na odpowiedź z sklepu.

    Mam nadzieje, że opisałem to jasno

    Podkreślam, jest to moja interpretacja przepisów i proszę sie na nią nie powoływać.

    Jeśli ktoś uważa, że się myle to proszę mnie poprawić.

    Cały proces jest długi, ale twój tablet i tak nie działa lub co chwile się psuje, chcerz inny lub zwrot gotówki, dlatego uważam, że najlepsze wyjście to reklamacja w sklepie z tytułu niezgodności towaru z umową. To twoja jedyna szansa na załatwienie pozytywne sprawy.

    Jest jednak maly myk dla ludzi ktorzy oddawali do serwisu. W karcie gwarancyjnej jest zapisane ze gwarantem jest barel poland i wymiany sprzetu jak i zwrotu pieniedzy mozna dochodzic takze u nich.

    :rotfl: ha, ha, ha.

    Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać. Czy ty zdajesz sobie sprawę, gdzie ma firma Kiano zapisy swojej własnej karty gwarancyjnej? Takich, którzy liczyli na gwarancje jest pełno. Ja sam oddawałem tablet 4 razy z tytułu gwarancji, a zgodnie z jej zapisem:

    pkt.15

    Klientowi (Reklamującemu) przysługuje prawo do wymiany sprzętu na inny, posiadający te same lub zbliżone parametry techniczne i eksploatacyjne w przypadku:

    - Jeżeli w okresie gwarancji Serwis dokona 3 napraw, a sprzęt nadal będzie wykazywał wady uniemożliwiające używanie go zgodnie z przeznaczeniem.

    Myślisz, że wymienili. Nie. Dołożyli kolejną kartę gwarancyjną.

    pkt.17

    W przypadku, gdy nie ma możliwości wymiany sprzętu na inny, BAREL POLAND Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do decyzji o zwrocie należności zgodnie i na podstawie ceny z faktury zakupowej.

    szybciej w lotto milion wygrasz, niż dostaniesz zwrot pieniędzy od Barel.

    Przeczytaj to: Zwrot pieniędzy i odpowiedż przedstawiciela Kiano

    Pozdrawiam

    Edytowane przez dj.doc

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @up dlatego też najskuteczniejsze jest nawet teraz oddanie do sklepu (jako niezgodne z umową) i po powrocie z serwisu stwierdzenie występowania usterek.. Wtedy sklep najprawdopodobniej odda pieniądze i co najważniejsze "poprawi" statystyki firmy Kiano i może wreszcie przestaną brać ten chłam do sklepów.

    Odnośnie zapisów gwarancyjnych to masz sąd konsumencki i raczej po złożeniu sprawy Barel zwróci kasę (wiele firm np. CCC wiedząc, że przegra ogranicza tak koszty) inna sprawa, że pierwsza metoda powinna być szybsza.

    Najgorzej mamy gdy kupiliśmy coś na firmę i nie podlega to pod ustawę konsumencką.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Co wyjdzie z mojej walki, zobaczymy. Postaram sie wszystko opisac.

    Jak dla mnie, po przeczytaniu Twojego postu jesteś jakieś 3 miesiące do tyłu. Pisze 3 miesiące bo mnie tyle zeszło zanim od zakupu zdołałem wymienić Kiano na Lenovo- a terminów pilnowałem co do dnia.

    Teraz skoro jest dokumentacja z Kiano asistance to warto po pierwszym razie powołania się na ustawę nakłonić rzecznika o przygotowanie pisma dla sklepu o rozwiązaniu umowy kupna i postraszenie sądem. Jeśli nie zadziała to sądu się nie bój, nic nie tracisz a reprezentuje Cię rzecznik praw konsumenta.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    Mój kupiony w euro rtv agd Kuano intelect 10 3g od początku miał problem z modemem 3g i dotykiem. Dokładnie to jak przy słabym zasięgu sieci modem rejestrował kartę lub była transmisjia po 3g to ekran dotykowy "sam się dotykał". Dodatkowo obudowa tylnia pękła od zwykłego trzymania. Na koniec wyjmowanie karty sim przestało działać. Zgłosiłem przez kiano assistance i kurier następnego dnia zabrał tablet. Profilaktycznie porobiłem zdjęcia wszystkiego. Jutro, tj. 5.1.2014 prawdopodobnie tablet trafi do serwisu. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakby co to poinformuję na forum. Normalnie skorzystałbym pewnie z prawa oddania ze względu na niezgodność z opisem ale kupowałem na firme.

    Edit 1:

    Dziś dostałem info, że tablet zrobiony i do mnie wyrusza.

    Zadzwonilem do serwisu i dostalem info, że na problem z zakłóceniami od modemu 3g zastosowali... aktualizację systemu. Ciekawostka.

    Edytowane przez pietreksz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.