Witam wszystkich, zgodnie z tym, co obiecałem użytkownikom czytającym temat Forum po zmianach, link nie działa , postanowiłem zrecenzować szumnie reklamowaną usługę o marketingowej nazwie "Kiano Assistance" (dla niewtajemniczonych gwarancja serwisu door-to-door w 5 dni roboczych). Tekst w zamyśle miał być krótki, jednak wyszło trochę inaczej. Myślę jednak, że warto go przeczytać.
Jakie były przyczyny mojego skorzystania z ww. usługi?
niepoprawna współpraca tabletu z Aero2 [Core 10.1 Dual 3G]
niefunkcjonujący panel dotykowy [po wgraniu oprogramowania dostarczonego przez serwis Kiano]
Moja przygoda z serwisem Kiano zaczęła się od zgłoszenia problemu z ptk 1 (Aero2) w formularzu dostępnym na stronie Kiano, problem z ptk 2 był wynikiem tego zabiegu:):
zgłoszenie złożyłem ok godz. 11
tego samego dnia ok godz. 17 oddzwoniła do mnie Pani z serwisu w celu zrobienia wywiadu dotyczącego usterki (oczywiście zaproponowała mi pomoc w konfiguracji APN'a, którą wykonałem już wcześniej na 1000 różnych sposobów, łącznie z tym zaproponowanym na stronie Kiano. Poza tym, jedyną propozycją ze strony Pani telemarketerki było odesłanie urządzenia do serwisu, na które się nie zdecydowałem, ponieważ postanowiłem dać tabletowi jeszcze jedną szansę i sprawdzić wszystko od A do Z. Wieczorem zasiadłem z urządzeniem w ręku i zacząłem kombinować z ustawieniami APN'a, factory resetem, trybem samolotowym, włączaniem i wyłączaniem urządzenia itd. - niestety nic z ww. nie przyniosło rezultatów)
następnego dnia przetestowałem urządzenie w jeszcze jednej lokalizacji - rezultat, był taki, jak wyżej (dodam jeszcze, że jako urządzenia porównawcze wykorzystałem Samsunga Galaxy S, Samsunga Spica, iPhone'a 4S, LG Swift, Acera Iconia A211 oraz Shiru Samurai z modemem zewn. Huawei. Żadne z wymienionych urządzeń, nie miało problemów z obsługa i połączeniem z siecią Aero 2, w odróżnieniu do Kiano Core 10.1 Dual 3G, które w lokalizacji nr 1 nie łączyło się z nią w ogóle, a w lokalizacji nr 2, wg. własnego widzi mi się, łączyło się z Aero i rozłączało i tak w kółko[co 1-2 min.], czasem traciło połączenie całkowicie, nie łącząc się powtórnie, pomagało wtedy włączenie i wyłącznie trybu samolotowego. Wszystkie urządzenia łącznie z tabletem Kiano[oczywiście tutaj tylko w momencie połączenia] pokazywały pełną siłę sygnału. Karta z internetem Orange na Core 10.1 Dual 3G, działała w obu lokalizacjach[w odróżnieniu od Aero2]. Obie lokalizacje mieszczą się w mieście wojewódzkim, o dobrym pokryciu ww. siecią, a nadajniki Aero oddalone były o 800-900 m od urządzenia)
jeszcze tego samego dnia w związku z całą sytuacją oddzwoniłem do serwisu Kiano z prośbą o pomoc i wyjaśnienie problemu. Wspólnie z Panią z serwisu doszliśmy do wniosku, że prześlą mi inny firmware, który może rozwiązać problem. Firmware faktycznie otrzymałem w godzinach popołudniowych(były to dwie niezależne wersje firmware'u, obie starsze niż ta, którą aktualnie posiadałem[moja ver. FW.: 4.1.01, BOOT.: 1.24, przesłane, obie FW.: 4.0.4, BOOT.: 1.20], poprosiłem o potwierdzenie poprawności przesłanych wersji oprogramowania, a tym samym zielone światło na ich podegranie. Pani w odpowiedzi potwierdziła, że wszystko jest ok i pouczyła, że po wgraniu pierwszej może nie działać ekran dotykowy[ale twierdziła, że to zdarza się bardzo, bardzo rzadko], w takim wypadku należy podegrać tą druga. Zapytałem jeszcze miłą Panią, czy udostępnią mi jakieś narzędzie do zrobienia backupu mojego aktualnego softu, w odpowiedzi dowiedziałem się, że nie jest to konieczne:) Zaufałem serwisowi i podegrałem pierwszą wersję, po czym, faktycznie przestał działać dotyk, ale nie zrażając się tym, podłączyłem do tabletu klawiaturę i za chwilę podegrałem wersję nr. 2. Możecie wyobrazić sobie moją minę, jak po tym zabiegu dotyk dalej nie działał. Powtórzyłem całą procedurę od nowa, jeszcze kilka razy, a to w trybie Upgrade, a to w trybie Restore/Recovery, jednak niestety, nie przyniosło to żadnych rezultatów)
kolejnego dnia(po tym wyżej), skontaktowałem się jeszcze raz z serwisem i opowiedziałem całą sytuację. Poprosiłem również o przesłanie mi oryginalnego softu, podając jego dokładne wersje FW, BOOT, Kernel, Kompilację itd. Niestety serwis poinformował mnie, że innego softu nie posiadają i jedyne rozwiązanie, to odesłanie urządzenia, po ponownym zgłoszeniu przez formularz na ich stronie.
minął weekend, posiedziałem trochę na zagranicznych stronach związanych z tabletami na andku i wyczytałem, że podobne problemy mają użytkownicy klona Kiano Core 10.1 Dual 3G, czyli Freelandera PD90 (inne klony to np. Manta MID1004 3G oraz Lark FreeMe x2 10.2). Problem polegał na zastosowaniu digitizerów różnych firm w tych samych urządzeniach, przez wkompilowywane w jądro sterowniki pasowały tylko do urządzenia z digitizerem konkretnego producenta. Zgłosiłem ten fakt do Kiano.
po weekendzie z samego rana dostałem odpowiedź, że nie mają innego softu itd.
i tutaj po przydługim wstępie zaczyna się część właściwa, czyli "Kiano Assistance" door-to-door w 5 dni.
"Kiano Assistance" - to brzmi dumnie, a przynajmniej zachodnio:
Tydzień 1, poniedziałek - ok. godz. 12 zgłaszam problem na stronie Kiano, za pomocą formularza "Kiano Assistance"(opisuję problem i podaję referencję do pełnej korespondencji z Panią z serwisu). Podczas rozmowy z Panią z serwisu pytam, czy mogę liczyć na zamówienie kuriera jeszcze tego samego dnia, żeby w dniu następnym odebrał ode mnie tablet, w odpowiedzi otrzymuję jedynie polecenie wypełnienia formularza.
Tydzień 1, wtorek - ok. godz. 11 dzwoni do mnie Pani z serwisu, żeby wszystko potwierdzić i wysłać kuriera.
Tydzień 1, środa - kurier odbiera ode mnie paczkę
Tydzień 1, czwartek - zgodnie z trackingiem firmy GLS paczka zostaje dostarczona do Kiano
Tydzień 1, piątek - Kiano informuje mnie o otrzymaniu przesyłki 🙂
Tydzień 1, weekend - nic się nie dzieje
------------------------------------------------------
Tydzień 2, poniedziałek - nic się nie dzieje
Tydzień 2, wtorek - nic się nie dzieje
Tydzień 2, środa - jako, że w czwartek mija 5 dzień roboczy gwarancji, wysyłam zapytanie, jaki status ma aktualnie reklamacja i czy wyrobią się w deklarowanym czasie. Tutaj dostaję odpowiedź, że tablet jest w serwisie, proszę czekać na email z informacjami o odesłaniu(i koniec). Nie zadowala mnie ta odpowiedź i dopytuję jaka jest diagnoza, w odpowiedzi dostaję informacje, że właśnie trwają naprawy, a urządzenie do końca tygodnia zostanie do mnie odesłane.
Tydzień 2, czwartek - nic się nie dzieje
Tydzień 2, piątek - dostaję informację, że serwis się zakończył i urządzenie zostanie do mnie odesłane. Informacje dotyczące serwisu urządzenia mówią, że nastąpiła[uWAGA cyt.]: "Wymiana 'panela' dotykowego"(myślałem, że spadnę z krzesła). Po analizie otrzymanego w późniejszym czasie protokołu serwisowego firmy zewnętrznej, która faktycznie zajmowała się serwisem sprzętu, doczytałem, że urządzenie trafiło na serwis dopiero w tym dniu tzn. Tydzień 2, piątek i tego samego dnia go opuściło(6 dni leżało i czekało, nie wiem czy wynika to z ogromnej ilości reklamacji, czy z opieszałości działania Kaino).
Tydzień 2, weekend - nic się nie dzieje
------------------------------------------------------
Tydzień 3, poniedziałek - nic się nie dzieje
Tydzień 3, wtorek - tablet po serwisie dociera do właściciela, czyli do mnie. Po otworzeniu paczki dokładnie oglądam urządzenie. Czytając doświadczenia innych z serwisem Kiano, przed wysyłką oznaczyłem w odpowiedni sposób swoje urządzenie i porobiłem dokładnie zdjęcia. Wnioski z oględzin: zdecydowanie jest to moje urządzenie, wszystko się zgadza. Pierwsza myśl - ale chwila, przecież serwis twierdzi, że został wymieniony ekran dotykowy, tylko dlaczego jest to nadal mój stary ekran, z naklejaną przeze mnie folią(widać, że nawet nie ruszony, bąble powietrza dokładnie w tych samych miejscach co przed wysyłką, to samo w kwestii rys na folii)?! Czas zerknąć na protokół naprawy, wykonane czynności "wymiana panelu dotykowego" - nie wiem co powiedzieć(przypadek podobny do jednego z użytkowników z forum, gdzie podesłano zupełnie inne urządzenie, twierdząc, że jest to to samo co przed wysyłką - tzn. wmawianie, klientowi, że ma się racje, choć jest to nieprawda), dalej "sprawdzenie sieci Aero2" - brak informacji z jakim rezultatem! Biorę się za sprawdzanie - ekran działa, soft wgrany od nowa(dokładnie taki jak miałem oryginalnie), Aero2 brak zmian, prawdę mówiąc nie udało mi się nawet połączyć z Aero w lokalizacji, w której czasem się to udawało(czasem tylko pojawił się pełny zasięg w roamingu plusa i zniknął) - EDIT do Aero2: przetestuję to jeszcze dokładnie, ponieważ 2 krótkie testy to za mało, żeby być rzetelnym. EDIT2: wyniki testów -
https://forum.android.com.pl/topic/326855-kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae/ . Tego się spodziewałem. Patrzę dalej, czy wszystko co było w zestawie wróciło - okazuje się, że BRAKUJE ŁADOWARKI! Chce mi się śmiać z całej sytuacji. Kontaktuję się z serwisem w związku z ładowarką i tym, jak zakończył się test Aero. Ładowarkę mają mi dosłać, po kilku mailach dowiaduję się, że oczywiście Aero działa wyśmienicie(ręce mi opadają, jak działa, jak nie działa). Dopytuje również o tą wymianę ekranu, Pani potwierdza, że był wymieniony, bo tak jest napisane w protokole, ale obiecuje skontaktować się z serwisem, po kontakcie potwierdza fakt wymiany(nie wiem, kto z kogo robi wariata, Kiano ze mnie, czy serwis z nich i każe sobie płacić za taką wymianę).
Podsumowanie:
Moim zdaniem tablet trafił do serwisu tylko po to, żeby podegrać oryginalny soft(co rozwiązało problem dotyku, ponieważ soft zawierał właściwe sterowniki wkompilowane w kernel).
problem z Aero nadal pozostał nierozwiązany(może testują te urządzenia 100 m od nadajnika?, jeden z użytkowników forum[@mszczepa], potwierdzał, że urządzenie współpracuje z Aero jak się stoi pod samym nadajnikiem:)) - EDIT: przetestuję to jeszcze dokładnie, ponieważ 2 krótkie testy to za mało, żeby być rzetelnym. EDIT2: wyniki testów -
https://forum.android.com.pl/topic/326855-kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae/ .
przesłany zestaw wrócił niekompletny(brak kluczowego elementu jakim jest ładowarka)
PLUSY:
cierpliwy i miły kontakt po stronie helpdesku
niepłatna przesyłka w trybie door-to-door
serwis naprawił swój własny błąd(unieruchomienie ekranu dotykowego)
MINUSY:
helpdesk mimo, że miły to NIEKOMPETENTNY (przesłanie niewłaściwego firmware'u, skutkujące koniecznością wysłania tabletu do serwisu. Nieumiejętność rozwiązania zaistniałego problemu. )
cała procedura "Kiano Assistance" trwała 16 dni + 1(2,5 tygodnia) - jest to całkowita liczba dni, w przeliczeniu na dni robocze było to 12 dni + 1(od zgłoszenia do powrotu urządzenia, z tym, że urządzenie wróciło bez ładowarki, czyli należy doliczyć wszędzie +1 dzień, na dosłanie ww.)
ZGŁOSZONY PROBLEM NIE ZOSTAŁ ROZWIĄZANY, Aero2 nadal nie działa jak należy na tym tablecie - EDIT: przetestuję to jeszcze dokładnie, ponieważ 2 krótkie testy to za mało, żeby być rzetelnym. EDIT2: wyniki testów -
https://forum.android.com.pl/topic/326855-kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae/
nierzetelne informacje, twierdzące, że zostały wykonane czynności, które nie miały miejsca(może mają jakieś sensowne wytłumaczenie, jednak do tej pory go nie otrzymałem), jak również dotyczące stanu reklamacji(informacja o fakcie, że tablet jest serwisowany, gdy faktycznie te czynności odbyły się 2 dni później).
Zachęcam wszystkich, do podzielenia się swoimi opiniami na temat usługi "Kiano Assistance", jak również samego serwisu tej firmy.
Jeżeli byłoby zainteresowanie sensowną recenzją tego tabletu, to obiecuję przemyśleć sprawę i nie wykluczam podjęcia się napisania takowej - rzetelnej i niesponsorowanej(jak to ma miejsce na niektórych portalach) - dajcie znać jakimi aspektami, funkcjami itd. bylibyście zainteresowani w takiej recenzji, postaram się je wtedy ująć i dołączyć swoje spostrzeżenia.
EDIT3: https://forum.android.com.pl/topic/326855-kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae/
EDIT4: https://forum.android.com.pl/topic/326855-kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae/
EDIT5: https://forum.android.com.pl/topic/326855-kiano-assistance-w-praktyce-marketing-a-rzeczywistoa-ae/
Pozdrawiam _unknown.