Towary muszą, przede wszystkim, odpowiadać umownej
specyfikacji; zasadę zgodności z umową można uznać za
wspólną dla różnych krajowych tradycji prawnych; w niektórych krajowych tradycjach prawnych nie jest możliwe
poleganie jedynie na tej zasadzie dla zapewnienia minimalnego poziomu ochrony dla konsumentów; w ramach
takich tradycji prawnych, w szczególności dodatkowe
przepisy krajowe mogłyby być użyteczne dla zapewnienia,
iż konsument jest chroniony w przypadkach, gdy strony
nie uzgodniły szczególnych warunków umownych lub gdy
strony zawarły warunki umowy lub porozumienia, które
bezpośrednio bądź pośrednio uchylają lub ograniczają
prawa konsumenta i które, w zakresie, w jakim te prawa
wynikają z niniejszej dyrektywy, nie są dla konsumenta
wiążące.
W celu ułatwienia stosowania zasady zgodności z umową,
użytecznym jest wprowadzenie wzruszalnego domniemania zgodności z umową obejmującego najpowszechniejsze
sytuacje; domniemanie to nie ogranicza zasady swobody
umowy; ponadto w braku szczególnych warunków umownych, a także w przypadku gdy zastosowanie ma klauzula
minimalnej ochrony, elementy wspomniane w tym
domniemaniu mogą być użyte do ustalenia braku zgodności towarów objętych umową; jakość i wykonanie, któ-
rych racjonalnie mogą spodziewać się konsumenci zależeć
będą, między innymi, od tego czy towary są nowe, czy też
używane; elementy przyjęte w domniemaniu kumulują się;
jeśli okoliczności przypadku sprawią, że jeden z elementów będzie w sposób oczywisty nieprawidłowy, tym niemniej pozostałe elementy domniemania będą nadal miały
zastosowanie. #1
Strony nie mogą, za obopólną zgodą, ograniczyć bądź
uchylić praw przyznanych konsumentowi, gdyż w przeciwnym razie udzielona ochrona prawna zostałaby udaremniona; ta zasada winna stosować się również do klauzul, które sugerują, iż konsument miał świadomość
wszelkich braków zgodności towarów konsumpcyjnych
istniejących w czasie zawierania umowy; ochrona gwarantowana konsumentom niniejszą dyrektywą nie powinna
być ograniczona na podstawie tego, iż prawo państwa
trzeciego zostało wybrane jako mające zastosowanie
w umowie.
#2 Samsung nie może Ci anulować gwarancji na bazie punktów swojej umowy, które są sprzeczne z tą dyrektywą lub samego prawa polskiego. Łączy się z #3
Ustawodawstwo i orzecznictwo w tej dziedzinie w róż-
nych Państwach Członkowskich wskazują, że wzrasta troska o zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów; w świetle tej tendencji i doświadczenia nabytego
przy wprowadzaniu w życie niniejszej dyrektywy, koniecznym może okazać się rozważenie dalej idącej harmonizacji, szczególnie poprzez wprowadzenie bezpośredniej
odpowiedzialności producenta za wady, za które on
ponosi odpowiedzialność.
5. Gdyby gwarancja naruszała wymogi ust. 2, 3 i 4, jej ważność
na tym nie ucierpi, a konsument może nadal polegać na gwarancji i domagać się jej honorowania. #3 Gwarancja nie może być sprzeczna z tą dyrektywą
1. Wszelkie warunki umowne lub ustalenia zawarte ze sprzedawcą przed zgłoszeniem sprzedawcy braku zgodności, które
bezpośrednio lub pośrednio uchylają lub ograniczają prawa wynikające z niniejszej dyrektywy nie będą, zgodnie z prawem krajowym, wiążące dla konsumenta. - #4 Jak wgrasz sobie ArchiDroida przed zgłoszeniem usterki ekranu to nie mają nic do gadania w związku z #1