Skocz do zawartości
lech165

Sposób na market dla Polskich deweloperów?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od pewnego czasu dojrzewa w mojej głowie pewien pomysł lecz nie wiem czy jest on dobry czy zły więc stwierdziłem, że po prostu się nim podzielę.

Obecnie mieszkam, pracuję i studiuję w USA. Całkiem niedawno dowiedziałem się, że polscy programiści nie mogą umieszczać swoich płatnych aplikacji w markecie. Zatem pomysł jest prosty – byłbym skłonny założyć w Stanach firmę i umieszczać te aplikacje jako pośrednik – czyli byłbym takim wirtualnym developerem który w imieniu polskich developerów umieszcza aplikacje. Byłaby ustalona jakaś prowizja od tego ile dana aplikacja zarobiła. Generalna zasada banalnie prosta jednak bez wątpienia nasuwa się wiele wątpliwości natury prawno, finansowo, obyczajowej. Chciałem zatem zachęcić was do burzy mózgów i do wzięcia mojego pomysłu na tapetę.

Sam przychodzę z nieco innego swiata (web design/ Flash/HTML) a z androidem łączy mnie tylko tyle ze używam samsung captivate dlatego tez tak naprawde niewiele o samym androidzie wiem – mówię uczciwie.

Moge wymienić potencjalne korzyści i wątpliwości jakie przyszły mi do głowy:

Korzyści:

Obecność w markecie (oczywistość)

Polscy specjaliści w grze (wątek patriotyczny)

Ponadto przyszło mi do głowy że jeśli wszystkie aplikacje są pod jednym developerem to może z upływem czasu łatwiej je promować w internecie bo suma sumarum więcej osób odwiedza stronę developera - ludzie trafiający z różnych aplikacji i strona a co za tym idzie aplikacje szybciej się pozycjonują – ale to tylko taka moja szybka hipoteza ze świata SEO.

Wątpliwości

Czy to w ogóle możliwe (jakieś zasady googlowskie które coś takiego przewidziały i zabroniły)

Jaka odpowiedzialność spoczywa na developerze który umieszcza aplikację w markecie?

Jak zapewnić support aplikacji?

Co się stanie z aplikacjami gdy w końcu market będzie dostępny w Polsce?