Skocz do zawartości
Hunter3000

Jak poprawnie obsługiwać RD Client - Aplikację połączeń zdalnych na systemach Android od Microsoft

    Rekomendowane odpowiedzi

    Ostatnio pojawiła się aplikacja w Google Play Store o nazwie RD Client. Jest to aplikacja służąca do połączeń zdalnych z komputerami firmy (zazwyczaj) Microsoft Windows.

    Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.rdc.android&hl=pl

    W poniższym poradniku/instrukcji, skonfigurujemy sobie komputer oraz samo urządzenie. Na samym dole posta filmik z korzystania systemu na tablecie poprzez aplikację.

    Przygotowanie:

    Abyśmy mogli korzystać z tego musimy spełnić kilka warunków:

    • Posiadać system operacyjny Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 bądź Windows 8.1 lub Windows Server 2003, Windows Server 2003 R2, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2 , Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2 + pochodne (SBS itp.)

    Obsługiwane systemy operacyjne:

    • Windows XP Professional / Windows XP Professional x64 Edition / Windows Fundations for Legacy PCs
    • Windows Vista Business / Windows Vista Enterprise / Windows Vista Ultimate
    • Windows 7 Professional / Windows 7 Enterprise / Windows 7 Ultimate
    • Windows 8 Pro / Windows 8 Pro with Media Center
    • Windows 8.1 Pro / Windows 8.1 Pro with Media Center
    • Wszystkie wersje systemów Windows Server (2003/2008/2012/SBS)

    Systemy Windows XP Home Edition / Windows Vista ( Starter / Home Basic / Home Premium ) / Windows 7 ( Starter / Home Basic / Home Premium ) posiadają jedynie pomoc zdalną, wykluczającą połączenia zdalne z komputerem.

    • Urządzenie z systemem Android w wersji 2.2 i nowszej (Zalecane 4.0.4 wzwyż)
    • Dostęp konta administratora na komputerze
    • Podłączonego komputera do tej samej sieci co urządzenie bezprzewodowe Android (Tablet/Smartphone)

    Konfiguracja komputera (Na przykładzie systemu Windows 8.1 Pro) :

    Wyszukujemy na pulpicie ikonę z "mój komputer" > PPM > Właściwości (Bądź poprzez Panel Sterowania > System)

    4SIx1NO.png

    Wybieramy "ustawienia zdalne"

    cSGbITY.png

    Ważna kwestia. Zaznaczamy "Zezwalaj na połączenia zdalne z tym komputerem". Możemy też sobie zobaczyć czy ktoś inny posiada dostęp do połączeń zdalnych. (W moim przypadku dodane wcześniej konto do tego typu zadań)

    p7BzRaw.png

    W tym miejscu powinna się już zakończyć kwestia konfiguracji. Jednakże nie jest to zbytnio bezpieczne, więc warto stworzyć do tego konto użytkownika , które będzie służyło tylko do połączeń zdalnych. Zwłaszcza dla systemów Windows 8, Windows 8.1 oraz rodziny Windows Server 2012.

    Dodanie nowego użytkownika w komputerze do połączeń zdalnych (Na przykładzie Windows 8.1 Pro) :

    Wyszukujemy na pulpicie ikonę z "mój komputer" > PPM > Zarządzaj (Bądź poprzez Panel Sterowania > Narzędzia administracyjne > Zarządzanie komputerem)

    AnJxVYc.png

    Wyszukujemy "Użytkownicy i grupy lokalne" a następnie folder "Użytkownicy", tam będziemy tworzyć nowego użytkownika.

    dIQR4cE.png

    Wpisujemy prostą nazwę, hasło i odznaczamy to, aby użytkownik musiał zmienić hasło przy następnym logowaniu, a zaznaczyć "hasło nigdy nie wygasa".

    bRHC3xl.png

    Zatwierdzamy, następnie klikamy na nowego użytkownika PPM i dajemy "Właściwości" (Tutaj przykład na już wcześniej utworzonym użytkowniku)

    7uSMUQh.png

    Teraz bardzo ważne. Na zielono jest zaznaczony nasz aktualny użytkownik w systemie (zazwyczaj admin). W ramce 1 wywalamy wszystko (poprzez klik > usuń), musimy zrobić tak jak w tej ramce jest, jeśli chodzi o grupy uprawnień). Potem po kolei dodaj > zaawansowane > znajdź teraz i w ramce 5 wyszukujemy dwie grupy: Użytkownicy zaawansowani oraz użytkownicy pulpitu zdalnego. (U mnie po angielsku w tym przypadku: Power Users oraz Remote Desktop Users)

    YnLZnIx.jpg

    Zatwierdzamy. Możemy teraz przejść do urządzenia na Androidzie.

    Odpalamy naszą aplikację (RD Client). Pojawi się główne okno:

    Utf8zAh.png

    Podzielone na:

    • Remote Desktops - lista urządzeń z którymi się łączymy (pulpity zdalne)
    • Remote Resources - lista aplikacji zdalnych, z którymi się łączymy. Tutaj musimy mieć Windows Server 2008 bądź nowszy i skonfigurować na nich usługę RD Apps. (Czyli możemy uruchomić sobie Word'a 2010 bez konieczności odpalania całego systemu (logowania) i ręcznego uruchamiania aplikacji. Po prostu uruchamia się zdalnie sama aplikacja - nie cała sesja użytkownika). Podgląd ustawień:
      ICRoW3w.png
    • Remote Gateways - lista bram logowania zdalnego. Dla nas bezużyteczne, przydatne dla tych co łączą się w domenach Windows.
    • Trusted Hosts - zaufane hosty.

    Interesuje nas pierwsza opcja - Remote Desktops. Zwróćcie uwagę na dodane już jedno konto logowania i jego opcje:

    ecSCbjk.png

    Mamy tam nasza nazwę komputera, logowanie oraz typy połączenia (credentials). Czyli kim się logujemy do komputera. Poniżej obrazek jak skonfigurować:

    P88WcWI.png

    • Connection Name - Nazwa połączenia, dowolna
    • PC name - tutaj wpisujemy adres IP naszego komputera do którego chcemy się połaczyć. (Uruchom > wpisujemy cmd > wpisujemy ipconfig /all > szukamy tam naszej karty sieciowej oraz nazwy IPv4 Adress (w przypadku Windows 8.1))
    • Następnie konfigurujemy credentials, czyli logowania do komputera. Wpisujemy nasza nazwę komputera (mój komputer nazywa się Bartek-PC więc wpisuje tam taka nazwę)następnie dodajemy "\" a po nim nazwę użytkownika którego utworzyliśmy wcześniej. Ma wyglądać w moim przypadku Bartek-PC\rd-client. Hasło wiadomo. Dajemy done.
    • Możemy też zmienić ustawienia zaawansowane, takie jak to gdzie ma być dźwięk odtwarzany oraz czy np. ma przyłączać nasza kartę SD do komputera:
      aW69Gw9.png

    Czas na wciśniecie "connect" i odpalenie sesji zdalnej. Jeśli ktoś jest aktualnie zalogowany, przełączy go w stan "wylogowany". (musimy potwierdzić wtedy na PC)

    NpWvT7U.png

    Efekt naszej pracy:

    MbfTfnk.png

    Gdy przytrzymamy palcem gdzieś na pulpicie, pokaże się taki kwadracik - oznacza to w systemie emulacje prawego przycisku myszy.

    CLSrq49.jpg

    Wciśniecie na górnym panelu ruchomej belki ikonki klawiatury, wysuwa nam androidową klawiaturę do wpisywania znaków. Nie przeszkadza nam aby korzystać tej wbudowanej w system Windows ;)

    6LyEPR0.png

    Całydotyk działa znakomicie (zresztą nawet pisze w właściwościach komputera):

    yNrKUB5.png

    Gdy wciśniemy ikonkę po lewej stronie belki ruchomej, będziemy mogli powiększyć ekran i przesunąć palcem w dane miejsce.

    oX3baDH.png

    Aby się wylogować z sesji wysuwamy z prawej strony panel i dajemy Zasilanie > Rozłącz.

    ANN5xNt.png

    Video:

    Gotowe. Miłego korzystania.

    Edytowane przez Hunter3000
    poprawki, dodanie video

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Brakuje informacji od jakiej wersji te Windowsy mają być (użytkownicy Home Edition/Home Premium nie mają opcji pulpitu zdalnego).

    Jeszcze bym dorzucił jakąś wzmiankę dotycząca firewalla.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Fakt, wersje do Windows 7 oprócz Pro/Ent/Ult nie mają tej obsługi pełnej. Jednakże od Windows 8 już z tym problemów nie ma.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    gbk

    Dziwna sprawa. Mam Win 7 Pro SP1 i nie mam tej pierwszej opcji. Screen:

    post-113718-14255732444256_thumb.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź czy nie masz wyłączonej usługi RDP w usługach i w "włącz/wyłącz funkcje systemu Windows" czy nie masz wyłączonego pulpitu zdalnego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    gbk

    Tak właśnie poczytałem i grzebie w rejestrze i usługach, dam za chwilę znać:)

    ---------- Post dołączono o 22:15 ---------- Poprzedni post napisano o 21:38 ----------

    Usługi związane z Pulpitem zdalnym włączone, zapore mam wyłączoną cały czas, portów nie blokuje, a nadal nie mam tej opcji. Nie wiem o co chodzi;/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A to ciekawe. Sprawdź we wszystkich programach czy masz aplikację Podłączanie pulpitu zdalnego. U mnie w Windows 7 Professional posiadam tą opcję.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Daviteusz

    Super działa, dzięki ziomek :)

    Via Tapatalk²

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to i u siebie na windows 8.1 PRo udało mi się uruchomić tą usługę:

    [ATTACH=CONFIG]61198[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]61199[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61200[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61201[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61202[/ATTACH]

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Vuko

    Utknąłem - nie mogę skonfigurować sieci Wi-Fi adhoc z laptopa tak żeby telefon mógł się połączyć. Po prostu nie widzi sieci.

    Mimo wszystko, piwo za czytelny poradnik bo do pkt. gdzie przechodzimy do aplikacji wszystko idzie sprawnie i jest dobrze wyjaśnione ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.