Skocz do zawartości
_unknown

"Kiano Assistance" w praktyce (marketing a rzeczywistość)

Rekomendowane odpowiedzi

Dam znać, jak poszło spotkanie i testy w obecności koordynatora, tak się złożyło, że ma jutro jakieś spotkania w moim mieście, więc bardzo szybko będziecie wiedzieli co i jak.

Co do 3 dniowych testów, sprawdź sobie protokół serwisowy, który powinien być Ci dostarczony razem z urządzeniem po jego powrocie(tam dokładnie powinieneś mieć opisane wszystkie czynności i czas kiedy rozpoczęto i zakończono procedurę testową oraz informacje, na temat tego, co było w dostarczonym zestawie, a co w pudełku wyszło od serwisanta po całej operacji).

---------- Post dołączono o 23:39 ---------- Poprzedni post napisano o 23:31 ----------

Wydaje się więc, że większość naszych problemów da się rozwiązać przez aktualizację oprogramowania (u mnie dodatkowo okazuje się, że ekran nie jest całkiem dobrze spasowany), ja niestety w tym miesiącu jestem na wakacjach więc na pewno nie wyślę tabletu do serwisu, zobaczymy po we wrześniu, czy w ogóle cokolwiek będzie jeszcze działało, na razie najbardziej doskwiera mi brak trybu deep sleep, ale nic na to nie poradzę (z brakiem Aero już się pogodziłem, ale może przy okazji sprawdzę w aktualnej lokalizacji)

Ja nie jestem tego taki pewien, wg. mnie jeżeli chodzi o Aero, problem leży w antenach, modemie, albo jego zasilaniu(utrata sygnału jest gwałtowna i w zasadzie nie występują stany pośrednie, jest albo pełny zasięg albo jego brak - przynajmniej w moim przypadku). Dla mnie Aero było priorytetem, dlatego ciężko mi się pogodzić z takim stanem rzeczy, co do deep slepa, też by mnie to denerwowało(ale to można rozwiązać nowszym softem. Zobacz czy nie masz aplikacji działających w tle, np. monitorów systemowych/sprzętowych, one mogą zapobiegać przechodzeniu urządzenia w deep. Możesz też zrobić back. wszystkich aplikacji i factory reset, następnie sprawdzić czy czysty system będzie łapał deep'a i przywracać podejrzane apki kolejno, by wyśledzić tą właściwą).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytryn

Dla mnie Aero było czynnikiem decydującym (razem z wbudowanym modemem 3g) przy zakupie, pewnie dla wielu osób jest. Rozważałem zakup asusa transformera bez klawiatury i mogłem tak zrobić wyniosłoby to z 3 stówki więcej, ale ten przeklęty modem 3g z obsługą aero zaważył.

Najlepiej jakby firma Kiano napisała sprostowanie przynajmniej, że nie gwarantuje działania aero2 w swoich produktach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie, tak na szybko, wrażenia po spotkaniu(wieczorem opiszę wszystko dokładnie):

  • bardzo szybki czas reakcji firmy na moje zaproszenie (w zasadzie z dnia na dzień - jednak raczej, ze względu na zbieżność interesów[tzn. Pan Mariusz - kordynator/handlowiec miał akurat spotkania w moim mieście], niż celowego wysłania człowieka tylko w tej sprawie. Mimo wszystko muszę to docenić [bo ten szczegół nie miał dla mnie żadnego znaczenia, najważniejsze, że ktoś się pojawił w dodatku błyskawicznie)
  • spotkanie odbyło się w bardzo miłej i kulturalnej atmosferze(w siedzibie firmy w której pracuję)
  • wspólnie przeprowadziliśmy ogólne testy łączności, do których wykorzystaliśmy dwa urządzenia - moje i przywiezione przez przedstawiciela Kiano(urządzenia nieznacznie się od siebie różniły, pomimo tego, że oba pochodziły ze starszej rewizji. Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą była matryca, a dokładnie digitizer, w moim egzemplarzu jest on wyraźnie widoczny natomiast w urządzeniu przywiezionym nie dało się go zauważyć), sama matryca modelu porównawczego również sprawiała lepsze wrażenie(lepszy kontrast, podświetlenie i czerń). - wyniki testów i spostrzeżenia opiszę wieczorem
  • Pan Mariusz nie robił żadnych problemów, chętnie odpowiadał na moje pytania oraz pozwalał np. na instalację oprogramowania do porównywania siły sygnałów itd.
  • samo spotkanie trwało ok. 30 min, nie chciałem zatrzymywać Pana Mariusza, tak samo on, nie chciał zabierać mojego czasu pracy z tego względu zostawił mi własny egzemplarz na kilka dni, żebym mógł zrobić dokładniejsze testy i porównanie
  • dodatkowo w związku z tym, że jego dzisiejsze spotkania dotyczyły nowego urządzenia - Kiano Elegance, zaproponował mi pozostawienie jednego egzemplarza[również na kilka dni, do zwrotu razem z urządzeniem porównawczym], prosząc o to, żeby wyraził o nim własną opinię(chyba firma musi wierzyć, że to urządzenie jest naprawdę solidne). Nie ukrywam, że nie byłem zbytnio zainteresowany tą propozycją, ponieważ priorytetem jest dla mnie rozwiązanie mojego problemu(min. przez porównanie mojego i przywiezionego "Duala"), a nie trwonienie czasu na zabawę czymś, co mnie nie dotyczy. Ostatecznie uległem i Elegance został u mnie, jednak z miejsca zapowiedziałem, że nie wiem czy znajdę czas na przyjrzenie się Elegance'owi i jeżeli tak się stanie, to podam informacje rzetelne i zgodne z prawdą(co jak wiemy, niekoniecznie może zadziałać na korzyść Kiano, szczególnie, że jestem w obecnej chwili nastawiony do ich produktów dość krytycznie, choć cały czas staram się zachować obiektywność).

Edytowane przez _unknown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, ja bym się nie powstrzymał i pewnie do wieczora nie wypuściłbym urządzenia z rąk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzisz, ja bym się nie powstrzymał i pewnie do wieczora nie wypuściłbym urządzenia z rąk.

Może masz więcej czasu, a dodatkowo nie masz żony, dziecka i absorbującej pracy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hebann

Witam,pisałem na maila do kiano ale może tu ktoś udzieli szybszej odpowiedzi.Włączyłem tablet i ekranu nie dało się rozjaśnić (a był ciemny) bateria 35 % dopiero po podpięciu do ładowarki normalnie regulacja działa jednak po wyłączeniu i włączeniu już bez ładowarki problem jest znowu.A propo nie widzę w sofcie nigdzie opcji oszczędzania energii jakby to miało jakiś związek z tym więc czy to usterka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam właśnie posty kolegi _unknown'a i podziwiam , że mimo żony, dziecka i tak absorbującej pracy znalazł czas na pisanie tej litanii (tak dokładnej i szczegółowej ) :) Nie dosyć , że firma Kiano stara sie mu pomóc to ten Pan jakby się uwziął . Zarówno na Panią Gosię jak i chyba na całą firmę hehehe. Gdzie wartościowe info ? Ja np korzystałem z usługi Kiano w miesiąc po zakupie Kiano Core 10.1 Dual . I jestem bardzo zadowolony z tego jak zajęto się moja sprawą. Szybko, sprawnie i przyjemnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,pisałem na maila do kiano ale może tu ktoś udzieli szybszej odpowiedzi.Włączyłem tablet i ekranu nie dało się rozjaśnić (a był ciemny) bateria 35 % dopiero po podpięciu do ładowarki normalnie regulacja działa jednak po wyłączeniu i włączeniu już bez ładowarki problem jest znowu.A propo nie widzę w sofcie nigdzie opcji oszczędzania energii jakby to miało jakiś związek z tym więc czy to usterka ?

Sprawdź, czy kilkakrotne wzbudzenie i uśpienie tabletu Ci nie pomoże w te sytuacji, u mnie pomaga (tablet sam redukuje podświetlenie prawie do 0 i nie pozwala na jego regulację).

---------- Post dołączono o 23:48 ---------- Poprzedni post napisano o 23:21 ----------

Czytam właśnie posty kolegi _unknown'a i podziwiam , że mimo żony, dziecka i tak absorbującej pracy znalazł czas na pisanie tej litanii (tak dokładnej i szczegółowej ) :) Nie dosyć , że firma Kiano stara sie mu pomóc to ten Pan jakby się uwziął . Zarówno na Panią Gosię jak i chyba na całą firmę hehehe. Gdzie wartościowe info ? Ja np korzystałem z usługi Kiano w miesiąc po zakupie Kiano Core 10.1 Dual . I jestem bardzo zadowolony z tego jak zajęto się moja sprawą. Szybko, sprawnie i przyjemnie.

Witam Pana @syl.wek(ka), jak Pan widzi wygospodarowałem trochę czasu(a nawet trochę więcej niż "trochę"). Proszę zerknąć w jakich godzinach najczęściej się udzielam, to będzie Pan wiedział skąd biorę czas(najczęściej jest to czas przeznaczony na sen). Szkoda, że edycja zaciera godzinę dodania, ponieważ mógłby Pan zauważyć, że duża ilość postów była dodawana zazwyczaj w środku nocy. Nie uwziąłem się na nikogo(a już w szczególności nie na Panią Małgorzatę, ponieważ jak do tej pory, była najbardziej skuteczna w swoich działaniach), po prostu dociekam własnych praw, tzn. zgodności towaru ze specyfikacją/ofertą handlową/reklamą(jeżeli Pan tak nie robi, to jest Pan klientem wymarzonym i też chętnie coś Panu sprzedam). Ponadto informacje, które tu przedstawiam nie są wyssane z palca, tylko ilustrują faktyczną sytuację, cała procedura opisana jest dokładnie jak to miało miejsce i pewnie gdyby nie to, nigdy bym się nie zdecydował na naskrobanie tych wszystkich wypocin. Jednak takie potraktowanie klienta zasługuje na publiczne przedstawienie, bo może być dla innych cenną informacją. Gdybym ja miał okazję przeczytać taki obszerny materiał przed zakupem, na pewno dołożył bym np. do Samsunga i zaoszczędził sobie nerwów i czasu. Proszę o wyjaśnienie pytania: "Gdzie wartościowe info?", ponieważ nie rozumiem, czego ono dotyczy. Bardzo się cieszę, że był Pan usatysfakcjonowany swoją reklamacją i podziwiam Pana entuzjazm, jednak ja z mojej nie byłem tak zadowolony(wykluczając wizytę przedstawiciela firmy, która była naprawdę w porządku). Również "starać się pomóc", to nie znaczy pomóc, a akurat w moim przypadku śmiało mogę powiedzieć, że "starać się pomóc" było równoważne z "zaszkodzić". Proszę przeczytać dokładnie wątek oraz opinie innych użytkowników, których urządzenia były po kilka razy w serwisie i potrafiły wrócić w gorszym stanie niż zostały wysłane.

---------- Post dołączono 10-08-13 o 02:24 ---------- Poprzedni post napisano 09-08-13 o 23:48 ----------

Wracając do sedna sprawy, czyli spotkania i pozostałych informacji, które obiecałem dołączyć. Postaram się skupić już tylko na rzeczach istotnych i kluczowych faktach, mianowicie:

  1. Wspólne testy i ich rezultaty:
    • lokalizacja którą nazywałem nr 2 (biuro firmy w której pracuje) - ani tablet Pana Mariusza, ani mój w tym miejscu nie połączył się z siecią Aero2. Samsung Galaxy S nie miał natomiast z tym żadnych problemów. Pan Mariusz wyjaśnił mi, że jest to spowodowane najprawdopodobniej tym, że mój Samsung korzysta w tym miejscu z technologi HSPA+, której urządzenie Kiano nie obsługuje. Jednak nie zwrócił prawdopodobnie uwagi, że mój model to GT-i9000 (czyli gen. 1), a sam dysponował z tego co zrozumiałem GT-i9100 (czyli gen. 2), różnica jest taka, że mój Samsung(zgodnie ze specyfikacją), tak jak Kiano, nie obsługuje technologi HSPA+(obsługuje natomiast zwykłe HSPA). Podpowiedział również, że przyczyną może być pasmo 900 i 2100, dlatego, że Kiano może łączyć się tylko po 2100, a Samsung może po obu(jak nie ma 2100 to przełączy się na 900), jednak to też się nie zgadza, ponieważ (zgodnie ze specyfikacją BDI dla Aero2) sygnał Aero2 propagowany jest tylko w dwóch pasmach: 900 MHz lub 2500MHz, a ani mój Samsung, ani Kiano nie obsługuje pasma 2500MHz (LTE), więc pozostaje tylko 900 MHz.
    • lokalizacja nr 3 - nie dając za wygraną postanowiliśmy sprawdzić połączenie w innym miejscu i wyszliśmy poza biuro, okazało się, że poza biurem urządzenie dostarczone przez serwis szybko złapało sygnał i dało się np. przeglądać strony www a nawet po zbuforowaniu uruchomił się jakiś filmik z youtube. Mój tablet, po chwili kombinacji z lekkim oporem ale też złapał sygnał, dało się przeglądać strony, jednak youtube nie zdążył się zbuforować. Ze względu na czas nie sprawdziliśmy dokładnie stabilności obu połączeń, ale za pomocą aplikacji GSM Monitoring udało nam się porównać siły sygnałów - dało się tu zaobserwować różnicę, mianowicie tablet z serwisu przez cały czas miał lepszą jakość sygnału, średnio, o ok 10 dBm (przeciętnie 55-65 vs. 65-75). Na tym zakończyliśmy procedurę testową.

[*]Testy samodzielne, ich rezultaty i inne obserwacje: (poświęciłem trochę czasu wieczorem, żeby porównać wstępnie oba urządzenia - na razie tylko ogólniki i wstępne obserwacje, szczegóły jak zwykle trochę później)

[table=width: 380, align: center, class: grid]

mój tablet (KC103 10062, po serwisie oznaczony 0010237)

tablet serwisowy (KC103 16372)

słabsza siła obu sygnałów

lepsza siła sygnału 3G i o dziwo również sygnału WiF

wolne ładowanie stron na 3G

zauważalnie szybsze ładowanie stron na 3G

stabilność połączenia 3G w lok. 1 bardzo różna, czasem względnie stabilne, czasem oba strasznie tną, ze wskazaniem o dziwo serwisowego jako gorszego(w tym przypadku, choć w lok. 2 zachowywał się lepiej)

---

gorsza matryca(blade, zimne kolory, widoczny digitizer, jedynie jaśniej świeci)

sporo lepsza matryca niż w moim(czerń, kontrast, żywsze, cieplejsze kolory, niewidoczny digitizer)

bateria OK(tak mi się wydaje, ładowanie 5%-100% w 5h z kilkoma minutami)

źle skalibrowana bateria, przez bardzo długi czas na WiFi i 3G stan był niezmiennie 20%. Ładowanie od 5% do 100% trwało 11h!

obudowa aluminiowa bardziej wpadająca kolorem w srebrny

obudowa aluminiowa bardziej wpadająca kolorem w grafit

okresowy problem z regulacją podświetlania

tutaj tego nie odnotowałem

minimalne trzaski obudowy(możliwe, że po pobycie w serwisie)

obudowa lepiej spasowana(praktycznie nie trzeszczy), sprawia lepsze wrażenie

market/play OK

do momentu aktualizacji(samoczynnej) market/play sypał błędami, uniemożliwiając instalację czegokolwiek. Po kilkunastokrotnym uruchomieniu zaktualizował się w tle i działa jak należy

niedziałający zatrzask karty SIM(od nowości, nawet nie wiedziałem, że powinno być inaczej, uświadomił mnie o tym koordynator:))

zatrzask karty SIM OK

[/table]

[*]Wnioski (na chwilę obecną):

  • Aero2 może nie działać z tabletem Kiano Core 10.1 Dual 3G w części miejsc, w których Wasze smartfony mogą działać prawidłowo(przyczyna na razie nie jest wyjaśniona)
  • brak szczegółowej specyfikacji technicznej dla modemu umieszczonego w Core 10.1 Dual 3G
  • egzemplarze nawet tej samej rewizji mogą się od siebie różnić np. matrycą, digitizerem, siłą sygnału, jakością spasowania, pasującym firmwarem etc.
  • trzeba docenić, że Kiano się stara nie stracić zaufania klientów, ale jak mu to finalnie wyjdzie, trudno powiedzieć

Jeszcze garstka informacji: Pan koordynator twierdził, że liczba reklamacji przy liczbie sprzedanych sztuk, jest marginalna(jaka jest prawda wiedzą tylko oni sami, można jedynie wnioskować, że tabletów może sprzedawać się sporo, bo są dostępne w kilku dużych sieciach). Otrzymałem również potwierdzenie tego, o czym wspominałem już wcześniej, tzn., że różne modele są produkowane przez różnych producentów. Odstępstwem od tej reguły ma być Elegance, który został zaprojektowany pod dyktando Kiano(jak jest wie tylko firma, jeżeli nie będzie na rynku żadnego klona to ta informacja się potwierdzi).

Póki co, tyle, cdn...

Edytowane przez _unknown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może masz więcej czasu, a dodatkowo nie masz żony, dziecka i absorbującej pracy:)

No tak się składa, że z czasem u mnie też krucho, a żona i dwójka nastolatków faktycznie też jest czasochłonna, za to brak stałych godzin pracy... życzę powodzenia w "walce", widzę, że Aero prawdopodobnie nie będzie działać poprawnie :(

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.