A ja wiem czy takie najdroższe? Może DPF suchy jest niezbyt dobrym pomysłem ale już mokry jest OK i nie ma z nim takich problemów jak z suchym, który wypalał sadzę przez zwiększanie dawki paliwa na wtryski, co powodowało w końcowych fazach żywotności filtra rozrzedzanie się oleju w misce olejowej, spowodowane nadmiarami wtrysku i przeciekaniem po gładzi cylindra. To faktycznie był i jest zły patent a zarazem bardzo drogi do wymiany.
Jeżeli idzie o sprzęgło dwumasowe to jest ono bardzo trwałe, a problemy z nim wynikają w większości przypadków z nieprawidłowej jazdy. Sprzęgła starego typu były i są o wiele bardziej odporne na błędy kierowcy. Dodatkowo wydaje mi się że z powodów oszczędności na materiałach, elementy sprzęgła dwumasowego są robione z niewielkimi zapasami wytrzymałości, przez co ulegają szybszemu zużyciu. Ale to niestety także celowe działanie producentów tych elementów, bo nie można przecież zrobić porządnie, bo sprzedaż przecież musi się kręcić.
Najlepiej wychodzą na dwumasach ci których silnik ma najniższy moment obrotowy z zakresu silników które obsługuje konkretne sprzęgło. Wtedy taki ktoś nie będzie widział różnicy w awaryjności dwumasy i starego typu sprzęgła, gdyż będzie miał największy zapas wytrzymałości tego elementu, gdy drugi wsadzając to samo sprzęgło do silnika o większym momencie będzie klął już po 100k km.
---------- Post dołączono o 12:15 ---------- Poprzedni post napisano o 12:11 ----------
Znajomy posiada. Trzęsie i głośny jak cholera. Diesle kojarzą mi się z ciągnikami. Ale ojciec zasuwa w scenicu III 1,9 dci, piłuje go na mieście, na trasach 160 km/h a pali mu równo 7 l vervy
Więc ekonomiczne sa, ale nowe dielse się sypią, turbiny, korbowody, skomplikowane są technologicznie.
DCI to niestety padające turbiny, a trzęsie bo nie ma dwumasy tylko stare sprzęgło. Vervy ON, nie tankuje nikt kto ma pojęcie co ona powoduje i dlaczego zwiększa moc silnika. Poczytaj o liczbie cetanowej, wyprzedzeniu wtrysku, ciśnieniu wtrysku i spalania oraz o tym co się dzieje w komorze spalania podczas używania Vervy i zwykłego oleju napędowego zwracając szczególną uwagę na punkt samoczynnego zapłonu w obu tych przypadkach.