Skocz do zawartości
takpoprostu

Zakończenie połączeń zaraz po wybraniu numeru

    Rekomendowane odpowiedzi

    Włączyłem sobie opcje "Używaj tylko sieci 2G" . I jak na razie nie miałem problemu ale zobaczymy...:mad:

    Ale to ograniczenie, które mnie nie bawi...

    bokPo kolei -mam (a raczej miałem) ten sam problem - pisałem o tym "obok" (http://forum.android.com.pl/f877/huawei-ascend-y300-opinie-uwagi-pytania-295877/index23.html#post2738081). W końcu, gdy któregoś dnia trzykrotnie pojawił się taki problem, poszedłem do salonu Play (za sugestią konsultanta). Standardowa procedura, czyli ...wymiana karty SIM.

    Ale traf chciał, że pochodziłem jeszcze po sklepach w okolicy i problem wrócił. Nie wyłączałem już aparatu tylko wróciłem do salonu. Pani zdziwiona i trochę zniecierpliwiona zaoferowała oddanie telefonu do serwisu. I to zrobiłem. Mija 12 dzień, wczoraj dzwonił konsultant, by odpowiedzieć na zadane pytanie w tej sprawie. Gdy poinformowałem o wielu takich problemach na różnych aparatach tego samego modelu, winą obarczył Huawei. Dopiero gdy poinformowałem go o "zadziwiającym"" fakcie, iż ja z Huawei nie zawierałem umowy, uznał niechętnie odpowiedzialność Play'a. Dałem tez do zrozumienia, że ewentualne wydłużenie okresu "naprawy" do 30 dni będzie, delikatnie rzecz ujmując "ściemą". A więc czekam jeszcze dwa dni. A nowa karta SIM hula bez problemu w starej wysłużonej Nokii...

    Co ciekawe (na koniec) - wcześniej były problemy (na tej Nokii) z utratą zasięgu w miejscu zamieszkania. Zasugerowano - uwaga - zmianę telefonu na "taki z 3G". NC

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Root z tego wszystkiego jest najłatwiejszy. Wykonujesz po kolei punkty, pobierasz plik systemu, wypakowujesz do folderu TWRP na karcie, wchodzisz w TWRP i instalujesz jako backup. Później zostaje tylko zainstalować notification panel, uruchomić system i zaktualizować z aplikacji przez internet.

    W sumie to z tego co czytam to problem leży po stronie Playa, a nie softu itp, więc zmiana mi nic nie da.

    Póki co ustawiłem sobie ręcznie sieć Play i problem nie występuje. Na szczęście mam zasięg prawie wszędzie, więc nie muszę korzystać z innych nadajników w roamingu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj telefon wrócił z serwisu. Informacja w "Raporcie z naprawy": "Zmiana oprogramowania. Telefon testowany na kartach serwisowych - działa prawidłowo". No to zaczynam sprawdzać...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    yoogix

    Mam te sam problen po zmianie sieci na 2G problem poki co nie wystepuje jednak uslyszalem od osob z ktorymi czesto rozmawiam ze po zmianie na siec 2G duzo gorzej mnie slysza niz na poczatku czyli na 3G i teraz pytanie.co wybrac? Bo ciagla.zmiana sieci z 3g na 2g kiedy nie.moge zadzwonic.jest bardzo irytujace i zaczynam zalowac ze wybralem ten telefon...

    p.s wybaczcie za brak polskich znakow ale pisze.z telefonu.

    ---------- Post dołączono 04-09-13 o 02:34 ---------- Poprzedni post napisano 03-09-13 o 09:16 ----------

    Witam powiedz mi jak dziala telefon po powrocie z serwisu? Nadal problem wystepuje? Jak dokladnie opisales problem wysylajac telefon do serwisu?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy po zmianie trybu sieci TYLKO 2G ktoś ma jeszcze taki problem?

    Oczywiście w sieci Play.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy ustawieniu sieci 2G u mnie problem znikną. Ale ostatnio trochę postanowiłem przeczyścić mój telefon, zrobiłem kopie zapasową przywróciłem ustawienia fabryczne, przywróciłem kopie i mam ustawioną sieć na Play (Orange) w 3G i od 4 dni jeszcze nie miałem problemu z zakańczaniem połączeń. Czyli albo coś się w Playu naprawiło, albo to faktycznie wina telefonu. Mam nadzieję, że będzie dobrze jak najdłużej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem pożyczony "na chwilę" inny telefon z Androidem i miałem ten sam problem.

    To wina Play i przełączania w roamingu wewnętrznym.

    Play bardzo agresywnie przełącza między swoją siecią a Orange i Plus na Playa. Mam takie miejsce gdzie mieszka rodzina, Play ledwie na jednej kresce, Orange i Plus prawie pełny zasięg. Sprawdzałem na starej Nokii i były kłopoty z połączeniami. Nawet kiedy telefon automatycznie przełączył się w końcu na Orange lub Plus (w końcu, bo z zero Play kresek nie da się dzwonić), to i tak po kilkunastu minutach po rozmowie, zamiast spokojnie nasłuchiwać, rozmów przychodzących, telefon przełączał się na marną jedną kreskę zasięgu Playa i albo był poza zasięgiem albo na jednej kresce coś tam próbował łapać.

    To była stara Nokia 2100 (jak pamiętam), żadnych 3G i innych cudów, ale ciągle na chodzie i mająca się dobrze.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Witam powiedz mi jak dziala telefon po powrocie z serwisu? Nadal problem wystepuje? Jak dokladnie opisales problem wysylajac telefon do serwisu?

    Minęły 3 dni i nic się nie dzieje (to znaczy problem się nie pojawił).

    Straty:

    1) Na nowo trzeba zrobić wszystkie ustawienia (zmieniono oprogramowanie); przy okazji przestroga, by nie ufać osobom z salonu; Pani zobowiązała się przerzucić kontakty z telefonu na kartę - "nie ma opcji", w końcu odnajduje wyeksportowania na e-mail; po powrocie do domu sprawdzam i ... na koncie nic nie ma. Na szczęście kopię kontaktów miałem.

    2) Telefon wrócił z adnotacją "ślady użytkowania, rysy"; nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w dowodzie oddania sprzętu do naprawy było coś takiego odnotowane. Na szczęście miałem folię na ekranie i spora rysa, jaką zauważyłem, była tylko na folii. Dałem sobie spokój z reklamacją, bo ...telefon musiałby wrócić do serwisu...!

    W "Raporcie z naprawy" opis usterki był inny, niż zgłaszałem. Że niby chodziło o "brak sieci lub słaby sygnał" oraz że "zakancza polaczeniza" (pisownia oryginalna, pewnie jakieś dzieciaki naprawiają...). A w "Uwagach" napisano: "okresowe wahania zasięgu mogą być spowodowane różnym ukształtowaniem terenu" ?!?! Nie wiem skąd się wzięła koncepcja z zanikaniem sieci, choć fakt - ten problem rejestrowałem u siebie ...w domu, gdzie teren jest raczej ukształtowany, hmm..., normalnie (domy jednorodzinne na osiedlu w mieście, żadnych gór, kominów, itp.)

    Najważniejsze jednak, że problemu chyba już nie ma (choć to tylko 3 dni).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    yoogix

    Dzis tez oddaje telefon do serwisu mam nadzieje ze wgranie nowego oprogramowania pomoze. Jak przyjdzie z serwisu telefon zdam relacje czy problem nadal wystepuje ale co nie zmienia faktu ze zawiodlem sie na tej firmie i zaluje swojego wyboru odnosnie telefonu.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Po ustawieniu tylko 2G problem już się nie pojawił. Huawei ze względu na spokojne 3 dni normalnego użytkowania bez ładowania i dobre parametry ekranu został mi zabrany przez żonę, ale gdyby pojawiały się znowu problemy z połączeniami na Huawei, od razu bym wiedział.

    Druga pozytywna sprawa, mieszkamy w miejscu gdzie zasięg 3G Playa jest słaby. Po przełączeniu tylko 2G bateria spisuje się rewelacyjnie. Przy kilku rozmowach na dzień w weekend ubycie stanu naładowania baterii to około 15%, 20% na dobę.

    Jeżeli ktoś nie potrzebuje intensywnie korzystać z internetu HSPA, wystarczy EDGE do pogody i poczty, bo i tak jest w zasięgu WWW w domu i pracy, polecam wymuszenie tylko trybu 2G. Jakość rozmów bez zmian, bo jedna i druga opcja to połączenie cyfrowe, różni się tylko prędkością internetu, ale za to akumulator nie obciążony przełączaniem 2G/3G i szukaniem połączeń dostaje drugie życie (choć nowy ;) ).

    Teraz mam Alcatela Dual SIM, i w pierwszym dniu, nim włożyłem kartę Aero, Play też domyślnie był ustawiony na 3G i roaming krajowy.

    I okazało się, że Alcatel Idol z jedną aktywną kartą (też w sieci Play) zrobił dokładne ten sam numer co Huawei Y300 - zakończył rozmowę zaraz po wybraniu numery.

    Skoro na tej samej karcie zupełnie różne telefony (Huawei Ascend Y300 i Alcatel OneTouch Idol 6030D) mają te same problemy, to na pewno jest to wina operatora Play. Obawiam się, że serwis Play nigdy nie wskaże Playa jako winnego problemów.

    Teraz ze względu na konieczność ustawienia drugiej karty SIM Aero na 3G, Play siłą rzeczy jest na 2G i problem na Alcatelu też znikł.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x