Skocz do zawartości
Krzysztof_Suliko

[S6000] Procedura reklamacyjna u producenta

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    W związku z koniecznością odesłania mojego tabletu do naprawy gwarancyjnej przedstawiam poniżej procedurę reklamacyjna w firmie Lenovo (może komuś się przyda).

    1. Dzwonimy na infolinie wsparcia technicznego Lenovo dostępną pod numerem +48 22 295 49 50.

    2. Słuchamy automatu, po czym wciskamy 1 a następnie 2.

    3. Kilka minut słuchania muzyki i łączymy się z konsultantem

    4. Trzeba dokładnie wyjaśnić o co nam chodzi i opisać co robiliśmy aby rozwiązać problem. Konsultant będzie proponował nam restart za restartem, przywracanie ustawień fabrycznych itp.

    5. Po zarejestrowaniu zgłoszenia i opisaniu go przez konsultanta dostajemy numer reklamacji.

    6. Należy podać teraz nasze dane, e-mail, telefon i adres z którego zostanie wysłany tablet do Niemiec (na ten sam adres tablet zostanie odesłany po naprawie).

    7. Na wskazany e-mail dostajemy wiadomość:

    Szanowna Klientko, Szanowny Kliencie,

    zgodnie z życzeniem w załączeniu otrzymuje Pani/Pan dokument dotyczący przesyłki zwrotnej produktu.

    W celu skorzystania z bezpłatnej przesyłki zwrotnej prosimy wydrukować załączony dokument i umieścić go na paczce w widocznym miejscu.

    Następnie prosimy nadać paczkę w najbliższym oddziale pocztowym. Gdy tylko przesyłka zwrotna zostanie do nas doręczona, na adres e-mail zostanie wysłane do Pani/Pana potwierdzenie zwrotu.

    Nie może Pani/Pan obejrzeć załączonego dokumentu PDF? Do otwarcia dokumentu PDF niezbędny jest program Adobe Acrobat Reader.

    Przesyłkę można śledzić, korzystając z poniższego łącza internetowego:

    DHL Sendungsverfolgung

    Z poważaniem

    MEDION AG – A Lenovo Company

    8. W załączniku do powyższej wiadomości otrzymaliśmy voucher który trzeba wydrukować i nakleić na zapakowany w oryginalne pudełko tablet (razem z ładowarką i kablem ale bez żadnych dokumentów papierowych - nawet tych potwierdzających zakup).

    9. Po naklejeniu udajemy się SAMI na dowolną placówkę Poczty Polskiej i tam za potwierdzeniem zostawiamy paczkę - nic nie płacimy.

    10. Przesyłka w ciągu 5 dni roboczych wysyłana jest do Niemiec na adres:

    Regenersis (Sömmerda) GmbH

    Erfurter Höhe 10a

    99610 Sömmerda

    NIEMCY

    10. Następnie tablet oceniany jest czy usterka nie nastąpiła z naszej winy. Jeśli stwierdzą że nie wówczas przystępują do naprawy. Wg. konsultanta trwa to kilka dni w zależności od tego czy daną część mają na miejscu.

    11. Po naprawie tablet odsyłany jest na ten sam adres który zdefiniowaliśmy w pkt. 6 - czekamy kolejne 5 dni.

    Ja swój tablet kupiłem w Komputroniku z dodatkową gwarancją i wymianą na nowy w razie awarii. Okazało się, że Hestia, która teoretycznie gwarantuje nam wymianę w przypadku uszkodzenia, "nie zajmuje się awariami sprzętu".

    Na infolinii Komputronika dowiedziałem się, że mogę tablet zanieść tam gdzie go kupiłem i oni go wyślą do serwisu.

    Po telefonie do sklepu w którym dokonałem zakupu okazało się, że jest to wielka bzdura bo sprzęt sobie należy samemu zareklamować u producenta. Gdybym zostawił tablet u nich, to "może to potrwać nawet kilka miesięcy" i "nie ma pewności że przesyłka gdzieś nie zaginie" - bez komentarza... Moja reklamacja dotyczyła awarii lewego głośnika (zdechł całkiem) po wgraniu ostatniego uaktualnienia softu.

    Edytowane przez Krzysztof_Suliko
    Rozszerzono opis.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja naprawialem z powodu białych plam. Trwało to prawie miesiąc. Tydzień przesył w jedna stronę , tydzień w druga. I prawie dwa w serwisie.

    Te ubezpieczenia o których pisales są od uszkodzeń mechanicznych, a nie popsucia się urządzenia.:what:

    Sent from my IdeaTab S6000-H using Tapatalk 4

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co się dowiedziałem seria idea/essential lenovo nie ma konsultacji po mailu tylko telefonicznie, czy ma ktoś adres mail z którym można prowadzić korespondencję w sprawie tabletu s6000?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Witam

    Na infolinii Komputronika dowiedziałem się, że mogę tablet zanieść tam gdzie go kupiłem i oni go wyślą do serwisu.

    Po telefonie do sklepu w którym dokonałem zakupu okazało się, że jest to wielka bzdura bo sprzęt sobie należy samemu zareklamować u producenta. Gdybym zostawił tablet u nich, to "może to potrwać nawet kilka miesięcy" i "nie ma pewności że przesyłka gdzieś nie zaginie" - bez komentarza...

    To jest standardowa śpiewka w sklepach komputerowych i celowe wprowadzanie klienta w błąd zniechęcaniem, że przy załatwianiu przez sklep będzie to trwało dłużej. Tak naprawdę odsyłając towar bezpośrednio do producenta pozbawiasz się jednej linii obrony. To w komputroniku kupiłeś sprzęt i to od nich masz dokument sprzedaży, więc mają obowiązek robić za Ciebie te wszystkie punkty, które opisałeś. Jeśli chodzi o przepisy, to nasze prawo niestety nie reguluje konkretnie kwestii jak długo może trwać naprawa gwarancyjna, więc tutaj jeśli serwis będzie miał taki kaprys to tez możesz czekać na sprzęt miesiącami. (Znam to z autopsji)

    Swoją drogą, czy głośnik wydawał z siebie jakieś dziwne dźwięki zanim padł? Mój lewy głośnik przy ściąganiu ponad 1gb plików z netu ewidentnie wydaje z siebie piski wysokiej częstotliwości, które mogę przyciszać i podgłaszać przyciskiem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zawsze można się powołać na ustawę konsumencką, a co do okresu naprawy to ta informacja powinna być w karcie gwarancyjnej. Jeśli nie ma karty gwarancyjnej to obowiązują przepisy KC.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Z tego co się dowiedziałem seria idea/essential lenovo nie ma konsultacji po mailu tylko telefonicznie, czy ma ktoś adres mail z którym można prowadzić korespondencję w sprawie tabletu s6000?

    Proszę bardzo: [email protected]

    Ja na ten e-mail odpowiadałem jak dostałem info z serwisu w sprawie mojej reklamacji. Odpowiedzieli.

    Swoją drogą, czy głośnik wydawał z siebie jakieś dziwne dźwięki zanim padł? Mój lewy głośnik przy ściąganiu ponad 1gb plików z netu ewidentnie wydaje z siebie piski wysokiej częstotliwości, które mogę przyciszać i podgłaszać przyciskiem.

    Wydawał.... też piszczał, jakby się sprzęgało, później charczał nawet na minimalnej głośności i w końcu przestał działać

    Edytowane przez Krzysztof_Suliko
    dodatkowe wyjaśnienie dot. e-mail

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    miesiąc czekania? okropnie długo.. w takim razie lenovo sie nie spieszy z serwisem..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Mam pytanko odnośnie przygotowania paczki, czy opròcz orginalnego opakowania nalezy jakos ją opakować (np.folia) żeby nie doszło do uszkodzenia matrycy podczas wysyłki. Ja swojego muszę wysłać z powodu niedziałającego HDMI.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam podobny problem nie wyświetla obrazu na TV,czy udało ci się naprawić to w ramach gwarancji i ile trwało ?

    Update:Wczoraj odebrałem ze sklepu po naprawie,problem z oprogramowaniem,sformatowanie

    Edytowane przez Gość

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeszcze czekam. Tablet został wysłany 27 stycznia i szedł 7 dni od poniedziałku do poniedziałku do samych Niemiec.

    Update: Dzis dostałem tablet z serwisu, HDMI działa, w protokole napisali: problem z oprogramowaniem.

    Działania: Sformatowanie

    Przypuszczam że wgrali po prostu nowy soft i zaskoczył.

    Edytowane przez Marko1992

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x