Cześć. Kupiłem jedną książkę do JAVY, teraz czytam Tworzenie gier na platformę android 4 i od kilku godzin zmagam się z problemem.
Piszą, aby dać plik z końcówką 9.png i zrobić go w tym draw9patch. Mam zrobiony.
Kod, który podali w książce:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<FrameLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent">
<ImageView
android:id="@+id/splashScreenImage"
android:src="@drawable/kosmoss"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent" >
</ImageView>
<TextView
android:id="@+id/creditsText"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_gravity="center_horizontal|bottom"
android:text="@string/start">
</TextView>
</FrameLayout>
Jak jest mniejszy to się rozciąga, dzięki match_parent (tak czytałem). Ale to niezależnie czy jest 9.png czy png.
Tylko tak się rozciąga, że na szerokość pasuje a na wysokość nie. Bo powiedzmy, że mam plik 1000x1000px.
A chciałbym aby on po prostu się brzydko rozciągnął do góry i w dół.
Chyba, że ogólnie, jak chce takie tło wstępu, muszę mieć proporcjonalny obrazek? Jak coś to jak zrobić piksele? Nie tak jak czyta telefon, bo u góry dostaje pasek na czas, załadowanie itp.
Sory, że na forum, ale od 5 godzin szukam rady i próbuję i próbuję. Nie odpalam na telefonie tylko w emulatorze.
---------- Post dołączono 29-09-13 o 13:35 ---------- Poprzedni post napisano 28-09-13 o 22:41 ----------
Tak. używałem tego z tools/draw9patch i były piksele i końcówka. Moment temu zaczaiłem chyba, gdzie błąd.
Ma być: android:background="" a nie android.src= "" !
Chyba mam, omg po kilku godzinach kombinowania 😃