Skocz do zawartości
kskula

LG L9 straszny problem z usb/ładowaniem płytą główną? Proszę poradździe coś

    Rekomendowane odpowiedzi

    kskula

    Witam!

    Kupiłem niedawno teoretycznie uszkodzony model L9 z internetu. Użytkownik zapewniał mnie ze nie działa możliwość ładowania teleofnu. Z ciekawosci myslalem ze to moze byc wadliwe zlacze w telefonie, wiec zakupilem z allegro czesc serwisową i po wymianie nie bylo zadnej roznicy. Telefon tak samo czy na ladowarce oryginalnej, czy na ladowarce starej o troche nizszym amperarzu jaka mialem od Samsunga, ani na ladowarce oryginalnej do tabletu GoClever w ogole nie chcial ruszyc. Z przykroscia stwierdzilem ze jedynym wyjsciem bedzie kupic alternatywna ladowarke do samego akumulatora olewając ten port usb, nadal korzystajac z jego funkcji. Sprawdzilem czy dziala - tak jak mnie sprzedawca zapewnial inne funkcje, i wyglada na to ze poza tym mankanemntem wszystko jest jak nalezy. Uruchomilem telefon na innej baterii od mojego kuzyna, ktoremu pewien czas temu polecilem L9. Gdy podjechalem do niego aby sprawdzic na jego baterii te funkcje z ciekawosci zapytalem sie czy moze sam zobaczyc o co mi chodzi z mankamentem dotyczacym portu USB. Informuję, że po negatywnym wyjsciu mojego pomyslu tj. zmiany zlacza usb postanowilem go z powrotem przemontowac, a czesc serwisową sprzedać ponownie na allegro gdyz jest nowa.

    UWAGA, okazalo się, że na kuzyna LADOWARCE i baterii normalnie telefon laduje się! ( mimo starego portu usb ). Stwierdzilismy, ze warto tez sprawdzic jak sie zachowuje z komputerem - normalnie go wykrywa bez zadnych problemow.

    Moja ladowarka chcialbym dopisac, ze dziala z tabletem mojego brata i od razu go laduje. Sprobowalismy podlaczyc moja baterie jak sie zachowa z jego ladowarka czy to na moim telefonie czy na jego i okazalo sie ze jest bardzo rozladowana gdyz wyswietlilł się trójkąt ze strzalkami krecocymi sie wkolko ( wyglada dla Mnie to jak uszkodzona bateria), ale poprzedni sprzedawca sam kupil nową baterię z allegro na ktorym mu dzialal ten telefon ale pozniej tak samo nie mogl go naladowac jak na piertwszej baterii. Sprawdzilismy z kuzynem wszystkie opcje tzn. jego telefon/jego bateria moj telefon/jego bateria itd.itp. i za kazdym razem wszystko bylo ok - tzn. moja bateria u niego dzialala i u mnie tez, tak samo na odwrot z telefonem. Jedyne co co bylo to samo w tym wypadku to jego kabel i ladowarka od telefonu.

    Przyjechalem do domu sprawdzic czy po prostu naprawil mi sie sam ten telefon czy cos, ale okazuje się ze nie zaleznie (ponownie) na jakiej ladowarce mojej, czy na jakim zlaczu ( wymienilem na to nowe z powrotem) jest ten sam problem.

    Dodac moge informacje do tego postu, mianowicie to, że telefon zaczynal sie ladowac po okolo 8-10 sekundach od podlaczenia u kuzyna do ladowarki.

    Druga to to, że telefon na nic nie reaguje, mimo wszystko wydaje mi sie ze sie grzeje troche na ladowarce mniej wiecej na wysokosci slotu karty sim na srodku jak znaczek od recyklingu -_-. Nie wiem co zrobić, aby naprawic ten problem. Z jednej strony mial byc telefon uszkodzony, a z drugiej sie okazuje ze teoretycznie caly jest sprawny i dziala.

    Dodatkowo jedynie to co sie jeszcze wydawalo kuzynowi to to, że musial troche docisnąć moją baterię od spodu ( tak aby doszla do konca do styków w moim telefonie oraz jego ) aby zalapala go ladowarka/kabel w kompie.

    Nie wiem co mam zrobic, poprzedni sprzedawca jedynie gadal, ze moze przyczyna lezy w plycie glownej - w tej chwili serio sam nie wiem czy to prawda, skoro na ladowarce kuzyna wszystko dziala.

    Bylbym bardzo wdzieczny, bo mialem nadzieje, ze uda mi sie miec sprawny telefon.

    ---------- Post dołączono o 23:19 ---------- Poprzedni post napisano o 23:15 ----------

    Jutro sproboje podlaczyc kuyzna ladowarke na dluzszy okres i naladowac moja baterie chociaz do 10 %, ale skoro poprzedni wlasciciel mowil, ze na TEJ ladowarce jaka jest w zestawie nie dziala, to jest naprawde dziwna sprawa bo i tak nie bedzie go wykrywalo. Ewentualnie jest mozliwe ze winą bedzie sam kabel usb? tylko czemu w takim wypadku wylaczony telefon grzeje się pod ladowarką nad baterią??

    Sproboje rowniez pozamieniac kable/ladowarki z kuzyna i sprawdze i odrzuce jutro rowniez opcję z problemowym kablem, moze uda mi sie tez znalesc kabel ktory uzywalem do swoich poprzednich kilku telefonow oryginalny samsunga. Mimo wszystko nadal trapi mnie, co tu jest nie tak i co moze byc przyczyną

    Edytowane przez ldawid
    usunięto nielicujący obraźliwy wpis

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jesli Twoj telefon dziala na kuzyna baterii to sprawdz czy dziala na jego baterii i Twojej ladowarce

    Jesli tak to wymien baterie na oryginal,z lg a nie allegro i po problemie

    Nie wkladaj swojej batki tak na wszelki wypadek do kuzyna gdyz jesli to ona jest winowajca tego problemu moze uszkodzic jego aparat

    Tapniete z i500 MSD

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    kskula

    Ładowarka jest ok, bateria też. Układ wymieniony także. Problemem jest jakiś układ będący na płycie głównej od którego zależy wysyłanie "prądu" na baterię.

    Inaczej mówiąc, na moim telefonie bateria kuzyna naładowana do 53% po 2 godzinach leżenia pod stałym prądem nic a nic się nie naładowała pomimo, iż telefon uwazał, że robi wszystko zgodnie i myślał ciągle, że telefon się ładuje.

    Problem póki co rozwiążę dokupując zewnętrzną ładowarkę do baterii. Mimo wszystko pozostają mi dwa rozwiązania, albo wymienić całą płytę główną, albo jedynie po dokładniejszym przestudiowaniu książki serwisowej znaleźć układy na płycie głównej odpowiadające za ładowanie akumulatora.

    Czy może ktoś nie wie czy te mini/mikroukłady bądź duże układy na płycie głównej są dostępne w wolnej sprzedaży? Ewentualnie czy czasem te same układy nie są montowane w różnych typach smartfonów? Możliwe, że jakbym przelutował konkretną rzecz udałoby się naprawić usterkę.

    Poza tym wszystko w telefonie śmiga. Możliwe jeszcze jedynie, że bateria jest troche już starawa bo dość szybko spadło z 82 do 75-4 proc po dwoch włączeniach telefonu i 5-6 minutach zabawy. Póki co nadal testuję, po łikendzie dokupię tą zewnetrzna ładowarkę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x