NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
1. roszczenie o naprawę zgłaszamy do sprzedawcy w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady telefonu, po tym terminie tracimy uprawnienie w stosunku do tej wady;
2.uprawnienie przysługuje nam przez 2 lata od dnia wydania towaru;
3. konieczne jest okazanie dowodu zakupy(faktura, paragon), nie jest potrzebna karta gwarancyjna;
4. radzę od razu w salonie powiedzieć, że zgłaszamy „reklamację” lub „na niezgodność towaru z umową” oddajemy telefon, inaczej najprawdopodobniej oddadzą go do serwisu producenta na gwarancje;
5. telefon będzie naprawiany przez serwis naszego operatora (Play lub Orange), a nie przez autoryzowany serwis ZTE (CCS)
6. nasze żądanie w pierwszej kolejności musi dotyczyć naprawy lub wymiany na telefonu na wolny od wad. Jeżeli to okaże się niemożliwe możemy odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny(na czym nam de facto raczej nie zależy).
+ Sprzedawca ma limit czasu na rozpatrzenie naszej reklamacji, jeżeli nie zrobi tego w ciągu 14 dni to znaczy, że uznał nasze żądanie za uzasadnione
+ w wypadku wymiany telefonu na nowy, termin dwuletni o którym mowa w pkt 2 biegnie na nowo od daty wymiany sprzętu
- po upływie 6 miesięcy od dnia zakupu to my musimy udowodnić, że wada tkwiła w przedmiocie sprzedaży w chwili zawarcia umowy;
- pkt 5 to dla mnie jakby nie było minus;
- trudniej wygrać walkę z operatorem niż z serwisem;
- sprzedawca nie ma ustawowego limitu na załatwienie sprawy, nawet po tym jak się do naszego żądania ustosunkował w sposób pozytywny lub minęła odpowiednia ilość czasu – możemy czekać de facto w nieskończoność(ale od czego są pisma do UOKiK)
- niemożność dochodzenia odstąpienia od umowy w wypadku wad nieistotnych (np. skrzypiące przyciski), tylko obniżenie ceny (obniżenie 1 zł na....)
GWARANCJA
1. Występujemy do gwaranta, którym w Polsce jest CCS. Możemy wysłać im bezpośrednio przesyłkę kurierem (informacje na ich stronie www jak to zrobić), oddać do jednego z pkt serwisowych w całej Polsce (spis na ich www) lub oddać do salonu naszego operatora. Ostatniej opcji nie polecam ze względu na to, że w pkt operatorów lubią sobie przetrzymać tel do końca tygodnia i wysłać je do serwisu zbiorczo pod koniec tygodnia, co wydłuży nam okres naprawy.
2. Do zgłoszenia żądania potrzebujemy karty gwarancyjnej i dowodu zakupu.
3. Gwarancja obowiązuje tylko na terytorium Polski przez 24 miesiące.
Zagadnienie ciekawe i skomplikowane – czy CCS powinien przyjąć telefon do naprawy pochodzący np. z UK.
Darując Wam sprawy teoretyczne z zakresu prawa prywatnego międzynarodowego – osobiści uważam, że powinien jeżeli w karcie gwarancyjnej jest wyraźnie zastrzeżone, że gwarancja obowiązuje na terenie Polski(lub np. UE). Jeżeli nie to nie ma takiego obowiązku. Co nie zmienia faktu, że jak Wam ją uznają to super.
+ gwarant ma wyznaczony czas na dokonanie naprawy – 14 dni(od dnia dostarczenia do CCS lub pkt serwisowego w całej Polsce)
+ jeżeli naprawa będzie trwała dłużej niż 14 dni lub będzie to 3 nieskuteczna naprawa mają obowiązek wymiany na nowy telefon
+ odstępstwa od tych terminów mają charakter wyjątkowy typu koniec świata lub wojna z Rosją
+ autoryzowany serwis to autoryzowany serwis, będą chociaż mieli manuala serwisowego
- okres gwarancji po wymianie telefonu na nowy nie wydłuża się tak jak ma to miejsce przy niezgodności towaru z umową(największa wada, ale ochrona przez 2 lata to i tak dłuuugo)
- CCS nie jest najlepszym serwisem na świecie i czasem trzeba ich poganiać(doświadczenia mam z Toshibą)
- raczej nie uznają reklamacji trzeszczących przycisków (wada eksploatacyjna)
Tyle teoria ode mnie jako uściślenie tego co się przewijało na forum – często, dużo i zazwyczaj bezsensu. Jeżeli uznacie to za wartościowe proszę o przyklejenie tematu.
PS. Temat nie nadaje się do działu ogólnego, ponieważ uwzględnia konkretne zapisy z naszej ZTEowkiej gwarancji.