Skocz do zawartości
Psemu

HD Voice - GSM: OFF, UMTS: ON???? Jak włączyć HD Voice w GSM????

    Rekomendowane odpowiedzi

    Psemu

    Witajcie,

    przeszukałem forum na temat HD Voice, ale nigdzie dokładnie nie ma opisanego mojego problemu. Mam telefon oraz kartę SIM abonamentową z T-Mobile, fabrycznie miałem wyłączone HD Voice - WB AMR było na OFF. W kilku tematach znalazłem rozwiązanie, że trzeba się cofnąć do Androida KI3/KI4 (2.3.3. / 2.3.4), aby można było wejść w menu *#0011# i włączyć WB AMR. Tak też zrobiłem. Na sofcie 2.3.4. nie było wyboru, czy włączyć w GSM i UMTS - jedynie włączyć, albo wyłączyć. Uznałem, że jak włączę, to się włączy i w GSM i w UMTS. Niestety tak się nie stało jak wróciłem do 4.1.2 i wszedłem w *#0011# to wyświetla się jedynie, że w UMTS jest ON a w GSM jest OFF. Z tego co wiem to w T-Mobile jest HD Voice zarówno w GSMie jak i UMTSie...

    Falshowałem telefon romami i niebrandowanym i brandowanymi. Wszędzie w GB jest opcja tylko włączy/wyłącz bez wyszczególnienia na GSM / UMTS. W ICS i JB zaś jest tylko wyświetlany status ON/OFF ale bez możliwości włączenia/wyłączenia.

    Będę baaaaaardzo wdzięczny za pomoc - jak włączyć HD Voice w GSM, bo zabrakło mi pomysłów??????

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Taczi

    Na stronie t-mobile:

    "Czy usługa HD Voice działa tylko w sieci 3G?

    Usługa HD Voice działa zarówno w sieci 3G oraz 2G. Dostępność usługi zależna jest od posiadania właściwego aparatu telefonicznego oraz znajdowania się w zasięgu usługi."

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Psemu

    Wiesz co, ok - teraz np. w domu nie mam zasięgu UMTS, a status WB AMR przy UMTS mam ON, więc mogę się znajdować w zasięgu lub nie, ale w telefonie powinna mieć status również GSM włączony - ON - tak samo jak przy UMTS, najwyżej jak nie będę w zasięgu to nie będzie działała, ale włączona powinna być...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Taczi

    @ up

    Ciekawa sprawa. Myślałem, że pod *#0011# pokazuje aktualnie stosowany kodek. U mnie na stocku 4.1.2 z kartą T lub Play (w Poznaniu) mam zawsze AMR NB. Chyba samsung coś skopał w systemie z HD Voice.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Psemu

    U mnie też jak jestem w zasięgu UMTSa, to pokazuje AMR-NB, ale jak tylko stracę zasięg UMTSa i telefon przełączy się w GSM to kodek znika. OK, mogę akurat znajdować się w zasięgu BTSa, który w GSMie nie ma HD Voice i to rozumiem (choć mieszkam 1 km pod Warszawą i nie chce mi się wierzyć, że w okolicy tak dużego miasta nie zrobiliby HD Voice w GSMie również, ale OK - mogli). Jak wejde w *#0011#, a potem się cofnę w menu (klawisz menu + opcja "back" i tak 2 razy - dwa cofnięcia do głównego menu), a potem wejdę w opcję 7 (WB AMR STATUS) - to sytuacja jest taka:

    WB AMR SETTING: ON

    GSM WB: OFF

    UMTS WB: ON

    Wygląda to tak, jakby funkcja HD Voice w UMTSie była włączona, a w GSMie wyłączona. W ICS i JB jest brak możliwości modyfikacji tej funkcji (włączenie/wyłączenie), a jak cofnąłem się do romu, który to umożliwia (2.3.4) to jest opcja tylko włączy/wyłącz bez rozszczególnienia na GSM i UMTS - stąd myślałem, że jak dam włącz, to włączy się zarówno w GSM i UMTS, a z tego co widzę to włączyło się tylko w UMTS...

    I teraz rodzi się pytanie, jak włączyć również w GSMie...?

    Jakoś powinno się dać, bo gdyby telefon tego nie umożliwiał, to nie było by w ogóle takiej pozycji w menu jak GSM: OFF - zrobiliby samo WB AMR SETTING: ON, albo/i UMTS WB: ON - tak myślę na chłopski rozum... :)

    Aha - dodam, że również mam stockowego roma 4.1.2 w wersji dla PL - dodatkowo jest on 100% oryginalny od Samsunga...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x