Linki do fillmików z benchmarków powstałych na tym silniku (oficjalna strona unigine)[/url] przy okazji możecie sobie pobrać same benchmarki na wasze komputery i popaść w zadumę jakim cudem chcą to płynnie zaimplementować na nadchodzących urządzeniach z naszym ulubionym zielonym systemem;)
A kto Ci powiedział że chcą "to" osiągnąć na telefonach? Portują silnik, ale silnik inaczej wygląda na każdej platformie i jest dostosowany do niej. Na telefonie choćbyś nie wiem jak ich prosił nie będziesz miał płynnej tesselacji (max 0.1fps i to przy małych scenach osiągniesz tesselując siatkę na procku), nie osiągniesz większości efektów (ze względu na wydajność). Sam silnik Unigne na androida to nic ciekawego, bo to nie jest czołówka silników (nadrabia jedynie grafiką (a to mała część silnika i tego co ważne)... a tu jej nie będzie bo będzie obcięty do wymagań sprzętowych (przez co nie pozostaje mu wiele atrakcyjności)), a dużo lepszym silnikiem do gier jest Unreal Engine/UDK które też jest wydawane na Androida.
Swoją drogą Tegra 2 ma być układem niezwykle energooszczędnym. Takie jest przynajmniej stanowisko NVidii. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Swoją opinię wyrażę dopiero użytkując smartfon/tablet oparty na tym SoC;)
Słaby sposób oceny procka przez używanie całego smartfona (gdzie procek jest jednym z najmniej prądożernych elementów, a zyski z procka znikną w poborze wifi, gsm, 3g, sensorów i najbardziej prądożernego ekranu) - w ten sposób nie dowiesz się nic o ich SoC, a jedynie o konkretnym modelu telefonu.
Chłopie weź sobie zobacz jak wygląda Uncharted 2, Killzone 3 albo Gran Turismo 5. Ponadto zobacz jaką specyfikacje ma PS3, weź pod uwage że sprzęt jest w 100% stworzony do grania, dlatego układy są na maxa zoptamilizowane.
I nie gadaj, że poziom PS3 to kwestia 2-3 lat bo to śmiech na sali.
To akurat jest bardzo możliwe - ba nawet już możliwości są nie wiele słabsze (konsole są słabe graficznie (karty graficzne w nich są bardzo słąbe), a te gry które podałeś wygląd zawdzięczają sprytnym oszustwom które są wykonywalne też w telefonach). ofc nie można zapomnieć o różnicy rozdzielczości bo tu tkwi haczyk w podobnej jakości gier (gdy podłączysz telefon do TV HD i będziesz chciał z grać przynajmniej z rozdzielczością 720p to już takiej jakości jak konsole nie uciągnie).
@martilseltana
260 gflopsów to moc teoretyczna tego procesora, dobrze będzie, jeżeli w praktyce te 30 wyciąga 🙂
Nie wyciąga 260GFlops bo nie ma takiej nawet teoretycznej mocy - ma 185GFlops (PPE ma 25GFlops i 8x SPE po 30GFlops (takie rozszerzenia SSE/AVX tylko nie są zależne od ilości rdzeni (w x86 jest 1x taka jednostka wektorowa na 1x core), )) i taką osiąga jeśli jest pod niego dobrze zoptymalizowany kod, a program jest łatwy do zwektoryzowania - pomylił się co do mocy procków intela (te nowe (np. Sandy Bridge) jeśli będzie dobrze zoptymalizowany kod (z wykorzystaniem AVX), mają wydajność ~240GFlops) - co prawda trochę czasu minęło aby przegonić cell z 2006, ale już przegoniły.