Skocz do zawartości
chazbi

Nie laczy sie z siecia przez Wifi

    Rekomendowane odpowiedzi

    chazbi

    Od 2 dni mam Samusnga Galaxy Tab (android 2.2) wszystko bylo fajnie az do dzisiaj. Rano kiedy chcialem sie polaczyc z internetem(livebox) przez wifi zauwazylem ze przestal dzialac. Wszedlem w ustawienia i sprawdzilem, pojawial sie komunikat "Otrzymywanie adresu IP z sieci....." i tak w kolko. Dodam ze z innymi sieciami laczy sie normalnie. Prosze o pomoc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To jest na 90% problem z twoim rotuerem.

    Najlepszym sposobem jest wykonanie resetu ustawien na fabryczne w rotuerze.

    Po tym musisz jeszcze raz wstawic ustawienia jakie ustawiales na poczatku jego uzytkowania.

    Pozdro

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bravo

    Tak się złożyło, że miałem ten sam problem do rozwiązania. Zajęło mi to trochę czasu, ale moja skłonność do dociekania wygrała. Problem ten udało mi się rozwiązać (a właściwie obejść). Na początek może krótko o przyczynie. Taki stan rzeczy występuje przy połączeniu z użyciem zabezpieczonej sieci. Tablet podczas zapamiętywania ustawień do połączenia z wybranym punktem dostępowym (np. router, AP), zapamiętuje sobie adres IP jaki pierwszy raz otrzymał w tej sieci (za pomocą DHCP). Gdy ponownie włączymy WIFI w SGT, to musi on dostać taki sam adres jaki dostał za pierwszym razem. Jeżeli router przydziela w tym momencie inny adres niż poprzednio - to tablet go nie przyjmie i się nie połączy. W logu routera zobaczymy komunikat o treści takiej jak "NAK in request". Oznacza to, że SGT nie dostał poprawnego adresu IP. Cały cykl się powtarza, ponieważ tablet próbuje co chwilę uzyskać "poprawny" adres. Raz na jakiś czas przyjmuje nowy adres (tak wynika z moich obserwacji).

    Rozwiązanie jest takie (pomijam ingerencję w pliki systemowe, które też jest możliwe przez usunięcie pliku z zapamiętanymi adresami - XDA):

    SPOSÓB 1.

    W routerze przypisać (w DHCP) na stałe adres IP dla MAC radiówki w SGT, ale ten adres który zapamiętał tablet. Można próbować sprawdzać po kolei wolne adresy z zakresu DHCP np. 192.168.1.10, 192.168.1.11 itd. (wszystko zależy jaki jest ustawiony zakres). Aż natrafimy na ten właściwy i tablet połączy się.

    SPOSÓB 2.

    Kasujemy zapamiętane ustawienia AP w tablecie. Restartujemy go oraz router. Po odpaleniu obu, próbujemy się połączyć. Jeżeli zaskoczy, to odczytujemy pobrany adres IP np. programem z marketu: "ipconfig" lub w routerze w DHCP. Dalej przydzielamy IP na stałe tak jak powyżej (opcja w routerze: DHCP ->Address Reservation lub coś podobnego).

    Można też ustawić stały (ręcznie) adres w tabie, ale minus jest taki, że możemy się w takim przypadku nie połączyć z inną siecią. W 1 sposobie warto jeszcze sprawdzić (programem ipconfig) czy wpisaliśmy poprawny adres w routerze.

    Jeżeli uda nam się wykonać takie obejście problemu, to tablecik będzie się łączył za każdym razem.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    MOL_PL

    yhh zrestartowałem router i mam ten sam problem "NAK in request"

    Zaden sposob nie działa. IP statyczne jest pomijane ? nawet jak mu podam IP, polacze się z inna siecia w ktorej jest DHCP server to zamiast SGT ustawic statyczne IP to ma pobrane z sieci.

    Macie jeszcez jakieś pomysły?

    ---------- Post dołączono o 07:52 ---------- Poprzedni post napisano o 13:35 ----------

    oki, skasowanie pliku /data/misc/dhcp/dhcp_list rozwiazuje problem odrazu. Trzeba miec zrootowany tablet (z4root) + jakis explorator plikow roota np Super Manager (wlacyc trzeba pokarz ukryte pliki )

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    kurzon

    ja miałem problem akurat nie na tablcie tylko na telefonie, z tego co wiem to problemy występują w wersji froyo 2.2 po aktualizacji problem znika ale jeśli ktoś nie chce rootować czy zmieniać wersji systemu również mam rozwiązanie: wystarczy w liveboxie zmienić szyfrowanie połączenia z WEP na WPA i problem znika ;] lecz w komputerze traci się połączenie ale wystarczy w ustawieniach połączenia zrobić to samo zmienić rodzaj szyfrowania oraz wprowadzić nowe ustalone hasło i problem z głowy :) pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x