Skocz do zawartości
wywrotka123

Telefon sam się restartuje

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odebrałem telefon od kuriera, brandowany przez Orange. I mam ten sam problem. Resetuje się, wpada niejako w pętlę, ciągle pokazuje się napis ANDROID, pojawia się na sekundę lub dwie i znika. I tak w koło macieju, eksperymentalnie zostawiłem go na trzy godziny i wesoło powtarzał tą sekwencję. Czasem uda mu się włączyć, pojawia się ekran, można go odblokować, nawet czasem uda się wejść do menu. Ale co z tego skoro w losowym momencie ekran czarnieje, albo wraca do pulpitu, zacina się, i po chwili znika nawet górny pasek ze stanem baterii i zostaję z czarnym ekranem, z mrygającym napisem Android.

Próbowałem uzyskać pomoc telefonicznie od Orange, żonglowano mną po 4 infoliniach, dopiero potem udało się uzyskać nr do Motoroli. Tutaj było zauważalnie lepiej, konsultant wysłuchał moich żalów i opisów problemu, spróbowaliśmy zrobić Factory reset. Niestety, pojawił się błąd:

E:Can't open /cache/recovery/command.

I cała operacja nic a nic nie pomogła. Konsultant polecił mi zrobić update softu, dostałem od niego link do programu, ale niestety, mam za nowy soft żeby było co aktualizować. Prawdopodobnie mam uszkodzony soft, ale istnieje też ryzyko uszkodzonej płyty głównej. Jako że to mój pierwszy Android, nie znam się nic a nic na kwestiach systemowych. Czy da się przeinstalować uszkodzony system, tak jak zwykłem robić na pececie po padnięciu Windowsa? Ciężko mi się zorientować w tematach forum ze względu na dużą ilość nieznanej mi terminologi.

Jeżeli nie uda mi się samemu tego problemu rozwiązać, będę informował o tym jak Orange traktuje takie przypadki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek podepnij go do zasilania. Jeśli problem zniknie i telefon się normalnie włączy i będzie działał stabilnie to na 90% walnięty jest moduł zasilania na płycie głównej. Jeśli nic się nie zmieni po podpięciu zasilania to możliwe że to soft tak jak mówisz...Ale jak go zmienić i czym oraz czy to bezpieczne to nie powiem bo tego nigdy nie robiłem ( jeszcze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drakko

Alastor:

Twój błąd to nie do końca to co w temacie. My mówimy o restarcie działającego fona. U ciebie to bootloop. Możesz spróbować rsd lite i flashowania romu 2.51 CE lub 2.34 CE (jeżeli obecnie miałeś 2.51 to tylko ten zadziała, jeżeli teraz miałeś 2.34 to flashując 2.51 nie masz możliwości powrotu na niższe romy) Tutaj masz wszystko w jednym miejscu: SBF - Service Flash - all files - mirror - xda-developers.

Apropo rebootu - nie musiałem wcale oddawać motki do serwisu. Najpierw pomiędzy baterię, a krawędź fonu włożyłem cieniutki kawałek plastiku (odcięty od jakiegoś pojemnika czy starej klapki na baterię). To zminimalizowało ilość restartów do minimum (raz na kilka dni, przy większym wstrząsie). Ostatnio w Erze przy okzaji wymieniłem kartę sim - restarty wogóle zniknęły. Tak więc w moim przypadku przyczyną była bateria lekko ruszająca się na boki i wadliwa karta sim. Coś w simie nie stykało kiedy bateria lekko się ruszyła (na xda też zanotowano przypadki luzów w baterii). Tak więc jak macie rebooty to spróbujcie wymienić kartę sim u operatora. Moja miała ponad 6 lat więc w sumie swoje przeszła.

Ps. prostokącika z plastiku nie wyjmuję - dzięki temu nie mam luzu na baterii i przy machnięciach nie czuję że coś w środku lata (bateria). Strasznie mnie to irytowało. Gdyby nie ewentualne gwarancje to bym chyba ten kawałek na stałe przykleił do obudowy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
domadm

Ja przez pierwsze miesiące miałem starą kartę sim z okresu kiedy Orange nazywał się Idea, bateria jest lekko luźna, ale bardzo leciutko, i nigdy restartu nie miałem.

Widać u ciebie zbieg nieszczęśliwych przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ad_is

ja z tym samym problemem oddalem moja defy do serwisu, dzisiaj ja odebralem po 2 tyg czekania, wytlumaczenie naprawy to aktualizacja oprogramowania ktore oczywiscie bylo jak najbardziej aktualne przed serwisem:) po pol godziny uzytkowania problem pozostal...serwis dal z siebie wszystko czyli nic...jezeli ktos ma taka mozliwosc to polecam wymiane na nowy w punkcie, w ktorym zakupil defy, ja wlasnie jutro sie wybieram i tak tez zrobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciekawe czy mi wymienią w salonie Plusa... Znając życie powiedzą, że nie mają takich uprawnień i muszą odesłać do serwisu. A jak wiadomo, te imbecyle nawet nie są łaskawe sprawdzić, czy usterka została naprawiona... A i pytanko mam. Jak będzie szybciej? Oddać telefon w moim przypadku do Plus GSM czy jak mi powiedziała miła Pani na infolonii żeby oddać do Entertelu ?? (Mieszkam w Lublinie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ad_is

to jest na zasadzie ze wysylaja do serwisu i serwis ma na rozpatrzenie sprawy 2 tyg. jak naprawa bedzie przekraczac koszt telefonu wtedy wymieniaja na nowy lub jak naprawa jest bez sensu...w innym przypadku dalej naprawiaja...zawsze lepiej jest pierwszym razem oddac do naprawy bo jak od razu zechce sie wymiany na nowy to moga nie uznac i probowac naprawiac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś powiedzieć (zorientowany) czy mam takie prawo zażądać nowego telefonu zamiast naprawy ?? Bo jak wiadomo naprawa wiąże się z tym, iż nie będę miał telefonu przez jakiś miesiąc... Ja to mam chyba jakiegoś pecha do tych telefonów, już 4 tydzień mi nie oddają z serwisu Nokii N900 w której padło złącze micro usb i o dziwo orzekli moją winę, że szarpnąłem za kabel i styk się wyrwał i spalił :) 200 zł w plecy :] Dzień dobry polsko :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz prawa.

Jeśli oddajesz na gwarancji - tylko naprawa i nie ma ściśle określonego terminu naprawy

Jeśli oddajesz z tytułu niezgodności towaru z umową - piszesz pismo i chcesz naprawy LUB wymiany na nowy. To serwis decyduje się co zrobić (czy doprowadzić sprzęt do zgodnego z umową czy wymiana) i musi dać odpowiedź w ciągu 14 dni. Jeśli nie jest w stanie naprawić i wymienić (np wycofany model) to zwrot kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ad_is

Nie liczyłbym na rękojmie i wymiany tel na nowy. Ja tak zrobiłem drugim razem jak naprawa gwarancyjna nie pomogła i serwis stwierdził że problemu nie ma, testy mówią że tel jest sprawny i o czymkolwiek mogę zapomnieć:) a to wszystko po 4 tyg bez telefonu co było zbędne bo i tak nic nie zrobili...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.