Skocz do zawartości
martilseltana

Nadchodzi nowa era grania na Androidzie - silnik Unigine przeportowany

    Rekomendowane odpowiedzi

    Na Androida został pomyślnie przeportowany silnik Unigine. Dla niewtajemniczonych na tym silniku powstał choćby benchmark Heaven pokazujący możliwości DirectX 11. Na chwilę obecną zapowiedziano wsparcie dla urządzeń opartych o układy Tegra. Niewykluczone jednak, ze w najbliższej przyszłości wsparcie dostaną też układy innych firm (szczerze wątpie, zeby chodziło o obecną jednordzeniową generacje).

    W każdym razie niedaleka przyszlość zapowiada się miodnie. Już niedługo gierki na smartphonach i tabletach osiągną poziom graficzny konsol siódmej generacji (czyt. PS3 XB360).

    Myśl o posiadaniu urządzenia takiej mocy, mieszczącego się dodatkowo w kieszeniu już teraz pozytywnie nastraja mnie do poczynienia małych oszczędności na zakup=)

    Linki do fillmików z benchmarków powstałych na tym silniku (oficjalna strona unigine) przy okazji możecie sobie pobrać same benchmarki na wasze komputery i popaść w zadumę jakim cudem chcą to płynnie zaimplementować na nadchodzących urządzeniach z naszym ulubionym zielonym systemem;)

    Edytowane przez martilseltana
    dodanie linku

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Raps

    Poziom graficzny może i osiągnął, ale sterowania nigdy przy wspieraniu samego dotyku. Nie ma to jak pad albo chociaż namiastka klawiatury.

    Do tego większa wydajność=większe zapotrzebowanie na energię. A już przy dzisiejszych 1 rdzeniówkach gra non stop w wymagające gry 3D wiąże się z max czasem 4h grania. A jakoś nie słychać, że w drodzę mamy nowe generacje baterii, których wprowadzenie pewnie silnie blokuje li-on lobby :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli nie można zwiększyć baterii, to mozna zmniejszyć zapotrzebowanie na energię. Pobór energii jest ściśle związany z procesem technologicznym w jakim został wyprodukowany sam układ. Przyszłość leży więc w miniaturyzacji.. Znając życie wcześniej doczekamy się 12 nanometrowych procesorów w naszych urządzeniach niż baterii opartych o nanorurki węglowe=)

    Swoją drogą Tegra 2 ma być układem niezwykle energooszczędnym. Takie jest przynajmniej stanowisko NVidii. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Swoją opinię wyrażę dopiero użytkując smartfon/tablet oparty na tym SoC;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O grafice z ps3 czy xbox'a 360 nie ma co mażyć przynajmniej przez najbliższe 5 lat, układ graficzny typu poverVR czy ten z tegry 2 ma się nijak do karty graficznej. Karty graficzne, które dają sobie radę z benchmarkiem na Unigine obliczają kilka miliardów trojkątów na sekundę a tegra 2 i SGX540 marne 90 milionów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Raps

    Racja, o grafie poziomem dorastającym do PS3/X360 raczej nie ma co liczyć w 2011 czy nawet 2012 roku na smartphone'ach. A powód jest prozaiczny. Wytwarzanie ciepła podczas pracy. Zaawansowane laptopy w normalnych obudowach nie wytrzymują około 2 lat(wiem bo znajomy ma już drugiego, nawet podstawka chłodząca guzik pomaga).

    Taką grafę pewnie będzie mieć PS Portable 2. A dobrą innowacją i cenowo bijącą głowy te smartphone'y jest Nintendo 3DS(a raczej będzie, choć premiera niebawem). I grafa fajna, efekt 3D, wifi i inne bajery+ jest to sprzęt stricte do gier- posiada klawisze dedykowane do gier. Nie posiada funkcji telefonu. Można do kompletu kupić nokię za 100 zł i cieszyć się 10 dniami na baterii :).

    Fajnie że projektują te nowinki na smartphony, bo rynek nie stoi, a się rozwija. A szczególnie Android, który dogania iOS. Choć jak widać twórcy jeszcze Andka na równi z iOS'em nie stawiają(Wspomniane Dungeon defenders- prawie idealnie zoptymalizowane na IP4, na np SGS albo HTC DHD działa mocno poniżej przeciętnej).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    A dobrą innowacją i cenowo bijącą głowy te smartphone'y jest Nintendo 3DS(a raczej będzie, choć premiera niebawem). I grafa fajna, efekt 3D, wifi i inne bajery+ jest to sprzęt stricte do gier- posiada klawisze dedykowane do gier. Nie posiada funkcji telefonu. Można do kompletu kupić nokię za 100 zł i cieszyć się 10 dniami na baterii

    3DS ma wytrzymywać do 3,5h na baterii. Żadna to rewelacja=)

    Racja, o grafie poziomem dorastającym do PS3/X360 raczej nie ma co liczyć w 2011 czy nawet 2012 roku na smartphone'ach. A powód jest prozaiczny. Wytwarzanie ciepła podczas pracy.

    Link do artykułu ze strony głównej.

    Poziom PS3 to kwestia max 2-3 lat. Ten rynek dostał zbyt szybkich obrotów, zeby nagle zacząć wyhamowywać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    knst
    3DS ma wytrzymywać do 3,5h na baterii. Żadna to rewelacja=)

    Link do artykułu ze strony głównej.

    Poziom PS3 to kwestia max 2-3 lat. Ten rynek dostał zbyt szybkich obrotów, zeby nagle zacząć wyhamowywać.

    Chłopie weź sobie zobacz jak wygląda Uncharted 2, Killzone 3 albo Gran Turismo 5. Ponadto zobacz jaką specyfikacje ma PS3, weź pod uwage że sprzęt jest w 100% stworzony do grania, dlatego układy są na maxa zoptamilizowane.

    I nie gadaj, że poziom PS3 to kwestia 2-3 lat bo to śmiech na sali.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może i będzie taka wydajność jaką ma xbox 360 i ps3, tylko co z tego, skoro gry będą tak robione, żeby obsługiwały wiele procesorów. Będzie fajnie jak na adreno 3xx będzie można grać w gry z grafiką gta 3.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Chłopie weź sobie zobacz jak wygląda Uncharted 2, Killzone 3 albo Gran Turismo 5. Ponadto zobacz jaką specyfikacje ma PS3, weź pod uwage że sprzęt jest w 100% stworzony do grania, dlatego układy są na maxa zoptamilizowane.

    I nie gadaj, że poziom PS3 to kwestia 2-3 lat bo to śmiech na sali.

    Posiadam PS3 i część powyższych tytułów Panie Gubernatorze. PSP2 wypuszczone w tym roku prawdopodobnie osiągnie poziom stacjonarnej starszej siostry. Tak przynajmniej ćwierkają nieoficjalne źródła (połowa wydajności Cella dla mniejszej rozdzielczośc. AjBieMowski Cell w PS3 ma ok. 260 GFlopów, dla porównania Quady Intela posiadają w granicach 50 Gflopów). Będzie można sobie pykać w Uncharted 3 na dużym telewizorku, po czym wyjść z domu i kontynuować rozgrywkę na Plejce przenośnej

    Jeśli da się upchać to w urządzenie przenośne już w tym roku, to czemu nie w smartphony w roku 2013-14. To aż tak nieprawdopodobne? Jakbym zobaczył 3 lata temu dzisiejsze gry na Androida, to też bym mógł nie uwierzyć, że to gra na "komórkę".

    Trzeba sobie uświadomić, że wykres rozwoju technologii, nie jest linią prostą tylko hiperbolą. Tak więc postęp następuje coraz szybciej;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    knst
    Posiadam PS3 i część powyższych tytułów Panie Gubernatorze. PSP2 wypuszczone w tym roku prawdopodobnie osiągnie poziom stacjonarnej starszej siostry. Tak przynajmniej ćwierkają nieoficjalne źródła (połowa wydajności Cella dla mniejszej rozdzielczośc. AjBieMowski Cell w PS3 ma ok. 260 GFlopów, dla porównania Quady Intela posiadają w granicach 50 Gflopów). Będzie można sobie pykać w Uncharted 3 na dużym telewizorku, po czym wyjść z domu i kontynuować rozgrywkę na Plejce przenośnej

    Jeśli da się upchać to w urządzenie przenośne już w tym roku, to czemu nie w smartphony w roku 2013-14. To aż tak nieprawdopodobne? Jakbym zobaczył 3 lata temu dzisiejsze gry na Androida, to też bym mógł nie uwierzyć, że to gra na "komórkę".

    Trzeba sobie uświadomić, że wykres rozwoju technologii, nie jest linią prostą tylko hiperbolą. Tak więc postęp następuje coraz szybciej;)

    Zapominasz o jednej kwestii. Konsole to sprzet stricte do grania. Dlatego tez ich uklady sa zoptamilizowane tylko do tego celu. Oprocz tego developerzy pisza gry dostosowane idealnie pod uklady z PS3/X360, w przypadku PC oraz smaprtphonow musza "zrobic" zeby dana gra dzialala na wielu rozwnych konfiguracjach sprzetowych. Przyklad: gra pokroju Uncharted aby dzialac tak sprawnie na PC potrzebowalaby ukladow kilkukrotnie mocniejszych niz PS3.

    Tak samo bedzie z telefonami, i juz to widac na przykladzie iPhone - ludzie sie dziwia jak to mozliwe ze gry na iPhone biją na łeb te z Androidow, mimo iz komorki "Google" sa mocniejsze hardware'owo.

    Teoretycznie, mozliwe jest ze sprzetowo Smaprtphony zbliza sie za kilka lat do konsol, ale w jakosci grafiki napewno nie bedzie to takie szybkie.

    A co do PSP2 - cos slabo czytales bo sprzet ten ma miec jakies 50% wydajnosci PS3.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x