Ja piszę w Javie, w C++ również, ale jakiś wymiatacz to nie jestem w żadnym. 😃
A Java jest ogólnie prostsza od C++ (więcej można mniej pisząc), ale jakoś dziwnym trafem zanim mój kod zacznie działać w Javie, muszę poświęcić co najmniej 3 uruchomienia programu żeby poprawić kod, a w Cpp jak coś napiszę, to działa - i już. 😛
Teraz utknąłem na tym, że gdy chcę skorzystać z jakiejś funkcji matematycznej (java.lang.Math) to Eclipse nie przyjmuje do wiadomości, że zaimportowałem sobie tą klasę i woła np.: "PI cannot be resolved to a variable" albo "The method sin(double) is undefined for the type VIrtualJoystick".
---------- Post dołączono o 19:17 ---------- Poprzedni post napisano o 11:31 ----------
<facepalm> - trzeba napisać klasę przed funkcją, czyli zamiast: "sin(cośtam)" trzeba napisać: "Math.sin(cośtam)".
W dodatku poradziłem sobie z transformacjami, do wszystkiego trzbe wykorzystać te glPushMatrix() i glPopMatrix().
Wytłumaczyć to trudno, ale mi się jakoś udało. 😃
---------- Post dołączono o 22:55 ---------- Poprzedni post napisano o 19:17 ----------
Temat założyłem w sumie dla transformacji ale tekstury też są związane z OGLem więc zapytam:
W jaki sposób działa public abstract void glGenTextures (int n, int[] textures, int offset) i jak wczytywać przez to więcej niż jedną teksturę? Do tej pory do każdego obiektu Rectangle (tak dla ułatwienia zrobiłem sobie od tego klasę) przypisywałem teksturę i dopiero gdy było tych kwadratów więcej jak 10 zrozumiałem że to bardzo nieoptymalne rozwiązanie... Chcę teraz najpierw wczytać tekstury do tablicy, a potem wykorzystywać jedną teksturą dla wielu obiektów. Jak takie coś zrobić? 🙂