Skocz do zawartości
januszcis9

Silnik fizycznyik 2d

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Jaki silnik 2d polecanie do gry na wzór wormsów i angry birds. Najlepiej żeby silnik miał dokumentacje i żebym nie mysiał nic z nim majstrować oprócz dołączenia go do biblotek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli chodzi o darmowe, szybkie i otwarte silniki fizyczne godny polecenia jest Box 2D. Wykorzystuje go wiele bibliotek wspomagających tworzenie gier, np. libgdx (zresztą cała biblioteka wygląda zarazem dojrzale i obiecująco). Prawdopodobnie istnieją również samodzielne porty B2D na Andka - do wygooglowania :).

    Z drugiej strony "żebym nie musiał nic z nim majstrować oprócz dołączenia go do bibliotek" - przy samym silniku może nie będziesz musiał nic majstrować, ale na pewno użyty silnik będziesz musiał mocno obudować tak, aby pasował do Twojej koncepcji rozgrywki. Jeżeli chcesz pisać grę podobną do Wormsów i zaczerpnąć z nich np. model zniszczeń terenu - pamiętaj, że tego prawdopodobnie nie zapewni Ci żaden silnik fizyczny. Chciałbym się mylić, ale żeby zrealizować zniszczalny teren najprawdopodobniej będziesz musiał znaleźć jakąś drogę "na około", albo jednak pobawić się w rozszerzanie biblioteki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Możesz spojrzeć też na AndEngine, który obsługuję wyświetlanie grafiki, odgrywanie dźwięków i jeszcze pare innych przydatnych rzeczy potrzebnych do zrobienia gry. Ma również wbudowany silnik fizyki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O ile sobrze zrozumiałem silnik jest w C++. To w jaki sposób mam go zapuścić na androidzie?? Wszystkie pokazane tu silniki wykorzystują open gl. Czy bedzie to działało to na wszystkich telefonach z androidem. Co do andengine nie dam rady go zainstalować!

    Edytowane przez januszcis9

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    AndEngine również wykorzystuje Box2D. C++ można wykorzystywać na telefonach z Androidem poprzez JNI - nie jest to może najłatwiejsze, ale w przypadku bibliotek integracją zajęli się ich autorzy... Ty musisz się tylko nauczyć obsługiwać bibliotekę :). OpenGL nie jest problemem - wszystkie telefony z Androidem wspierają OGL. Fakt, że w różnych wersjach, no ale to już problem biblioteki, żeby zapewniła działanie gry na każdym telefonie...

    Jeżeli masz problemy, przeanalizuj przykłady użycia bibliotek i popatrz po ich stronach - najprędzej tam znajdziesz ładnie wyjaśnione co i jak. Ewentualnie powiedz co dokładnie Ci nie działa - wtedy może uda nam się pomóc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zainstalowałem Andengine. Robię pierwszy przykład jaki wskazali na forum. U gościa - wszystko szło gładko i bezbłędnie, u mnie trochę gorzej. Problemy zaczynają się wraz z importowaniem - niektóre classy nie istnieją. Wszystko tobiłem według poradnika: AndEngine - Forums • Getting started with AndEngine ... : Tutorials.

    _____________________________

    Dobra. Już nie szukajcie silników. Zrobie własny. Chodziło mi jedynie o strzelanie z uwzględniniem wiatru. Jak bym znalazł silnik to bym dorzucił inne efekty, ale nie ma co wymyślać.

    Edytowane przez januszcis9

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x